Litoralul a fost “pe val” în sezonul estival 2016

litoralpevalSezonul estival 2016 a adus o creștere între 12 și 15% a numărului de turiști pe litoralul românesc, a anunțat Asociația Litoral - Delta Dunării, care pune această creștere pe seama campaniei intense de promovare a litoralului, numărului mare de evenimente organizate în toate stațiunile, investițiilor în infrastructura turistică, precum și pe seama evenimentelor din Turcia.

La sfârşitul sezonului estival 2016, estimăm o creştere între 12 şi 15% a numărului de turişti pe Litoralul Românesc, din estimările primite de la touroperatorii ANAT și de la hotelieri. Creșterea se datorează în primul rând Campaniei intense de promovare a Litoralului, demarate în baza Strategiei Asociației Litoral - Delta Dunării, încă din 2013, când am reușit să introducem Taxa de Promovare Mamaia - Sat Vacanță, buget cu care am reușit să construim întreaga campanie de promovare, ale cărei rezultate se văd deja. Numărul mare de evenimente organizate în toate staţiunile, și cu precădere prin campania “Mamaia Style”, îmbunătățirea standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice de alimentație publică și agrement au contribuit de asemenea major la aceste rezultate”, se arată într-un comunicat al Asociației Litoral-Delta Dunării.

Reprezentanții ALDD subliniază că această creștere a numărului de turiști se datorează și unei mai bune comunicări cu hotelierii şi agenţiile de turism şi autorităţile locale, dar şi afectarii pieţelor turistice din Turcia.

În topul staţiunilor în acest an stațiunea Mamaia ocupă în continuare primul loc, urmată de Venus și Eforie. O notă excelentă pentru Vama Veche, cu rezultate foarte bune în acest an. O creștere consistentă s-a înregistrat şi în sudul litoralului, mai ales datorită investiţiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus).

Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent, și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor, la care s-a adăugat, cu rezultate foarte bune, Campania de promovare derulată de Asociația Litoral-Delta Dunării.”, declară Alin Burcea, Președintele ANAT.

În privința bilanțului pe incoming (sosiri turiști străini), sezonul 2016 a înregistrat 3 chartere/săptămână între Tel Aviv și Constanța, o creștere de la 4000 la 7000 turişti israelieni care au ajuns pe litoral în staţiunile Mamaia, Năvodari și Eforie. Asociaţia Litoral - Delta Dunării a continuat și în acest an campania de promovare în Israel, prin participarea la târgul de turism de la Tel Aviv, realizarea primelor broșuri și a filmului de promovare în ebraică.

Considerăm 2016 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul şi Delta Dunării către pieţe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, am adus zboruri noi catre destinație, am crescut cifrele pe incoming si am lucrat puternic la Calendarul de evenimente pe care le-am atras. O strategie ce a dat rezultate și pe care am dublat-o cu o campanie agresivă de comunicare și promovare în mass-media și pe canalele de vânzare de vacanțe.  
Lucrăm deja la calendarul de evenimente și la Campania de promovare 2017, prin participarea la târgurile interne şi internaţionale, infotrip-uri şi organizarea de evenimente. Ne intereseaza în mod special să atragem pe litoral pieţele vest-europene, şi intenţionăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano şi Tel Aviv, să atragem şi zboruri şi tour-operatori din Belgia, Austria, Germania.  Continuăm în forță promovarea Litoralului Românesc 2017!”, a declarat Corina Martin, președintele Asociației Litoral-Delta Dunării.

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu, în parteneriat cu Asociația Litoral - Delta Dunării și împreună cu compania aeriană Blue Air, au inaugurat în această vară, prima cursă directă pe ruta Atena (Grecia) - Larnaca (Cipru) - Constanța, bifând, astfel, o a patra rută aeriană inaugurată, după Milano, Londra și Tel Aviv.

Reprezentanții ALDD au realizat un amplu chestionar online şi către mediul din turism, pentru a stabili împreună cu touroperatorii şi agenţii economici implicaţi în turism topul destinaţiilor interne şi externe cu care să conecteze Constanţa. Astfel, noile zboruri introduse în aprilie 2017 cu plecare de pe Aeroportul Constanţa vor fi spre Cluj, Timişoara (2 zboruri / săptămână), Iaşi, Oradea (1 zbor / săptămână), Roma, Paris, Milano, Stuttgart şi Bratislava sau Varşovia. De asemenea, vor fi menţinute pe perioada verii zborurile charter Constanţa - Tel Aviv (3 zboruri / săptămână), şi vor fi introduse chartere spre Beirut şi Bruxelles.

În acest moment, Asociaţia Litoral - Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregătește lansarea campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc și Deltei Dunării, pentru sezonul estival 2017, prin participarea la târgurile de turism și elaborarea calendarului de evenimente Mamaia Style 2017.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok