Hypermarketurile, în topul preferinţelor consumatorilor români

Institutul de cercetare de piaţă GfK România a publicat astăzi rezultatele studiului “GfK Shopping Monitor” despre cele mai importante criterii după care se orientează românii la cumparaturi. Studiul relevă faptul că românii frecventează din ce în ce mai mult hypermarketurile, 43% din respondenţi preferând acest tip de magazine, în principal datorită varietăţii gamei de produse alimentare (un criteriu esenţial în alegerea magazinelor).

shopping

Pentru jumătate din români criteriul cel mai important după care îşi aleg magazinul unde cheltuie cei mai mulţi bani pe produse alimentare este apropierea de casă sau de serviciu, precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin.

Nivelul preţurilor este de asemenea un motiv destul de important în alegerea magazinului, menţionat de aproximativ 46% dintre români.

Prospeţimea şi calitatea produselor ocupă locul 4 în clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populaţie).

Alte criterii de o importanţă relativă pentru cumpărători (sub 6%) sunt obişnuinţa de a merge într-un magazin anume, existenţa promoţiilor, personalul plăcut şi posibilitatea cumpărării rapide (lipsa cozilor sau viteza achitării la casă).

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 de respondenţi de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărarea produselor alimentare şi nealimentare din gospodărie, eşantion reprezentativ pe regiuni istorice şi grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.