Franciza, pasul următor pentru Maison des Crêpes

Business 1Restaurantul full service care oferă preparate pe bază de clătite și pancakes, Maison des Crêpes, se dezvoltă în sistem franciză, vizând expansiunea în orașe mari și medii din România. Pornit de la o investiție inițială de 7000 de euro, valoarea afacerii se ridică astăzi la 3,5 milioane de euro. Valentin Strugaru, fondator, acționar majoritar și CEO al companiei, crede că elementele de bază ale afacerii sunt clătitele, serviciile și clienții.

 

Care este evoluția Maison des Crêpes pe piața românească, conceptul și viziunea businessului, cât și schimbările în acționariat din acest an?
În 2016, lucrând deja ca și consultant în industria horeca, am avut un proiect care a presupus realizarea unui studiu de piață și o analiză pe un brand din altă țară, în vederea replicării acestuia în România. Pentru că rămăsesem fără permis de conducere, am fost împreună cu soția mea. Seara, după muncă, am ieșit în oraș și am luat masa într-un loc unde aveau în meniu clătite dulci și clătite sărate. Ruxandra deja avea o afinitate pentru clătite, îmi spunea mereu să-i gătesc, eu fiind pasionat și de această îndeletnicire. Astfel că, în urma vizitei la acea clătitărie, ea a venit cu ideea de a ne deschide un restaurant în România, full-service, cu un meniu 100% bazat pe clătite. Așa a luat naștere Maison des Crêpes.
În primul an de activitate am deschis trei restaurante în București, iar în decembrie 2020, deschideam al șaptelea restaurant Maison des Crêpes.
Conceptul se distinge prin designul chic al locației, ambianța și preparatele neașteptate care asigură o experiență culinară deosebită de fiecare dată. Zecile de combinații de crêpes și pancakes, sărate sau dulci, sunt asociate cu o selecție de produse complementare, oferind astfel un meniu variat, care acoperă toate mesele principale ale zilei.
În 2020, am atras alături de mine unul din cei mai puternici parteneri din industria horeca, fondatorul grupului City Grill, Dragoș Petrescu, devenind astfel asociați, Eu am rămas acționar majoritar cu 51% și CEO, în noua firmă. Planul propus de Dragoș Petrescu este de a dezvolta rețeaua de francize în toate orașele mari ale țării, în primii trei ani de parteneriat.

 

În ce constă franciza Maison des Crêpes? Cu ce veniți către posibilul operator? Care sunt obligațiile francizatului?
Modelul de franciză MdC este unul contemporan și adaptat cerințelor antreprenorilor din zilele noastre și clar este un model; uimește și surpinde plăcut la fel ca și produsele aflate în meniu. Un model amplu care sporește foarte mult șansele de reușită și care garantează funcționarea restaurantului bazată pe o experiență completă a clientului, cu servicii și produse de calitate și un mediu sigur și curat.
Venim in ajutorul francizatului cu suport în alegerea locației, studiu de piață, training intens în Restaurantul Școala MdC. De asemenea, trimitem o echipă care sa pregateasca deschiderea noului restaurant și care rămâne acolo până la implementarea totală a întregului proces. Ulterior, aceeași echipă menține standardele produselor și serviciilor.
Odată devenit partener al rețelei MdC, francizatul se obligă să protejeze și să îmbunătățească brandul.

 

Business 2Care este valoarea investiției necesară deschiderii unei locații Maison des Crêpes în sistem franciză?
Există trei categorii de restaurante MdC, pe care ne dorim să le deschidem, raportate la piața unde acestea vor fi; vorbim despre restaurante până în 100 mp, între 100-200 mp și peste 200 mp.
Taxa de intrare în franciză este între 10 și 15.000 de euro; se plătește la semnarea contractului, iar după deschidere avem redevențele operaționale și de marketing, de 4,5%, respectiv 1,5%.
Investiția într-un restaurant se raportează la suprafață și la lucrările de amenajare pe care le necesită spațiul și sunt cuprinse aproximativ între 300 și 500 de euro/mp.
Venim în sprijinul francizatului cu două instrumente financiare, oferite de banca noastră parteneră, precum și de furnizorul de utilaje și echipamente din bucătărie.
Astfel, putem reduce aportul francizatului, în această fază, la 20.000 de euro.

 

De ce credeti ca businessul poate functiona în orice alt oraș din țară, sau chiar în străinătate?
Business-ul a demonstrat deja că poate funcționa în alte orașe precum Timișoara, Constanța și Pitești. Avem un produs bun, pentru care folosim ingrediente de calitate superioară, cum ar fi frișca naturală, ciocolată belgiană sau aluaturile care au la bază doar lapte, fără niciun pic de apă.
Standardele clienților la nivel național a crescut foarte mult, iar astăzi românii își doresc și apreciază produse și servicii foarte bune. Găsim în toate orașele oameni cu gustul educat, care au călătorit și care își doresc și la ei acasă asemenea locuri cool în care să iasă.


Business 4Cine sunt clienții Maison des Crêpes si ce își doresc să mănânce?
În pondere clienții MdC sunt femei, iar în weekend familiile obișnuiesc să iasă la masă, fie ca vorbim de brunch sau dinner.
Preponderent, clienții consumă clătitele dulci, în special cele americane, pufoase (pancakes), dar odată descoperite clătitele sărate, aceștia se îndrăgostesc de ele și fac un obicei din a le consuma.

 

Ce ofertă de preparate aveți în meniul locațiilor?
Meniul este 100% bazat pe clătite, indiferent de locul sau țara în care se află locația, iar mai departe, bucătarii noștri pot să dea frâu liber imaginației. Astăzi, avem în meniu clătite cu coaste de porc, hribi și panceta sau cu salată și vită, când ne referim la meniul sărat, iar la dulce, sunt mouss-urile de ciocolată, combinațiile fine de ciocolată albă, trandafiri și zmeură sau dulcețurile făcute de noi în casă. De la faimosul crêpe suzette, până la clătitele clasice mâncate la bunica, cu dulceață de vișine.
Avem persoane dedicate care urmăresc trendurile și gusturile la nivel mondial.

 

Cum se va adapta meniul Maison des Crêpes în funcție de regiunea/țara în care se află locația?
Credem în flexibilitate și de aceea avem structurat meniul în părți, astfel încât să fie ușor de aplicat, în funcție de regiunea sau țara în care se va deschide.
Adapatarea business-ului se face independent pentru fiecare locație, bineînțeles păstrând valorile de brand, viziunea și misiunea acestuia și regăsind în fiecare restaurant MdC elementele brand-ului.

 

Ce aspecte dificile ați putea spune ca sunt/vor fi la intrarea pe piață a unei noi locații Maison des Crêpes?
Credem foarte mult în antreprenorul matur pe de o parte, dar și în tinerii la început de drum, care vor să devină antreprenori, iar activitatea noastră principală este îndreptată către aceștia. Apoi, să nu uităm că, așa cum spunem noi românii, omul sfințeste locul, deci succesul restaurantului lor depinde 100% de ei.

 

Un interviu realizat de Cătălina Matei pentru ediția 104 a revistei Horeca România.