Tendinţe pozitive în piaţa vinului din România

Tendinţe pozitive în piaţa vinului din România
person Horeca
access_time_filled

Dupa 2 ani în care piața de vin a regresat, ajungând conform estimărilor Patronatului Național al Viei și Vinului la 350 mil. euro, anul 2011 a adus o creștere semnificativă a segmentului vinului de calitate. În ciuda faptului că anul trecut la nivelul consumatorilor nu au fost resimțite ameliorări în ceea ce privește bugetul alocat consumului de produse alimentare, vânzările de vin de calitate au crescut în România în 2011 față de 2010.

pnvv

Conform Oficiului Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV), numărul însemnelor de certificare pentru vinul DOC comercializate de acesta producătorilor de vin de calitate a crescut anul trecut cu 15%, comparativ cu anul 2010, ca volum fiind foarte apropiat de anul 2009 (32.765.000 însemne DOC în 2011 față de 34.175.000 însemne DOC in 2009). Acest trend este confirmat de producători, care au înregistrat creșteri de vânzare ale vinurilor la sticla de 0,75 L din categoria de preț peste 12 lei la raft. Producătorii au anunțat creșteri între 9 și 20%. Această tendință pozitivă marchează următoarele caracteristici în evoluția pieței vinului:
•  Creșterea interesului consumatorilor pentru vinul de calitate chiar și în contextul unei perioade economice dificile;
•  Progresul calitativ al vinurilor românești generat de investițiile semnificative din ultimii ani.
•  Aparița unor mici/medii producători de vinuri care generează interes în rândul consumatorilor și concurența în piața vinurilor de calitate.
O altă tendință este cea referitoare la vinul de masă, unde, după recolta extrem de redusă din anul 2010 (cca. 5 mil. HL vin, comparativ cu producția 2011 estimată la 6,5 mil HL), s-au importat cantități record de vin vrac din țăriwine1 precum Spania și Italia. Acest vin importat a fost cupajat sau nu cu vin autohton, îmbuteliat și conform legislației comunitare, este vândut ca vin de masă „produs în UE”. În urma recoltei bune din punct de vedere cantitativ și calitativ de anul trecut, importurile de vin vrac sunt în scădere în ultimele luni, vinul de masă produs fiind într-o pondere mai mare din struguri autohtoni. Din acest punct de vedere investiția în vie este o prioritate constantă a României, idee susținută și de cifre: dupa integrarea în UE, România are o medie de 5.000 de Ha în procesul de reconversiune a plantațiilor cu viță de vie, continuarea acestei măsuri de susținere financiară fiind obiectivul nostru numărul 1 în noua Politică Agricolă Comună.
Pentru obținerea sumei de 42.1 mil euro anual destinată României ca Program Suport pentru Sectorul Vitivinicol în perioada 2008 – 2013 Patronatul Național al Viei și Vinului a reușit un lobby fructuos atât pe lângă asociațiile similar europene, cât mai ales pe lângă Comisie, având și sprijinul domnului Dacian Cioloș (pe atunci subsecretar de stat al MADR), exercițiu pe care l-a reluat deja în perspectiva negocierilor Reformei PAC 2014 – 2020.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302