România, pe locul 2 ca număr al turiştilor străini pe litoralul bulgăresc

vacantabulgariaRomânia ocupă locul 2 ca număr al turiștilor străini pe litoralul bulgăresc, potrivit Travel Planner, agenție de turism specializată pe destinația Bulgaria. Astfel, majoritatea turiștilor care aleg această destinație provin din Germania, România și Rusia. Anul trecut, 340.000 de turişti români au ales litoralul bulgăresc.

„Deşi a fost un an provocator şi dificil pentru litoralul bulgăresc, românii profită în continuare de ofertele speciale oferite de hotelierii din ţara vecină. Subliniez că majoritatea covârşitoare a turiştilor români aleg hotelurile cu servicii all inclusive. Destinaţia Bulgaria a scăzut uşor faţă de anul precedent, iar unul din motive ar fi că anumite categorii de români nu mai aleg servicii all inclusive, dar care sunt în continuare în topul preferinţelor familiilor cu copii. La ora actuală, pentru Bulgaria, un român plăteşte în medie, pentru un sejur, 300 de euro”, a declarat Sebastian Constantinescu, consultant în turism și director general Travel Planner.

2014, un an provocator pentru turismul din Bulgaria

Amplificarea exagerată a ştirilor care s-au referit la inundaţiile din regiunea Varna şi mai ales la ipoteza infectării cu virusul hepatitei A în zona Plajei Ofiţerilor din Varna a creat probleme de imagine rivierei din Bulgaria precum şi agenţiilor de turism din România, potrivit Travel Planner.

“Subliniem că vacanţele se desfăşoară în condiţii normale pe litoralul bulgăresc. Ministerul Afacerilor Externe a revenit cu un comunicat prin care sublinia că riscul de infectare cu hepatita A este pentru o zonă restrânsă – Plaja Ofiţerilor din Varna. Autorităţile centrale şi locale din Bulgaria au dezminţit informaţiile alarmiste, iar ministrul adjunct al Economiei și Energiei Branimir Botev, guvernatorul din Varna Ivan Velikov și primarul Varnei, Ivan Portnih, au băut câteva înghițituri de apă de mare, aproape de plaja ofiţerilor - "Rapongi" – dorind să demonstreze lipsa oricărui pericol”, se arată într-un comunicat.

Din păcate, au fost turişti români care şi-au anulat concediile pe litoralul bulgăresc, atât în situaţia în care plătiseră sau efectuaseră rezervări, cât şi în situaţia în care aveau intenţia de a alege această destinaţie. Iată cum au afectat piaţa turistică aceste informaţii exagerate, potrivit Travel Planner:

1. Au pierdut turiştii. Nefiind vorba de un caz de forţă majoră, o parte din turişti au suportat penalizări din cauza renunţării la pachetele turistice de pe litoralul bulgăresc, conform condiţiilor contractuale. Agenţiile de turism sunt obligate, la rândul lor, să perceapă penalităţi potrivit contractelor pe care le au cu hotelurile partenere. Aceste penalităţi cresc pe măsură ce se apropie perioada plecării iar turistul renunţă nemotivat.

2. Pierd agenţii economici. Aceştia depun un efort suplimentar al managementului situaţiei de criză, deoarece primesc multe telefoane de la turiştii alarmaţi şi se pot confrunta cu renunţări. Agenţii de turism sunt obligaţi să răspundă clienţilor lor, într-un fel sau altul (telefon, email etc.), dar astfel de situaţii le perturbă oricum activitatea. De asemenea, agenţiile de turism au pierderi financiare în cazul acestor anulări.

3. Suferă destinaţia turistică afectată prin faptul că se crează o suspiciune nefondată. De multe ori există probabilitatea ca o destinaţie să nu mai fie luată în calcul de către turişti pentru o anumită perioadă în cazul unor „alarme false”, chiar dacă între timp a fost făcută dezminţirea.

Topul stațiunilor de pe litoralul bulgăresc pentru 2014

Travel Planner a realizat un top al calităţii pentru staţiunile de pe litoralul bulgăresc, în funcţie de preferinţele turiştilor români. Acest top a fost efectuat pe baza unui sondaj realizat cu peste 5.400 de clienţi ai Travel Planner care şi-au expus impresiile.

Iată ce note medii au revenit serviciilor de pe litoralul bulgăresc: Atmosferă – 8,2, Plajă – 8,1, Masă şi agrement – 7,8.

Topul calităţii staţiunilor:
1.    Sunny Beach – 8,32
2.    Albena – 8,2
3.    Nisipurile de Aur – 7,92

Topul circulaţiei turistice în staţiuni:
1.    Nisipurile de Aur
2.    Albena
3.    Sunny Beach şi Nessebar.

Pentru Rusia, rezervările au stagnat, în special în perioada de early booking. Turiştii ruşi s-au concentrat pe hoteluri ieftine, de 2, 3 sau 4 stele, care nu se numără printre preferinţele românilor. Datorită introducerii litoralului bulgăresc în oferta a doi mari touroperatori ruşi – Coral Travel şi Pegas Touristik, aşteptările de la începutul anului indicau o creştere mult mai mare faţă de anul precedent, de 40-50%. Însă starea economică a Rusiei declanşată de situaţia geopolitică din regiune şi ulterior de devalorizarea rublei a ponderat evoluţia. Totuşi, deşi aşteptările erau foarte mari, datorită touroperatorilor amintiţi, în ultimele luni s-a înregistrat o creştere de circa 20% a numărului de turişti din Federaţia Rusă. Anul trecut litoralul bulgăresc a primit circa 225.000 de turişti din Rusia. Aceştia vin cu curse aeriene tip charter care aterizează pe aeroporturile din Varna şi Burgas, preţul mediu al pachetului turistic este, pentru ei, ceva mai mare decât tarifele pentru un pachet similar oferit românilor, iar media de înnoptări este de circa 10 nopţi per turist.


banner aprilie