Seminar “Migrarea modelului de business al agențiilor de turism din mediul offline în online”

  • Noua abordare în managementul agențiilor de turism - INTUIȚIE vs. INFORMAȚIE

Din ultimele date publicate de Business Management Technologies - compania care a realizat un studiu de piață pentru industria turismului în perioada 2008-2014 (agenții de turism și hoteluri)-, rezultă ca în sectorul turismului au avut loc schimbări majore care au generat scăderea cifrei de afaceri a sectorului cu 32% în 2014 vs. 2008, în condițiile în care numărul de agenții a crescut cu 3% în aceeași perioadă.

Cu toate acestea, cifra de afaceri cumulată a celor mai mari 10 agenții de turism a crescut cu 55%, însă raportul de forțe s-a modificat semnificativ în acest eșalon (ex. creșterea ponderii cifrei de afaceri unei companii în cifra de afaceri totală a Top 10 agenții, de la 1%  în 2008 la 18% în 2014). Care este explicația?

Analizele desfășurate în sectorul de turism reflectă o rezistență manifestată de agențiile de turism în urmărirea tendințelor industriei, cauzată de informația insuficientă și expertiza limitată.

Pentru a oferi o imagine mai largă managerilor agențiilor de turism, compania de consultanță în management și marketing strategic - Business Management Technologies organizează Seminarul “Migrarea modelului de business al agențiilor de turism din mediul offline în online - provocări și oportunități”, desfășurat în 19 mai 2016, la hotel Golden Tulip Victoriei, București.

seminaragentiiturism2

Evenimentul aduce în atenția agențiilor de turism 3 subiecte principale, prezentate în două sesiuni:

•    Tendințele momentului - instrumente utilizate, oportunități și pericole pentru agențiile de turism din România
•    Încadrarea într-o piață foarte dinamică - metode de a ține pasul cu clienții și competitorii  
•    Marketingul digital în agențiile de turism - situația curentă și evoluții anticipate

În cadrul primei sesiuni a seminarului vor fi prezentate tendințele actuale ale industriei turismului din perspectiva evoluției indicatorilor financiari, în baza rezultatelor obținute din analiza activitatii a aprox. 3400 agenții de turism din România în perioada 2008-2014. În condițiile în care managerii agentiilor de turism se bazează pe informații concrete (oferite în cadrul evenimentului), aceștia vor putea evalua oportunitățile și pericolele cu care se confruntă în prezent agențiile de turism.

De asemenea, vor fi sumarizate opțiunile strategice de a obține performanța pe această piață, participanții putând identifica zonele în care afacerile lor se pot concentra în perioada următoare.

În cea de-a doua parte a seminarului vor fi identificate instrumentele de marketing digital frecvent utilizate în agențiile de turism autohtone, precum și nivelul de eficiență al acestora, iar pentru a veni în sprijinul managerilor se va prezenta un set de indicatori de măsurare a performanței unei agenții de turism, pe diverse segmente ale activității acesteia. Succesul în această piață foarte dinamică depinde de modul în care agențiile adoptă noul model de business bazat pe echilibrul dinamic între offline și online, indiferent de mărimea sau vechimea pe piață a agenției.

Participantii vor beneficia suplimentar de 3 instrumente furnizate la finalul seminarului (pentru facilitarea aplicării informațiilor dobândite în cadrul seminarului):

•    Analiza Pieței de Turism din România în perioada 2008 - 2014 (pe segmente de afaceri și grupe de mărime a companiilor - ritm de creștere, profitabilitate, număr de companii și salariați, tendințe, evoluția Top 10 companii etc)
•    Setul indicatorilor de performanță (KPI) pentru activitatea agențiilor de turism
•    Raport privind situația utilizării marketingului digital în agențiile de turism din România.

Pentru înscrierea în cadrul Seminarului "Migrarea modelului de business din mediul offline în online", reprezentanții agențiilor de turism sunt rugați să transmită o solicitare de participare la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau să acceseze pagina web a evenimentului pentru informații detaliate.

Pentru informații suplimentare despre acest Seminar, participantii pot accesa pagina web a evenimentului sau pot urmări programul pe Facebook.

Având o echipă cu experiență de peste 10 ani pe piața Consultanței de management,  Business Management Technologies - deținătoare a platformei online ManagerAnticriza (www.manageranticriza.ro) - a realizat 40 studii de piața națională, 10 studii de piețe regionale, 50 cercetări sectoriale, cu detaliere la nivelul a 182 subsectoare componente (pe grupe de mărime a cifrei de afaceri), date din aceste studii regăsindu-se în peste 100 articole publicate în presă, 30 analize de piață și 15 topuri publicate în Ziarul Financiar (Corporate). Activitatea de realizare a acestor studii de piață este completată de elaborarea unor seturi de Indicatori de benchmarking pentru cele mai importante 160.000 companii din România, pentru perioada 2008 - 2014, grupate pe domenii de activitate și intervale de mărime a cifrei de afaceri.