Business orientat spre noile tendințe

New Entry 3

Conceptul noului hotel ibis Bucharest Politehnica, situat pe malul Dâmboviţei, în vecinătatea Universităţii Politehnice, se numeşte Agora, termen care în limba greacă veche înseamnă loc de întâlnire. Ridicat de către Novum Business Invest și deschis împreună cu Accor, hotelul este rezultatul unei investiții de 10 milioane de euro.

Povestea ibis Bucharest Politehnica începe în 2015, odată cu dezvoltarea proiectului rezidenţial Novum „Splaiul Independenței”, proiect ce cuprinde 12 blocuri de locuinţe cu 1190 de apartamente. Încă din prima fază de dezvoltare a proiectului, feedback-urile clienţilor care se mutau treptat în complex i-au încurajat pe dezvoltatori să pună în practică ideea de a constui, atât pentru locuitorii complexului rezidenţial, cât şi pentru zona de vest a Bucureştiului, o clădire de birouri şi un hotel. „Construcţia ibis Bucharest Politehnica a fost rezultatul natural al ideii de a dezvolta un complex rezidenţial mixt, integrat, care să ofere un plus valoare vestului capitalei şi rezidenţilor acestei zone”, spune Alin Popa, director general, Novum Business Invest.
Construcţia hotelului a început în prima parte a anului 2019 și s-a întins pe o perioadă de doi ani. Lucrările au fost finalizate la începutul anului 2021, valoarea investiţiei depăşind 10 milioane de euro.
Hotelul are o suprafață construită la sol de 560 mp, iar suprafaţa desfăşurată este de 6.500 mp. Ibis Bucharest Politehnica este structurat pe subsol, parter, mezanin și nouă etaje, la subsol, locația punând la dispoziția clienților 77 de locuri de parcare.

New Entry 2

Concept ofertant
Conceptul locației, Agora, este unul modern, vibrant, energic şi convivial. Cu un decor simplu, dar premium, spațiul social invită oaspeții să exploreze diferite zone, la fel cum ar face atunci când vizitează o casă. Atenția la detalii, împreună cu utilizarea materialelor industriale, conferă locului un spirit contemporan.
În designul camerelor, culorile predominante folosite sunt alb şi negru, cărora li se alătură petele de culoare roşu şi galben, dar şi elemente din lemn sau metal. Spațiile de cazare sunt generoase, luminoase, cu ferestre mari care se deschid şi sunt izolate fonic. Camerele dispun de LCD smart TV, aer condiţionat reglabil manual, telefon, birou de lucru, minifrigider, seif şi internet wifi gratuit.


Facilitățile locației sunt completate de restaurantul Albert’s Place, un hub modern, cu un concept multifuncţional, unde oaspeţii, fie ei ai hotelului sau din comunitate, sunt așteptați la bar pentru a savura un pahar de vin şi snacks-urile disponibile 24/24 sau la restaurant pentru oferta acestuia de mono-cooking, cu specializarea grill. Meniul include atât preparate tradiționale gătite cu ingrediente proaspete de la furnizori locali, cât și o listă cu produsele cele mai apreciate, precum salata Ceasar, burgerul de vită, quiche Lorraine, falafel, dar şi ciorbă de văcuţă şi pastramă de miel. Restaurantul are 90 de locuri și este deschis atât pentru micul dejun, cât şi pentru celelalte mese principale ale zilei.


Centrul de conferinţă este situat la mezanin şi cuprinde patru săli de evenimente versatile, moderne, a căror suprafaţa totală este de aproximativ 250 mp, fără a lua în calcul spaţiul dedicat foaierelor. Capacitatea maximă este de aproximativ 200 de persoane.
Printre alte servicii, merită menționate parcarea gratuită exterioară şi subterană, camera de bagaje, recepţia deschisă 24h/24, servicii de spălătorie - curăţătorie. Totodată, hotelul deține și certificarea AllSafe by Accor, în colaborare cu Bureau Veritas şi beneficiază de parteneriatul cu AXA, companie ce activează în domeniul asigurărilor de sănătate. Acestea confirmă respectarea unor norme igienico-sanitare riguroase și oferă oaspeților acces la servicii medicale.

Cei mai buni, în contextul dat
Având în vedere că pandemia a lăsat urme adânci în industria horeca, formarea unei echipe s-a dovedit a fi o provocare pentru managementul ibis Bucharest Politehnica. În profilul angajatului căutat a fost nevoie să se regăsească amabilitatea, adaptabilitatea, dorinţa de a lucra cu oamenii, înţelegerea interacţiunii umane şi dorinţa de a învăţa şi de a se autodepăşi.
Apartenenţa la grupul Accor oferă angajaţilor din companie oportunităţi numeroase în privinţa formării profesionale, cât şi a dezvoltării personale în cadrul organizaţiei.
„În condiţiile generate de pandemie, este greu să vorbim, încă, de cât personal ar fi nevoie, ci mai degrabă de cât personal poţi avea în contextul dat. Noi funcţionam în acest moment cu un număr de aproximativ 30 de persoane, cu un personal redus numeric, pe fiecare departament în parte”, precizează Raluca Mihăescu, director general, ibis Bucharest Politehnica. Raluca Mihăescu activează în industria ospitalităţii încă din 1997, iar în grupul Accor din anul 2004.

 

Target şi obiective
Având în vedere poziţionarea hotelul, în mijlocul cartierului de birouri din vestul capitalei, dar şi la doar câteva minute distanță de puncte de interes precum Grădina Botanică, Palatul Cotroceni sau Palatul Parlamentului, noul hotel se pregăteşte să întâmpine oaspeţi care călătoresc atât în interes de afaceri, dar şi turiști tineri şi familii care doresc să exploreze oraşul, să aibă parte de experienţe culturale, de relaxare sau de distracţie.

ibis Bucharest Politehnica Raluca Mihaescu

Ca tactici de promovare, Raluca Mihăescu precizează că se vor folosi, preponderent, canalele online, iar ca strategie de vânzări, având în vedere dinamica pieţei, vor adopta flexibilitatea, adaptându-şi oferta la cererea de pe piaţă, pentru a forma şi a consolida poziţionarea pe care se aşteaptă să o câştige în timp.
“Pentru că piaţa hotelieră este încă imprevizibilă şi sensibilă față de evoluţia pandemiei, preferăm să nu înaintăm cifre de ocupare şi să ne concentrăm pe împlinirea indicatorilor calitativi, cum ar fi notorietatea hotelului, gradul de satisfacţie al clienţilor şi loialitatea acestora”, completează Raluca Mihăescu. În opinia acesteia cel mai provocator aspect în poziţionarea hotelului pe piaţă este legat de evoluatia pandemiei în următoarele luni. Al doilea aspect ține de revenirea pieţei, mai ales cu referire la segmentul de business, iar cel de-al treiea element este legat în strânsă conexiune de aşteptările oaspeţilor, aflate în permanentă transformare, accelerată şi mai mult de criza sanitară.
„Cei ce ne calcă pragul caută experiențe autentice, răspuns prompt la nevoile lor specifice și, în egală măsură, spații sociale vii, active, care să rezoneze cu valorile și cu energia lor. Digitalizarea, sustenabilitatea şi siguranţa sunt elemente noi, specifice industriei hoteliere, existente ca trenduri şi anterior, însă accelerate de criza sanitară”, spune directorul general al hotelului.

Un articol realizat de Cătălina Matei pentru ediția 104 a revistei Horeca România.