2021 - Anul Producătorilor Locali în HoReCa - episodul 4

Vă prezentăm în cele ce urmează un nou interviu realizat de echipa Horeca România, cu sprijinul Comarket, în cadrul campaniei “2021 - Anul Producătorilor locali în HoReCa”. 

Pentru cine nu știe, Kombucha este o băutură prebiotică și probiotică obținută pe cale naturală din ceai îndulcit și fermenți naturali activi, care a devenit extrem de populară printre oamenii din toată lumea şi recent şi din România. Cristian Cîrloganu, fondator Tonic-Blend Kombucha, ne povestește despre beneficiile acestei băuturi, despre cum i-a venit ideea să o producă în România, dar și despre colaborarea sa cu operatorii din canalul HoReCa și importanța valorificării produselor locale în acest segment de piață.

bauturakombucha

Cristian Cîrloganu, fondator Tonic-Blend Kombucha: “Încă de la început am văzut produsele noastre ca fiind o soluție excelentă pentru meniurile locațiilor HoReCa, în categoria băuturilor răcoritoare non-alcoolice, deoarece producem o băutură sănătoasă și gata de consum

Pentru început, vă rog să ne povestiți cum a luat naștere povestea Tonic-Blend Kombucha, cum v-a venit ideea lansării acestui produs și cum ați defini această băutură?

Tonic-Blend are la bază dorința de a ajuta oamenii să devină mai buni în fiecare zi deoarece în acest fel punem umărul la o evoluție sănătoasă a întregii societății. Din proprie experiență, am învățat faptul că schimbarea vine din interior spre exterior, iar Tonic-Blend și-a propus de la început să fie schimbarea pe care fondatorii și-o doresc în jurul lor, producând kombucha doar din ingrediente certificate organic, inspirați practic de cultura simbiotică, aceea fără de care kombucha n-ar putea exista. În opinia noastră, totul este perfectibil, inclusiv o băutură răcoritoare.

Concret, noi producem kombucha în recipiente mici din sticlă, urmând o rețetă antică. Ulterior o mixăm cu suc presat la rece din fructe și în final oferim oamenilor o băutură răcoritoare sănătoasă și nepasteurizată, cu un gust unic, obținută doar ingrediente naturale de calitate și ambalată în sticlă brună pentru a proteja conținutul de razele UV.

Pe scurt, kombucha este o băutură prebiotică și probiotică obținută pe cale naturală din ceai îndulcit și fermenți naturali activi. Originile ei sunt oarecum neclare, fiind o băutură care se prepară de peste 2000 de ani. Deși am observat în ultimul timp că se tot caută o origine clară a kombucha, adevărul este că toate ipotezele sunt bazate pe legende și din acest motiv Tonic-Blend consideră kombucha o băutură a tuturor, a cărei rețetă simplă este disponibilă gratuit oricui caută acest lucru pe Google și care, din punctul nostru de vedere, reprezintă un fenomen mondial.

kombuchalemonandginger

Beneficiile consumului de kombucha pot fi foarte multe, depinzând în mod direct de situația în care se află persoana care o consumă. Așa cum spuneam mai devreme, ne-am propus să fim schimbarea care ne-o dorim în societate și cu acest obiectiv în minte, considerăm foarte important să menționăm lipsa studiilor clinice complete care să susțină multitudinea de beneficii enumerată la nivel mondial.

Kombucha a apărut în viața noastră într-un mod prietenos, ca parte din procesul continuu de îmbunătățire a calității stilului de viață și suntem foarte bucuroși pentru că am ajuns să o adoptăm și să ne bucurăm de beneficiile ei fără a trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere al sănătății. În general, Tonic-Blend susține prevenția în schimbul deciziilor radicale cauzate de situații severe apărute în viață. Concret, recomandăm consumul de kombucha ca parte integrantă a unui stil sănătos de viață, fără a o privi ca un medicament de la care să așteptăm schimbări efective imediate.

