ANAT: Nu ştim ca FPTR, care critică Romexpo, să aibă experienţă în organizarea de târguri de turism

anat1Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România este mulţumită de prestaţia Romexpo pentru Târgul de Turism al României, cu care are o colaborare îndelungată şi cu rezultate remarcabile după astfel de manifestări, se arată într-un comunicat al Asociației, emis după ce Federația Patronatelor din Turismul Românesc a criticat Romexpo pentru modul cum a organizat ediția de primăvară a târgului de turism.

În spaţiul public au apărut azi critici în privinţa modului în care Romexpo a organizat Târgul de Turism al României, în perioada 16-19 februarie, adresate de FPTR. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism face următoarele precizări, în calitate de partener principal al evenimentului, unul de referinţă în domeniu: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism este mulţumită de prestaţia Romexpo pentru Târgul de Turism al României, cu care are o colaborare îndelungată şi cu rezultate remarcabile după astfel de manifestări.

Membrii ANAT, de fiecare dată peste 70 de companii de turism, ocupă la fiecare ediţie suprafeţe care depăşesc 8.000 de metri pătraţi, amenajează standuri prietenoase şi atractive pentru vizitatori, aduc la expoziţie programe de turism în România şi în străinătate, dar şi programe pentru turiştii străini în România, iar consultanţii de travel sunt pregătiţi să sfătuiască fiecare turist în alegerea celei mai potrivite vacanţe”, se arată în comunicatul ANAT

De altfel, ANAT nu se implică numai în organizarea târgului de la Bucureşti, ci organizează an de an şi târguri regionale de turism, cu o participare numeroasă a membrilor asociaţiei, pentru a căror participare se depun aceleaşi eforturi ca la Bucureşti.

Nu ştim ca FPTR, care critică Romexpo, să aibă o astfel de experienţă în organizarea de târguri de turism de anvergura celor realizate de Romexpo şi ANAT sau pentru promovarea destinaţiei România la manifestări expoziţionale internaţionale”, subliniază reprezentanții ANAT.

În perioada târgului, pachetele pentru vacanţe pe tot timpul anului şi în toate destinaţiile interne s-au vândut cu prioritate, şi într-o proporţie destul de mare, majoritatea expozanţilor, agenţii de turism şi ANAT, promovând cu mândrie în primul rând România şi vacanţele pe litoral, la munte, în staţiuni balneare sau regiuni istorice, cumpărate şi cu vouchere de vacanţă, susțin reprezentanții ANAT ca un răspuns la acuzația FPTR conform căreia Târgul de Turism al României promovează mai mult destinații externe.

Mai mult, spun reprezentanții ANAT, în perioada târgului de turism, în standul ANAT experţi ai emitenţilor de vouchere de vacanţă au acordat consultanţă agenţiilor de turism care vor să accepte plata sejururilor cu aceste bonuri de valoare, dar şi turiştilor beneficiari de vouchere de vacanţă.