Ospitalitate

  1. Articole

Hoteluri

  1. Articole

Restaurante

  1. Articole

Companii

  1. Articole

Producatori locali

  1. Articole
 Ion Bălan, proprietar Crama Hamangia: “Ne dorim ca vinurile noastre să fie descoperite sau regăsite de consumatori în primul rând la masă într-un restaurant sau bar”

Ion Bălan, proprietar Crama Hamangia: “Ne dorim ca vinurile noastre să fie descoperite sau regăsite de consumatori în primul rând la masă într-un restaurant sau bar”

Continuăm seria interviurilor cu producători locali, realizate în cadrul campaniei noastre - “2021 - Anul producătorilor locali în HoReCa”. Ion Bălan, proprietarul Cramei Hamangia, ne dezvăluie în cele ce urmează povestea cramei Hamangia...

11-08-2021

Citeste mai mult...

MDRT: Turismul la negru de pe litoral s-a diminuat substanţial

Pentru a identifica structurile de primire turistică de pe litoralul românesc care nu funcţionează după deschiderea oficială a sezonului estival 2011, Direcţia Control, Verificare şi Monitorizare Turistică din cadrul Ministerului Turismului a iniţiat mai multe serii de verificări pe litoral. Până la data de 1 iunie, ne informează MDRT, au fost depistate 60 de unităţi închise, care au fost sancţionate iniţial cu avertisment.
cazareeforie“În situaţia în care acestea nu vor asigura prestarea serviciilor turistice pentru care au fost clasificate, se vor lua măsuri mai drastice, în sensul că se vor aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de H.G. 1267/2010, respectiv amendă de la 20.000 lei la 30.000 lei”, ne-au declarat reprezentanţii MDRT.
În ceea ce priveşte fenomenul turismului la negru, extrem de prezent pe litoralul românesc, MDRT susţine că acesta s-a diminuat substanţial, prin modificarea legislaţiei la sfârşitului anului 2010, care a simplificat procedurile de obţinere a certificatelor de clasificare. Numărul operatorilor economici care au solicitat intrarea în circuitul turistic a fost cu 300% mai mare decât în anii precedenţi
“Litoralul se confruntă cu o multitudine de probleme, care fac ca raportul preţ- servicii să fie necorelat”
Întrebaţi care sunt principalele probleme cu care se confruntă litoralul românesc la începutul sezonului, reprezentanţii MDRT ne-au spus că litoralul se confruntă cu o multitudine de probleme, care fac ca raportul preţ/calitate al serviciilor turistice să fie necorelat, “începând cu algele care inundă plajele staţiunilor, lipsa unor fonduri substanţiale pentru investiţii în infrastructură (plase/baraje pentru stoparea depozitării algelor pe plaje, construirea şi reabilitarea digurilor, consolidarea falezelor, construirea autostrăzii, a şoselelor, aleilor, a clădirilor în stare de ruină etc), implicarea insuficientă a autorităţilor locale în amenajarea teritoriului şi urbanism în staţiuni, tarifele ridicate pentru utilităţi şi până la slaba pregătire a resursei umane care prestează servicii turistice".
MDRT subliniază faptul că pentru dezvoltarea litoralului şi a turismului în general este nevoie de colaborarea mai multor instituţii. “Atribuţiile şi responsabilităţile pentru transformarea litoralului sunt disipate către mai multe instituţii, începând cu autorităţile locale, Ministerul Mediului şi Pădurilor, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor.”.
Pentru mai multe informaţii despre sezonul estival 2011 şi problemele operatorilor din turism de pe litoralul românesc accesaţi linkul:

http://horeca.ro/ospitalitate/1632-operatorii-de-turism-de-pe-litoral-in-fata-unui-sezon-dificil-.html


Editoriale