Primul nostru contact cu kombucha a fost în anul 2018, în Statele Unite ale Americii, timp în care am avut ocazia să consumăm produse provenite de la câteva zeci de brand-uri, formându-ne practic o idee amplă despre calitatea kombucha, cum este ea preparată, și am simțit pe pielea noastră beneficii precum echilibrarea întregului proces al digestiei, creșterea energiei pozitive și a stării de bine, întărirea sistemului imunitar sau revigorarea imediată a organismului după o noapte lungă.

Ce ne puteți spune despre colaborarea cu operatorii din segmentul HoReCa, despre prezența Tonic-Blend Kombucha în acest sector? În ce orașe sunteți prezenți în HoReCa, căror tipuri de business-uri HoReCa vă adresați și ce obiective aveți în ceea ce privește prezența în acest sector?

Încă de la început am văzut produsele noastre ca fiind o soluție excelentă pentru meniurile locațiilor HoReCa, în categoria băuturilor răcoritoare non-alcoolice, deoarece producem o băutură sănătoasă și gata de consum.

Până în acest moment, toate colaborările noastre cu operatorii HoReCa au fost foarte bune și vrem să le mulțumim pe această cale tuturor celor care au crezut de la bun început în munca noastră, în efortul pe care îl depunem în fiecare zi și ne-au acordat încredere, listându-ne în vitrinele lor.

Până în acest moment, suntem prezenți în 17 locații din București și o locație în Piața Sfatului din Brașov.

Toate locațiile cu care colaborăm sunt din categoria premium în segmentul de lor de activitate: cafenele de specialitate, restaurante vegane, ceainării, băcănii sau magazine cu produse curate.

Primul obiectiv pe care îl avem este acela de a satisface 100% cererea partenerilor existenți, iar al doilea este să extindem treptat, direct proportional cu mărirea capacității de producție, grupul de parteneri HoReCa. Băuturile noastre sunt produse în loturi mici, au nevoie de atenție și timp pentru a oferi constant calitatea pe care ne-am asumat-o.

kombuchahoreca

Cum v-a afectat pandemia COVID-19 colaborarea cu sectorul HoReCa, cererea venită dinspre acestor sector și nu numai, și ce măsuri ați luat pentru a vă adapta la noua realitate de piață?

Vorbind de perioada de început a pandemiei COVID-19, în primul rând, am amânat data lansării oficiale. În al doilea rând, pandemia i-a afectat din plin pe viitorii noștri parteneri HoReCa și practic ne-am văzut obligați să ne schimbăm atenția de la un site de prezentare și informare la un magazin online, prin intermediul căruia oamenii să poată cumpăra într-un mod sigur produsele Tonic-Blend.

În al treilea rând, durata pandemiei a adus și modificări la nivelul obiectivelor de dezvoltare. Totuși, la Tonic-Blend suntem focusați pe a învăța din orice situație, indiferent dacă într-un anumit moment poate aceasta poate părea disperată. Astfel, putem spune că pandemia COVID-19 ne-a învățat multe lucruri benefice, ne-a obligat să ne adaptăm din mers pentru a supraviețui în piață, ne-a obligat să fim atenți la cifre sau la planuri mărețe și nerealiste.

Ați simțit o creștere a interesului pentru produse locale, ca urmare a pandemiei? Cum a evoluat cererea pentru Tonic-Blend Kombucha în timpul pandemiei?

Am lansat pe 1 iunie 2020 o băutură răcoritoare, iar evoluția a fost excelentă pe toată perioada de vară. A urmat o perioadă ambiguă, odată cu instalarea frigului și menținerea măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19, însă am simțit de fiecare dată o creștere bruscă atunci când temperaturile au crescut.

A fost într-adevăr o creștere semnificativă a ofertei de produse locale, însă, din punctul nostru de vedere, a existat o creștere mai mare a atenției oamenilor în ceea ce privește calitatea vieții, a produselor pentru care plătesc și aceste lucruri pot doar să ne bucure enorm, deoarece evoluția este unul dintre obiectivele noastre.

Se vorbește foarte mult în ultima perioadă despre necesitatea încurajării producătorilor locali, a producției locale. Ce măsuri se impun din punctul dumneavoastră de vedere, în calitate de producător local, în această direcție?

Credem că cele mai mari nevoi pe care le are un producător local este încrederea din partea partenerilor și expunerea (promovarea). Sigur, este foarte important ca aceste lucruri să fie dublate de calitate.

Ca să dăm un exemplu, este foarte important pentru un producător local să-și vândă produsele în detrimentul altora din import, însă dacă diferența din punct de vedere calitativ dintre produse care satisfac aceleași nevoi este în mod clar în avantajul produselor din import, pe termen mediu și lung susținerea de care vorbim este nulă.

Făcând referire strict la produsele alimentare, din punctul nostru de vedere, este foarte important ca oamenii să fie conștienți de faptul că a alege să consume alimente de la producători locali este în primul rând un câștig pentru ei și mai apoi pentru producător și economia națională.

Ne referim la faptul că produsele sănătoase, cu cât sunt mai fresh și lipsite de conservanți, cu atât sunt mai recomandate pentru consum. Practic, alegând să cumpere produse locale, calitatea și prospețimea vor crește. În plus, de cele mai multe ori au ocazia să plătească un preț corect deoarece lanțul logistic este unul foarte scurt, de cele mai multe ori având opțiunea să cumpere chiar de la producător și să îl cunoască personal.

cipriancirloganufondatortonicblenckombucha

Se vorbește totodată despre importanța valorificării produselor locale în unitățile HoReCa. De ce credeți că este important acest lucru și cum ar putea fi înlesnită o mai bună colaborare între producătorii locali și operatorii din industria HoReCa?

Locațiile HoReCa au nevoie de calitate constantă. La rândul lor au consumatori finali cărora este necesar să le livreze același standard la fiecare vizită. De cele mai multe ori, produsele locale sunt fabricate în loturi mici, fapt ce poate oferi locațiilor HoReCa un caracter exclusivist (produsul X se găsește doar la locațiile A, B și C), dar în același timp, pentru a oferi constanță, costurile cu producția pentru un producător local sunt ridicate, fapt ce se reflectă în prețul de intrare al produselor în circuitul HoReCa. Dacă acest aspect nu este foarte bine explicat sau dacă a fost explicat corect însă el a fost ignorat de către oamenii cu putere de decizie din cadrul locațiilor HoReCa, atunci potențiala colaborare intră în impas.

Referitor la înlesnirea colaborării între producătorii locali și operatorii din industria HoReCa, considerăm Comarket o soluție foarte bună deoarece oferă transparență și timp redus în luarea deciziei de către ambele părți.

În final, aș dori să vă întreb unde găsim pentru achiziționare Tonic-Blend Kombucha, unde/cum vă pot găsi operatorii HoReCa și nu numai?

În ceea ce privește colaborările B2B, suntem foarte bucuroși să anunțăm faptul că recent am început un parteneriat cu platforma Comarket, deoarece noi o considerăm un partener important în dezvoltarea noastră. Practic, cu ajutorul lor, oferta noastră poate ajunge mult mai ușor în atenția operatorilor din domeniul HoReCa.

În ceea ce privește consumatorii finali, produsele noastre pot fi achiziționate, ca și până acum, de la toți partenerii noștri HoReCa sau prin intermediul magazinului online tonicblend.com

Interviu realizat de Diana SBÂRCEA, cu sprijinul Comarket, în cadrul campaniei “2021 - Anul producătorilor locali în HoReCa”.

Banner Furnizor 800x100px

Despre campania “2021 - Anul producătorilor locali în HoReCa”:

Din dorința de a regăsi cât mai multe produse locale în unitățile de tip HoReCa de la nivel național, publicația Horeca România a lansat la începutul acestui an campania “2021 - Anul Producătorilor Locali în HoReCa”. În contextul actual, considerăm că valorificarea produselor locale în HoReCa nu mai este un simplu trend, este o necesitate, iar prin această inițiativă ne propunem, pe de o parte, să sprijinim producătorii locali și să le facem cunoscută oferta în rândul operatorilor din industria HoReCa, și, pe de altă parte, să oferim informații relevante operatorilor din industria HoReCa aflați în căutare de produse/surse locale pentru afacerile lor.