Alba Iulia va avea un Centru de Informare și Promovare Turistică

cetatealbaPrimăria Alba Iulia și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, respectiv Autoritatea Națională pentru Turism, au semnat contractul de finanțare pentru deschiderea Centrului Național de Informare și Promovare Turistică - Alba Iulia, se arată într-un comunicat al Primăriei Alba Iulia.

Argumentele prezentate în solicitarea finanțării au scos în evidență potențialul turistic de care dispune orașul, dovedit prin creșterea spectaculoasă a numărului de vizitatori, ca urmare a lucrărilor de restaurare a Cetății Alba Carolina, dar și necesitatea de a informa oaspeții despre toate serviciile și ofertele turistice disponibile în Alba Iulia.

Spațiul propus pentru desfășurarea activității centrului de informare este amplasat în Ravelinul Sfantul Michael, parte din fortificația dezvelită în urma lucrărilor de punere în valoare a Laturii de Vest. Practic, zona de acces este în curtea interioară amenajată în Parcul Unirii, foarte aproape de parcarea destinată autocarelor.

Termenul prevăzut pentru amenajarea centrului și dotarea acestuia este de 10 luni de la data semnării contractului de finanțare. În ansamblu, dotările sunt specifice activităților de informare, incluzând mobilier, echipamente electronice și materiale ce conțin răspunsuri la solicitările turiștilor despre oferta locală de cazare, ghizi turistici locali, rezervări de bilete, atracții turistice etc. La toate acestea, se adaugă certitudinea oferirii serviciilor în regim de gratuitate pentru toti cei interesați, de personal specializat, angajat în urma implementării proiectului. Centrului de informare îi va fi atribuită și o zonă de întâlniri, ședințe, workshopuri ce pot fi susținute în cadrul unei săli multimedia. În perioada de sustenabilitate (după implemetarea proiectului) se va amenaja și un “gift shop” în care se vor comercializa obiecte de tip “souvenir de Alba Iulia”.

Centrul de Informare Turistică din Cetate e un pas firesc în planul nostru de promovare turistică. Este o parte esențială în interacțiunea directă cu cei care vin să vadă “Cealaltă Capitală” și un mod profesionist, organizat, de a prezenta și reprezenta Cetatea Alba Carolina, ajunsă anul acesta la momentul 300. Va cuprinde toată activitatea de turism în care este implicată primăria, organizarea de evenimente, participarea la târguri și evenimente turistice, poate va ajunge chiar să unifice toți actorii care-și desfășoară activitatea în turism pe plan local.

Ca să le răspund direct unor nemultumiti care, sunt convins, vor aparea și acum, ca de fiecare dată când se face ceva, nu, nu e un moft să ai centru de informare turistică. Nu în cazul nostru, din fericire. E drept că, dacă te uiți la știri, vezi și exemple extreme, cu centre ca acesta făcute doar ca să fie făcute, prin cine știe ce comune sau sate izolate, în locuri care n-au nicio treabă cu turismul. Aici însă, în Cetate, după tot ceea ce s-a făcut, un centru de informare turistică nu era doar necesar, ci obligatoriu. El va asigura un fel de permanență pentru turiștii care vor să știe cu adevărat mai multe despre Alba Iulia și Cetatea Alba Carolina, nu doar să “dea o tură”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Sursa de finanțare este Programul Operațional Regional, operațiunea dedicată înființării centrelor naționale de informare și promovare turistică și dotării acestora. Valoarea totală a proiectului este de 630.000 lei, iar contribuția municipalității este de 55.632 lei. Centrul va fi acreditat în rețeaua centrelor naționale de promovare turistică, întrunind toate beneficiile ce decurg din acest lucru.

Sursă foto: www.holario.ro


Cele mai citite articole

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok