Metode de protejare a vizibilității brandului hotelier în online

SEO 2Un exerciţiu foarte util, pe care toţi hotelierii ar trebui să îl practice în mod regulat, este căutarea online a mărcii hotelului şi monitorizarea acestor rezultate. Această activitate va ajuta la depistarea eventualelor greșeli și la grăbirea procesului de preluare a controlului asupra prezenţei online a brandului hotelier!

Cu cât sunt mai multe site-uri de călătorii şi booking, cu atât sarcina de monitorizare a prezenței hotelului online poate fi mai dificilă, dar nu trebuie să fie. Dacă responsabilitatea este împărţită între membrii personalului din hotelul tău, sarcina va deveni mai puţin descurajantă şi veţi fi mai eficienţi în depistarea inconsecvențelor şi greşelilor.
Atunci când ai căutat ultima dată hotelul tău pe cele mai populare site-uri de booking, ai fost mulţumit de modul în care este reprezentat hotelul tău?


Iată câteva detalii cruciale pe care ar trebui să le ai în vedere:
• Tariful - Durează doar câteva minute pentru a verifica câteva date pentru a te asigura că tariful se afişează corect. Este bine cunoscut faptul că site-urile de booking pot manipula preţurile în beneficiul lor, ceea ce generează pierderi mari la nivelul propriilor comisioane. Totuşi, acest lucru provoacă disparităţi de tarif şi poate avea un impact negativ asupra traficului tău direct.
• Indisponibilitatea – Asigură-te că perioadele cele mai căutate şi datele indisponibile sunt gestionate corect; la perioadele cheie, doar site-ul tău direct ar trebui să aibă disponibilitate.
• Imaginile – Asigură-te că toate imaginile prezente pe site-urile de booking sunt în concordanţă cu un branding actualizat.
• Tipurile de cameră - Unele site-uri vor schimba numele unui tip de cameră, de exemplu, ar putea numi o cameră standard o cameră „de lux” sau ar putea vinde un tip de cameră pe care ai solicitat anterior să fie eliminat. Este foarte important să ai consecvenţă în modul în care exprimi tipurile de camere din perspectiva consumatorului.
• Descrierea hotelului – Asigură-te că toate informaţiile afişate sunt corecte. Mai important, asigură-te că descrierea este diferită de conţinutul de pe propriul site. În caz contrar, poţi fi penalizat de Google pentru conţinut duplicat. În mod ideal, trebuie să ai o descriere pe care o distribui la toate site-urile tale de booking şi o versiune separată, mai detaliată, pe care o foloseşti pentru propriul site web.


Foloseşte-ţi strategia de “rezervare directă”
Dacă observi că există un alt site, care licitează în mod consecvent şi agresiv împotriva numelui tău de brand, atunci ar trebui să te asiguri că strategia ta de „rezervare directă” este în vigoare şi puternică. Atunci când alte site-uri licitează agresiv pentru numele tău de brand, acesta creşte costul propriilor tale campanii, crescând la rândul său costul traficului de pe aceste canale.
Anunţurile Google Ads, care se afişează în motorul de căutare, pe display şi în hărţi, sunt, de asemenea, un loc pe care ar trebui să îl verifici în mod regulat pentru eventuale diferenţe de tarif. În cazul în care tarifele nu sunt corecte sau par să fi fost manipulate, ar trebui să fie investigate.


SEO 1Google My Business
Pagina de Google My Business este un fel de site web în miniatură, care oferă o scurtă prezentare generală a hotelului tău. Aceasta va apărea în secţiunea „Harta”(Maps) a rezultatelor Google şi îţi va creşte prezenta online generală. De asemenea, îţi poate genera o creştere rapidă a poziţiei în clasamentul Google, deoarece este mult mai uşor să te clasezi cu o pagină Google My Business decât cu un site web.


Asigură-te că toate informaţiile sunt corecte şi că pagina este completată în întregime:
• Verificare
În primul rând trebuie să revendici pagina şi să o trimiţi pentru procedura de verificare Google. Vei vedea o bifă şi cuvântul „Verificat” lângă numele hotelului tău atunci când acest proces este finalizat.
• Categorii
Când îţi listezi hotelul alegeţi categoriile corecte. De exemplu, poţi încerca nu numai “hotel”, ci şi “hotel staţiune Venus” şi “hotel cu plaja privată”, dacă aceste descrieri corespund hotelului tău. Dacă ai şi un restaurant care este deschis publicului, îl poţi adăuga, de exemplu “restaurant tip bufet”. Încearcă să enumeri trei până cinci 5 categorii.
• Descriere
Descrierea trebuie să aibă 100 - 200 de cuvinte, să ofere un rezumat rapid al hotelului tău şi să se încheie cu un îndemn la acţiune (call to action).
Un exemplu de descriere ar fi:
{Nume hotel} este un {hotel de familie ,de calitate superioară, lângă aeroport sau similar} din {Oraş}. {Furnizează câteva informaţii despre hotelul tău şi / sau de ce te îndrăgesc vizitatorii}. Sunaţi astăzi la {număr de telefon} pentru o reducere de 10% în prima noapte!
• Program
Deşi hotelurile sunt, prin definiţie, deschise 24 de ore pe zi, orele de recepţie ar putea fi mai restrânse. Introdu programul de recepţie şi asigură-te că acesta este corect.
• Imagini
Imaginile pot îmbunătăţi considerabil implicarea clienţilor, aşa că adaugă câteva fotografii din holul hotelului, restaurantul tău şi poate o cameră de oaspeţi. Asigură-te că imaginile au o focalizare clară, au dimensiuni cuprinse între 10 KB şi 5 MB şi o rezoluţie minimă de 720px x 720px.


SEO 3Îţi verifici propriul site?
În cele din urmă, şi cel mai important, asigură-te că te uiţi la propriul site. Verifică că este actualizat tot conţinutul, inclusiv imaginile. Examinează modul în care propriile tarife sunt afişate pe site-ul tău. Se recomandă utilizarea strategiei „preţ total” pentru toate planurile şi pachetele tarifare, deoarece îmbunătăţeşte capacitatea clienţilor de a face o comparaţie rapidă şi nu există surprize nedorite la plată.
Datele din studiile efectuate pe proprii clienţi arată că hotelurile care adoptă metoda „preţurilor totale” (fie pe cameră, pe noapte sau pe sejur total) schmimbă la o rată de conversie cu 20% mai mare decât hotelurile care folosesc metoda de tarifare pe persoană (fie pe persoană / cameră la comun sau pe persoană / noapte).
Nu lăsa varietatea de site-uri și platforme să te descurajeze, formează-ţi împreună cu echipa de marketing cele mai bune practici atunci când vine vorba de a face aceste verificări în mod regulat.
Să recunoaștem, nu vei avea niciodată vizibilitate completă pe toate site-urile în orice moment, dar acesta nu este un motiv pentru care să nu iei măsuri acum.
Cu cât acorzi mai multă atenţie asupra prezenței online a hotelului tău, cu atât sunt mai mici şansele ca aceste discrepanțe să existe.

 

Un articol scris de Bogdan Dumitrache, General Manager, SEO Factory, pentru revista Horeca România