Berea craft, un fenomen de amploare care se pregătește să ia cu asalt România

Berea craft, un fenomen de amploare care se pregătește să ia cu asalt România
person Horeca
access_time_filled

p44Se numără pe degete inovațiile din ultimii 10 ani care au contribuit direct la succesul restaurantelor din Europa de Vest și America de Nord. Berea craft (sau artizanală) este una dintre ele – doar în ultimii 5 ani, numărul micro-berăriilor care produc bere craft s-a dublat în Uniunea Europeană, o creștere spectaculoasă având în vedere că, pentru aceeași perioadă, consumul de bere a stagnat (sursa: Brewers of Europe). Berea craft americană a avut același succes, cota de piață a berii craft în SUA dublându-se de la 5,7% în 2011 la 12,3% în 2016 (sursa: Brewers Association).

Cum se explică succesul berii craft?

  • Calitate: micro-berăriile folosesc ingrediente de calitate și respectă procesul de fabricație tradițional pentru a crea un produs bogat în arome și net superior berii de masă. în berea craft nu vei găsi aditivi sau enzime industriale agresive care forțează procesul de fermentare și ascund calitatea mai slabă a materiei prime folosite. Berea craft prin definiție este un produs artizanal, creat de mici producători pasionați de produsele lor.  
  • Inovație & diversitate: sunt peste 400 de stiluri de bere produse în Europa de Vest și America, de la faimosul India Pale Ale (IPA), o bere blondă amară dar extrem de gustoasă, la Porter și Imperial Stout, beri negre cu arome de malț prăjit care au mare trecere în lunile de iarnă. La fel ca vinul, berea are un profil de arome extrem de versatil, de la amar la dulce și de la note de malț la note florale și de fructe. 
  • Experiențe unice: producătorii de bere craft au înțeles că fanii berilor craft apreciază diferența dintre produsul lor și berea de masă și vor o experiență diferită. De aceea restaurantele și barurile care introduc în meniu beri artizanale organizează evenimente de degustare a berii craft, oferă recomandări de asocieri potrivite de mâncare și bere și înțeleg să fidelizeze clienții cu oferte sezoniere de bere craft, spre exemplu vara introducând beri lejere, fructate și aromate, iar iarna beri cu arome generoase de malț și mai bogate în calorii.

Trei trenduri în favoarea dezvoltării segmentului de bere craft

Cum o dovedește și infograficul alăturat, diferențele dintre consumul de bere în România și pe alte piețe occidentale sunt enorme. Pe de-o parte, acest lucru se datorează intrării lente pe piață a brandurilor autohtone de bere craft, iar, pe de altă parte, expunerii limitate la berile craft străine. Când vorbim despre un produs nou, mai ales în lumea băuturilor, un principiu general valabil este: ‚you gotta try it to believe it’. Din fericire, trei trenduri vor accelera dezvoltarea segmentului de bere craft în România:

1. Concurența de pe piața horeca: locația nu mai garantează succesul în horeca. Acum rețeta succesului a devenit mai complexă: locație + meniu + servire + decor. Dacă nu ai o strategie de loializare a clientelei, nu ai nicio șansă de succes pe termen lung. De aceea contează ca în primul rând să știi cărui segment de clienți te adresezi. Dacă meniul a fost creat pentru a atrage un segment de clienți care dorește o experiență diferențiată, atunci de ce ai limita oferta de bere la ceea ce se găsește deja pe toate mesele de restaurant?

2. Internaționalizarea clientelei: în ultimii ani tot mai mulți români au fost expuși conceptelor internaționale de mâncare, atât prin show-urile TV de gătit, cât și prin experiențe directe în vacanțele din străinătate. Cu cât este mai ‚internaționalizat’ clientul, cu atât mai important este ca meniul să se ridice la nivelul meniurilor internaționale, atât pe partea de mâncare, cât și pe partea de băuturi.

3.  Sensibilizarea consumatorilor privind calitatea alimentelor: dezbaterile publice privind diferențele de calitate dintre produsele de pe piața românească și piețele occidentale creează noi oportunități pentru produsele calitativ superioare.  

Fondatorii conceptului online www.beertrotter.ro sunt convinși că aceste trenduri vor determina tot mai mulți operatori horeca să introducă beri craft în meniu: ‚Este doar o chestiune de timp până când consumatorii români vor descoperi și aprecia berea craft. Aceiași consumatori care au învățat să aprecieze un steak suculent sau care se interesează de concepte noi de gătit precum ‚sous-vide’ vor avea curiozitatea să deguste beri craft noi. Misiunea noastră este să-i încântăm cu cele mai bune și râvnite beri din lume. Am dezvoltat un portofoliu select de beri craft premium dintre mii de beri craft americane și europene pentru a veni în întâmpinarea clienților horeca cu o ofertă de calitate care să-i diferențieze de concurență’.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302