Heineken România îşi măreşte portofoliul, după un an 2010 bun

Heineken România îşi măreşte portofoliul, după un an 2010 bun

În ciuda trendului descendent al pieţei berii din România, Heineken România raportează o creştere de 7% a cifrei de afaceri pentru 2010, comparativ cu 2009, ajungând la 934 milioane Ron net, potrivit unui comunicat de presă emis astăzi de companie. Heineken România a anunţat pentru 2011 şi unele noutăţi, precum extinderea portofoliului cu 8 mărci internaţionale.

portofoliu Heineken

Managerul general Heineken România, Jan Derck van Karnebeek a declarat că, “de vină” pentru rezultatele bune din 2010 sunt investiţiile permanente în mărcile companiei, precum şi concentrarea asupra activelor de bază ale companiei. “În plus, ne-am îmbunătăţit abilitatea de a genera lichidităţi prin revizuirea atentă a investiţiilor, prin programele de cost management şi prin managementul capitalului de lucru“, a mai declarat acesta.

Volumul Heineken România a crescut în 2010 cu 6% faţă de anul 2009. Creşterea se datorează în principal evoluţiei mărcilor Ciuc Premium şi Bucegi, potrivit aceleiaşi surse.

heineken

Pentru a satisface cât mai bine nevoile clienţilor şi ale consumatorilor, începând din luna aprilie 2011, Heineken România va importa şi va vinde unele dintre cele mai cunoscute mărci internaţionale deţinute de grupul Heineken. Astfel, portofoliul Heineken România se va extinde cu 8 mărci internaţionale: Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Murphy’s, Strongbow, Sol şi Desperados. Toate aceste mărci sunt deja disponibile pe piaţa din România prin intermediul unor importatori. În 2010, volumul total al acestor 8 mărci vândut pe piaţa din România a reprezentat sub 1% din totalul afacerii Heineken România.

Jan Derck van Karnebeek_400

În ceea ce priveşte previziunile pentru piaţa berii în 2011, Jan Derck van Karnbeek a declarat că, ţinând cont de situaţia economică înregistrată atât la nivel internaţional cât şi la nivel naţional, este dificil de prevăzut cum va evolua aceasta. Evoluţia pieţii berii depinde mai mai mulţi factori, spune aceasta, precum evoluţia economiei naţionale,  încrederea românilor, puterea de cumpărare şi comportamentul de consum al acestora.

“Indiferent de context, noi gândim şi acţionăm pe termen lung: suntem în industria berii de peste 145 de ani. Suntem în România pentru a rămâne, pentru a investi în oamenii noştri, în compania şi în mărcile noastre. Obiectivul nostru pentru 2011 rămâne acelaşi: să construim mărci de valoare şi să le oferim consumatorilor noştri experienţe memorabile“, a afirmat Jan Derck van Karnebeek

Heineken este cea mai mare companie producătoare de bere din Europa şi a treia din lume în ceea ce priveşte volumul. Heineken România face parte din grupul Heineken, care are o tradiţie de peste 145 de ani în industria producerii berii.

Heineken România are cel mai diversificat portofoliu de mărci: Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita şi Haţegana. Heineken România are 4 fabrici situate în Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş şi 1.100 de angajaţi.