Noi proiecte pentru dezvoltarea și promovarea turistică a Deltei Dunării

promovaredeltadunariiAsociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării, Consiliul Județean Tulcea și Asociația Patronatului în Turismul din Delta Dunării au organizat pe 12 februarie a.c. la Tulcea o conferință de presă comună, în care au prezentat printre altele proiectele pe termen mediu și lung pentru dezvoltarea și promovarea Deltei Dunării.

Temele principale ale acestei conferințe de presă au fost:

  • participarea Președintelui Asociației Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, la conferința de presă organizată la Bruxelles cu ocazia Târgului de turism “Salon des Vacances”, pentru promovarea Deltei Dunării și a Litoralului Românesc.
  • prima conferință de presă internațională susținută de o organizație privată din turismul românesc (desfășurată cu sprijinul Biroului Român Privat de Turism din Bruxelles). 
  • prezentarea proiectelor pe termen mediu și lung pentru dezvoltarea și promovarea Deltei Dunării în urma parteneriatului dintre Asociația de Promovare Litoral - Delta Dunării, Consiliul Județean Tulcea, Primăria Tulcea, Asociația Patronatului în Turismul din Delta Dunării și Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării.

Astfel, în urma participării la conferința de presă organizată la Bruxelles săptămâna trecută, s-au primit deja invitații din partea unor parteneri și ai comunităților de români din Franța - Paris și Olanda - Amsterdam, în vederea promovării comune și unitare a Deltei Dunării și a Litoralului Românesc, se arată într-un comunicat de presă.

De asemenea, s-a precizat faptul că Asociatia Litoral - Delta Dunării a făcut deja demersurile necesare în vederea participării la manifestări expoziționale de profil, printre care amintim Târgul de Turism al României (13 - 16 martie 2014) și târgurile internaționale de turism precum: ITB Berlin (5-9 martie 2014), Zilele României la Bruxelles (27 aprilie 2014) precum și târgurile de turism de la Moscova și Londra, din lunile septembrie și noiembrie 2014.

Pe lângă dezbaterea avută în cadrul conferinței de presă, delegația formată din reprezentanții Asociației Litoral - Delta Dunării, Consiliului Județean Tulcea, Rezervației Biosferei Deltei Dunării și ai Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării, s-a întâlnit și cu agenții economici din Delta Dunării, în vederea dezbaterii problemelor cu care aceștia se confruntă și stabilirii unei strategii comune pentru promovarea eficientă și dezvoltarea zonei deltaice.

Astfel, cu ocazia acestei întâlniri s-au stabilit următoarele proiecte pe termen scurt și mediu:

  • Realizarea unui calendar de evenimente care să fie centralizat pe site-ul Asociației Litoral - Delta Dunării și promovat în mass-media centrală și locală și către toți operatorii de turism din România (agenții de turism și unități de cazare din Delta Dunării) – menționăm aici principalele evenimentele în care sunt implicați în acest an membrii Asociației de Promovare Litoral - Delta Dunării (autorități locale și patronatul din Delta Dunării): Raliul Deltei Dunării, Festivalul Borșului de Pește, Cupa Deltei la Știucă etc.
  • Întâlniri periodice cu reprezentanții operatorilor din turism și ai autorităților locale, în vederea găsirii unei strategii comune de promovare, dar mai ales de dezvoltare corectă a zonei Deltei Dunării;
  • Realizarea și promovarea unor pachete turistice comune - Delta Dunării - Litoral Românesc;
  • Organizarea unor infotrip-uri pentru reprezentanții mass-media și agenții de turism din zona Benelux, precum și pentru reprezentanții mass-media și agențiile de turism din Turcia, la începutul lunii mai, cu sprijinul companiilor aeriene Turkish Airlines și Blue Air;
  • Organizarea unei Conferințe - Workshop cu toate instituțiile și autoritățile locale și centrale care au legătură cu turismul din Delta Dunării respectiv: reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism, reprezentanții autorităților locale, reprezentanții Ministerului de Finanțe Publice, ai Mediului, ai Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Dezvoltării Regionale, ai Autorității Navele Române, și nu în ultimul rând, cu reprezentanții operatorilor din turism prin care să se dezbată exclusiv problema fiscalității excesive pentru această zonă;
  • Posibilitatea instituirii unei taxe de promovare pentru toți operatorii din Delta Dunării pe modelul celei implementate anul trecut în stațiunea Mamaia - Sat Vacanță de către Asociația Litoral - Delta Dunării;

“Având în vederea proiectele realizate până în acest moment în cei șapte ani de activitate ai Asociației de Promovare Litoral - Delta Dunării cu sprijinul membrilor săi, se poate observa încă o dată necesitatea și importanța parteneriatului public - privat într-o regiune turistică, respectiv Dobrogea. Atât Litoralul Românesc cât și Delta Dunării sunt două destinații prioritare pentru România și de aceea vom depune în continuare eforturi comune – autorități locale și agenți economici - de dezvoltare și promovare la nivel național și internațional a acestei regiuni”, a declarat Corina Martin, Președintele Asociației Litoral - Delta Dunării.

“Încă de la începutul aderării Patronatului pe care îl conduc în cadrul Asociației Litoral - Delta Dunării am susținut parteneriatul și dialogul în vederea soluționării problemelor cu care se confruntă agenții economici din Delta. Ne propunem să urmăm modelul colegilor de pe Litoralul Românesc pentru a lucra la o strategie coerentă de promovare”, a declarat Daniel Ilușca, Președinte Asociația Patronatului în Turismul din Delta Dunării.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok