22-28 noiembrie 2021, Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume, ediția a VI-a

Saptamana italiana 1Ambasada Italiei, Biroul ICE-Agenţia şi Institutul Italian de Cultură din Bucureşti, în colaborare cu Camera de Comerţ Italiană pentru România, organizează cea de-a şasea ediţie a Săptămânii Bucătăriei Italiene în Lume. Tema ediţiei din 2021 este Tradiţie şi perspective ale bucătăriei italiene: conştientizarea şi valorificarea sustenabilităţii alimentare. Subiectul este unul de mare actualitate, având în vedere că s-a discutat pe marginea lui la Food Systems Summit 2021 în cadrul Adunării Generale a ONU.


Pe lângă subiectul sustenabilităţii, Săptămâna Bucătăriei Italiene îndeamnă la reflectarea asupra unei serii de tematici similare:

*promovarea dietei mediteraneene ca model de alimentaţie echilibrat şi sănătos;

*caracterul inadecvat al sistemului de etichetare bazat doar pe valoarea nutriţională generală a alimentelor fără a avea o bază ştiinţifică adecvată;

*protejarea şi valorificarea produselor cu denumire de origine protejată şi controlată, alături de acţiuni de combatere a alimentelor contrafăcute;

*legătura dintre biodiversitate şi varietate alimentară; promovarea vinului italian;

*valorificarea tradiţiilor enogastronomice ale regiunilor şi teritoriilor italiene, inclusiv în scop turistic.

 

Saptamana italiana 2Programul Săptămânii Bucătăriei Italiene în România este dedicat tuturor categoriilor de interlocutori interesaţi de alimentaţie şi de “Vivere all’italiana”: profesionişti din sectorul HoReCa, consumatori, food lovers, iubitori ai noilor tendinţe.


Activităţile desfășurate:
• un seminar online, realizat în colaborare cu Metro, avându-i drept protagonişti pe maeştrii bucătari italieni Antonio şi Michael Passarelli, care vor prezenta patru reţete dedicate profesioniştilor în domeniu;
• “interpretarea” de reţete italiene de către două faimoase food blogger românce;
• activităţi de promovare în cadrul celor mai importante restaurante italiene din România, ce include oferirea unui “aperitiv italian” clienților fideli;
• un seminar online pe tema nutriţiei, organizat în colaborare cu Federalimentare, cu accent pe aplicarea etichetei pe partea din faţă a produsului, asupra căreia Italia şi România au poziţii similare în cadrul UE;
• vizionarea a trei documentare din seria “Food Markets”, dedicate pieţelor alimentare din Palermo, Florenţa şi respectiv Torino;
• publicarea reţetei video a unei prăjituri exclusive realizate de un chef ales de Asociaţia Italiană Ambasadorii Gustului.
• De asemenea, numeroşi operatori italieni din principalele oraşe româneşti, sub coordonarea Camerei de Comerţ Italiană pentru România, vor adera la iniţiativă cu meniuri ad hoc şi reduceri pentru clienţi toată săptămâna dedicată evenimentului.

Saptamana italiana 3

Potrivit cuvintelor Ambasadorului Italiei la Bucureşti, Alfredo Durante Mangoni, “dieta mediteraneană, produsele alimentare şi bucătăria tradiţională sunt un patrimoniu italian privit cu admirație din diferite colţuri ale lumii”.


Evenimentul anual este promovat de Ministerul Afacerilor Externe şi al Cooperării Internaţionale, de Ministerul Politicilor Agricole Alimentare şi Forestiere, de Ministerul Educaţiei Publice şi de Ministerul Dezvoltării Economice din Italia, cu scopul de a promova în străinătate excelenţa culinară italiană şi valorile care o inspiră.