Rambursare integrală a pachetelor turistice în cazul insolvenței agențiilor de turism

insolventaturismMinisterul Turismului a finalizat ordonanța de transpunere a Directivei 2302/2015 privind garantarea pachetelor turistice. Proiectul legislativ a fost adoptat joi de Executiv.

Agentul economic poate să-și aleagă forma de garantare, fie că este asigurare, scrisoare de garanție bancară sau fond mutual, soluții care pot fi cumulate sau pot fi folosite individual. Important este ca pachetul să fie asigurat.

Odată cu implementarea ordonanței, ministerul a introdus noi măsuri de protecție pentru turiști. În primul rând, este asigurată rambursarea integrală a pachetelor turistice în cazul insolvenței agențiilor de turism. În plus, noul proiect legislativ prevede repatrierea de urgență a turiștilor rămași în afara țării din cauza insolvenței agenției.

Totodată, ca măsură suplimentară de protecție pentru turiști, ministerul a modificat și condițiile de licențiere pentru agențiile de turism. Astfel, operatorii economici titulari ai licențelor de turism pentru activitatea de organizare sunt obligați să aibă un capital social de cel puțin 25.000 de lei. În prezent, pentru licențierea operatorilor economici este necesar un capital de 200 de lei.

În plus, ministerul atrage atenția asupra faptului că în momentul în care sunt cumulate două servicii, de exemplu cazare și transport, atunci turistul achiziționează un pachet turistic ce trebuie obligatoriu asigurat de către agenția organizatoare. Există și posibilitatea ca agenția să vândă aceluiași turist cazare, iar a doua zi să îi ofere și serviciu de transport. Dacă între cele două operațiuni trec mai mult de 24 de ore, atunci turistul nu va avea parte de un pachet turistic în sensul ordonanței de transpunere a directivei și, implicit, agenția nu va fi obligată să îl asigure. În această situație, turistul nu va beneficia de asigurarea pachetului și, implicit, nici de repatriere și rambursarea serviciilor în caz de insolvență a agenției. Pentru a evita astfel de situații, turistul trebuie să se asigure că achiziționează un pachet turistic și să nu accepte eventuale promoții care oferă separat servicii care nu este obligatoriu să fie asigurate de către operatorii economici!

Am reușit astăzi ceea ce nimeni nu a avut curaj să facă până acum. Deși stăm cu sabia deasupra capului încă din 2014, odată cu prima directivă care ne obliga să intensificăm măsurile de protecție pentru turiști, niciun ministru nu a îndrăznit să implementeze rambursarea 100% a pachetelor plătite de turiști și neexecutate de agențiile de turism cu probleme. Mesajul este clar: Nu mai permitem ca turiștii români să fie furați! Până acum, agențiile de turism puteau vinde pachete turistice de ordinul milioanelor de euro, iar în cazul în care se ajungea la insolvență, păgubiții erau trimiși la polița de asigurare care, conform legislației de acum, este de 50 de mii de dolari. Cu alte cuvinte, românii înșelați nu erau despăgubiți, rămâneau și fără bani, și fără vacanță. Doar așa putem evita să mai ajungem în situații precum cea de la Omnia, unde patronul a folosit în alt scop banii oamenilor, iar turiștii nu și-au recuperat nici astăzi pagubele suferite.”, a declarat Ministrul Turismului, Bogdan Trif.


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok