Cum să concepi un meniu de restaurant

Cum să concepi un meniu de restaurant
person Horeca
access_time_filled

Meniul este „inima” oricărui restaurant. Fără elementele din meniu, un restaurant este nimic altceva decât o cochilie goală. Nu poți începe operarea restaurantului până nu ai conceptualizat meniul. Trebuie să dezvolți un meniu care va sprijini conceptul de brand al restaurantului și va satisface așteptările clienților.

IMPORTANÈšA MENIULUI

Meniul este un aspect definitoriu al unui restaurant. Este tododată cel mai influent instrument de marketing al restaurantului dumneavoastră. Mai mult, meniul este conectat la orice aspect al operării unei unități foodservice, potrivit specialiștilor de la Food servicewarehouse.com. În opinia acestora, meniul restaurantului va influența următoarele:

Achizițiile și bugetul. Meniul va fi principalul instrument în a te ajuta să determini ce alimente trebuie să cumperi, cantitățile de care ai nevoie la îndemână și costurile probabile ale preparatelor vândute.

Alegerea echipamentelor și proviziilor. Alături de numărul de clienți pe care îi vei servi, meniul este principalul factor care te va ghida în alegerea echipamentelor pentru bucătărie și a proviziilor.
 

Personalul și trainingul acestuia. Meniul te va ajuta să decizi pe cine să angajezi precum și cum să îi  trăinuiești. Dacă alegi meniul înainte să alegi chef-ul, trebuie să te asiguri că angajezi un chef care are experiență în prepararea elementelor din meniu. Dacă alegi mai întâi cheful, lasă-l să te ajute la dezvoltarea meniului. Meniul are un impact și asupra ospătarilor pe care îi vei angaja. Dacă servești vin de exemplu, ar trebui să angajezi ospătari cu solide cunoștințe în domeniu sau un somelier.  

Marketing. Vei folosi elemente din meniu la promovarea conceptului restaurantului. Fără meniu, nu ai ce să promovezi. O dată realizat meniul, poți începe să lucrezi și la campania de marketing.din_culise_3-3

O dată ce ai stabilit tipul meniului, este timpul să alegi ciclul meniului. Încercați unul din ciclurile următoare:

Meniu static – un meniu static prezintă aceleași elemente în fiecare zi. Pot fi adăugiri temporare la meniu sub forma unor oferte speciale zilnice/săptămânale sau sezoniere. Totuși, în mare parte, meniul rămâne static. Avantajul unui meniu static este că, după câteva luni de operare, vei fi capabil să prezici trendurile generale în comenzi, permițându-ți să ajustezi staff-ul și achizițiile de alimente în concordanță cu acestea. Dezavantajul unui meniu static este că, fiind mereu la fel, clienții s-ar putea plictisi de el. Acesta este un bun motiv să incluzi inserții cu oferte speciale.

Meniu ciclic – un meniu care se schimbă periodic este cunoscut sub numele de meniu ciclic. Meniul se poate schimba zilnic, săptămânal, lunar sau sezonier. Poți oferi un meniu diferit în fiecare zi a săptămânii și să reîncepi ciclul la fiecare imprevizibile atunci când se schimbă ciclul, așa că va trebui să pregătești o estimare detaliată, precisă asupra noilor costuri cu alimentele și a stocurilor necesare.

PASUL 2: DEZVOLTAÈšI ELEMENTELE DIN MENIU

Există anumiți factori pe care trebuie să-i iei în considerare atunci când alegi elementele din meniu:

Conceptul și tipul operațional. În cazul în care conduci un restaurant de tip quickservice sau fast casual, va trebui să te gândești la factorul viteză atunci când decizi felurile de mâncare. De asemenea, ia în considerare conceptul restaurantului. Subtilitățile conceptului de brand vor fi elemente cheie în stabilirea a ceea ce trebuie să incluzi în meniu.

Expertiza chef-ului. În majoritatea cazurilor, chef-ul este cel care va dezvolta meniul. Fie că dezvoltă rețete noi, unice, sau că va folosi rețete tradiționale, chefii ar trebui să fie siguri că sunt capabili să le execute bine și eficient. Potrivirea abilităților chef-ului cu meniul va avea ca rezultat rețete gustoase. De exemplu, dacă chef-ul este specializat în fructe de mare, nu îi cere să creeze un meniu fără pește. Profită de cunoștințele sale.

Bugetul și diversitatea ingredientelor: Creează un meniu care va optimiza costurile viitoare cu alimentele. De exemplu, evită să ai în meniu un singur fel de mâncare cu mango proaspăt, dacă nu ști sigur că acel preparat va fi popular. Creând un meniu în care fiecare ingredient este folosit la mai multe feluri de mâncare, vei reduce costurile, prin cumpărarea unor cantități mai mari, și vei reduce șansele de a irosi materia primă.

Factori demografici și publicul țintă. Dezvoltă preparate de care publicul tău țintă se va bucura. De exemplu, dacă te adresezi persoanelor eco-conștiente, oferă-le preparate realizate cu ingrediente locale, de sezon.

Competiția. Asigură-te că meniul tău e diferit de cel al competiției. Fă puțină cercetare la restaurantele din zonă care au un concept similar.

Înainte să decizi elementele finale din meniu, testează modul în care va reacționa publicul țintă la acestea.

PASUL 3. FIXEAZĂ PREÈšUL ELEMENTELOR DIN MENIU

Stabilirea prețurilor este un aspect foarte important pentru succesul restaurantului. Dacă fixezi prețuri prea mari va fi greu să vinzi și invers, dacă pui prețuri prea mici riști ca preparatele să fie percepute ca având o calitate scăzută. Ia în considerare următoarele aspecte atunci când stabilești prețurile:

– Venitul mediu al publicului țintă

– Costurile directe, precum cele cu alimentele (care vor fluctua)

– Costurile indirecte, precum forța de muncă și chiria

– Prețurile practicate de competitori

– Nivelul serviciilor pe care le oferi

Cheia la stabilirea prețurilor este de a găsi echilibrul între accesibilitate și profitabilitate.

PASUL 4: SCRIE ȘI SCHIÈšEAZĂ MENIUL

Meniul este instrumentul tău de marketing numărul 1. Un meniu bine conceput va încorpora designul de brand și va scoate în evidență cele mai profitabile preparate din restaurant. Atunci când concepi meniul, ia în considerare să:

– Eviți aglomerarea

– Aranjezi elementele din meniu strategic

– Incluzi insert-uri pentru ofertele speciale

– Ai grafică de calitate și fotografii profesioniste.

Pe lângă designul meniului, descrierile vor introduce clienților felurile de mâncare. Un meniu bine scris va ajuta la ghidarea clienților în efectuarea comenzii. Atunci când realizezi meniul asigură-te că folosești formulări vii și că ai grijă la ortografie și gramatică.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302