Restaurantele în topul preferinţelor turiştilor când aleg croaziere

Cruise1Un nou studiu efectuat de o agenţie specializată în vacanţe pe croaziere, a arătat care sunt priorităţile turiştilor când doresc să-şi rezerve locuri pentru vacanţă pe vase de croazieră. Pe primul loc s-a situat calitatea mâncării din restaurantele de la bord, urmată de numărul de ţări pe care vasul le vizitează, iar raportul preţ calitate a ocupat locul trei.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.016 clienţi frecvenţi ai croazierelor şi condiţia de participare la studiu a fost accea ca fiecare dintre ei să fi fost el puţin odata pe an în croazieră, în ultimii 5 ani.



Studiul condus de bonvoyage.co.uk, a oferit respondenţilor o listă cu diferite elemente specifice unei croaziere, fiind rugaţi să selecteze calităţile pe care le caută atunci când îşi rezervă o vacanţa de tip croazieră. Respondenţii au putut să aleagă câte atribute considerau necesare.
cruise2
Topul 10 al aspectelor cele mai populare specifice unei călătorii pe un vas de croazieră pe care pasagerii le-au prioritizat au fost:

1. Restaurantele de la bord – 71%
2. Numărul destinaţiilor vizitate – 69%
3. Raport calitate preţ – 67%
4. Costul vacanţei – 63%
5. Vremea bună – 63%
6. Siguranţa pe vas – 59%
7. Alegerea cabinelor – 55%
8. Family friendly – 44%
9. Entertainment la bord – 42%
10. Numai pentru adulţi – 36%

Potrivit studiului doar 38% din respondenţi îşi fac rezervări la aceeaşi linie de croaziere atunci când îşi pregătesc vacanţa. În plus 14% au declarat că preferă să-şi reserve vacanţa pe acelaşi vas de croazieră de fiecare dată când călătoresc. Însă, 46% din respondenţi au menţionat faptul că le place să călătorească cu un vas nou de fiecare dată.

Vorbind despre concluziile studiului, Steph Curtin, managerul pentru dezvoltare de la bonvoyage.co.uk a spus că: “Am realizat acest studio pentru că am vrut să ştim dacă şi de ce pasagerii frecevenţi ai vaselor de croazieră revin la anumite linii de croazieră sau vase şi ce urmăresc atunci când rezerva o vacanţă. A fost interesant pentru noi să aflam că pasagerii preţuiesc mai mult decât orice valoarea restaurantelor de la bordul unei nave, deşi nu este surprinzător să vedem că preţul unei croaziere şi raportul calitate preţ urmează după primul criteriu”.