O nouă calificare pe piața muncii: Manager de destinație turistică

managerdestinatieturistica2În perioada aprilie 2015 - martie 2017, Fundația Propark pentru Arii Protejate împreună cu partenerii săi Asociația de Ecoturism din România (AER) și Comisia Internațională pentru Protecția Alpilor din Elveția (CIPRA) vor implementa proiectul “Meserii frumoase în destinații frumoase - creșterea calității produselor și destinațiilor ecoturistice pentru performanțe mai bune în aplicarea conceptului de dezvoltare durabilă în România”.

Proiectul este co-finanțat printr-un grant din partea Elveției prin intermediul Contribuției Elvețiene pentru Uniunea Europeană extinsă.

Beneficiarii acestui proiect sunt reprezentanții a zece microregiuni din România ce aspiră la intrarea în procesul de dezvoltare ca destinații de ecoturism. Pentru a avea succes în a se poziționa și a se dezvolta pe o piață internațională competitivă, este nevoie ca activitatea de dezvoltare și promovare a acestor destinații să fie coordonată de o unitate de management formată din profesioniști specializați în acest domeniu, se arată într-un comunicat al AER publicat de Agerpres.

Deoarece compentențele specifice de management necesare nu se regăsesc evidențiate momentan în Clasificarea ocupațiilor din România (COR), s-a identificat nevoia dezvoltării unui nou profil de manager de destinație turistică.

'Unul dintre motivele pentru care turismul românesc nu performează este și lipsa de management și coordonare la nivelul unei destinații turistice. Cu toate că suntem direct interesați de destinațiile în devenire cu profil ecoturistic, am constatat că nu există manager de destinații nici pentru destinațiile de turism consacrate (ex. Stațiuni montane, stațiuni balneo etc.)', a declarat Andrei Blumer, Președinte AER.

'Din acest motiv, sper ca inițiativa noastră de a contura profilul unei noi expertize în turismul românesc să aducă un plus de competență pentru acele destinații care vor înțelege necesitatea de a lucra în parteneriat sub coordonarea unui grup de experți și a deveni competitive pe o piață internațională reală de turism', a mai adăugat Andrei Blumer.

România este printre primele țări din lume care aplică și adaptează un standard pentru destinații de ecoturism, astfel devenind obligatorie o mai bună gestionare a acestor zone. De-a lungul proiectului, accentul vă fi pus pe performanța managementului destinațiilor de ecoturism, îmbunătățirea calității sectoarelor ecoturistice și vizibilitatea/ promovarea acestui tip de turism din România.

Durata proiectului este de 24 luni în perioada cuprinsă între 01.04.2015 și 31.03.2017.

Total costuri eligibile ale proiectului: 273.713,00 CHF

Valoare co-finanțare elvețiană: 245.913,00 CHF

Sursă foto: www.eclujeanul.ro


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok