ANAT: “Agențiile ANAT nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-ul de pe litoral”

overbookinglitoral1Agențiile membre ale Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, care vând vacanțe pe litoralul românesc, nu sunt răspunzătoare de situația de overbooking creată la începutul săptămânii la unele hoteluri din sudul litoralului, precizează oficialii ANAT într-un comunicat.

Rezervările efectuate de către agențiile ANAT pentru clienții lor au fost și sunt confirmate de către unitățile de cazare, în baza contractelor bilaterale.

Agențiile de turism membre ANAT și-au respectat obligațiile față de turiștii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel și față de partenerii hotelieri, subliniază reprezentanții Asociației.

Agențiile membre ANAT își achită obligațiile de plată către hotelieri, conform contractelor încheiate. În niciun caz, situația din aceste zile nu este generată de eventuale plăți neefectuate ale agențiilor către unitățile de cazare, mai spun reprezentanții ANAT.

Agențiile noastre și-au îndeplinit obligațiile asumate față de turiști, așa cum au făcut-o și o vor face de fiecare dată. Menționăm că agențiile membre ANAT au aflat de această situație odată cu sosirea turiștilor la unitățile hoteliere, nefiind anunțate din timp de către hotelieri. Chiar și așa, agențiile s-au implicat pentru a găsi soluții alternative, întrucât turiștii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unitățile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensații suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri”, a declarat Aurelian Marin, președinte ANAT.