Concursul european de excelenţă în turism (EDEN), continuă şi în 2012

Potrivit Comisiei Europene aproximativ jumătate din turiştii europeni (51%) şi-au propus anul trecut să îşi petreacă vacanţa în ţara lor, iar această tendinţă va continua şi în 2012. În acest context, CE încurajează europenii, prin iniţiativa sa “Destinaţii turistice europene de excelenţă” (European Destinations of Excellence – EDEN), să descopere bogăţia de valori ascunse chiar pe meleagurile lor.
Obiectivul proiectului EDEN este de a pune în evidenţă ceea ce are de oferit Europa, destinaţiile sale turistice unice care până acum au rămas aproape nedescoperite. Proiectul promovează modele de dezvoltare a turismului durabil în Uniunea Europeană şi se bazează pe concursuri naţionale care au loc în fiecare an, şi în cadrul cărora este selectată câte o „destinaţie turistică de excelenţă” în fiecare ţară participantă.
eden2Comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat, Antonio Tajani, a declarat că „EDEN pune în lumină destinaţiile de vacanţă sustenabile, în care turismul este adaptat la mediul şi la comunitatea locală. În această economie mondială în schimbare rapidă, EDEN continuă să pună în valoare ingeniozitatea şi creativitatea în domeniul turistic. În acelaşi timp, economia locală va avea de câştigat, mai ales întreprinderile mici şi, astfel, proiectul EDEN poate contribui la depăşirea crizei economice actuale.”
Pentru a deveni destinaţia turistică de excelenţă din ţara lor, destinaţiile trebuie să participe la un concurs (care în fiecare an are altă temă). Octavian Arsene, directorul Direcţiei Dezvoltare Turistică şi Marketing din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, a declarat: „Destinaţiile EDEN din România sunt exemple excepţionale de turism sustenabil şi oferă o experienţă de neuitat turiştilor care caută locuri mai puţin aglomerate decât destinaţiile obişnuite de vacanţă. Iniţiativa EDEN ajută la promovarea destinaţiilor turistice nou-descoperite, transformându-le în locuri turistice ce pot fi vizitate pe tot parcursul anului.”

apuseni

(Parcul Naţional Apuseni - câştigător în 2009)

Destinaţiile câştigătoare din România sunt: Geoagiu Băi (în 2010), Parcul natural Apuseni (în 2009) şi Depresiunea Horezu (în 2008). Competiţia continuă şi în 2012. Pentru mai multe informaţii despre participarea la această competiţie puteţi trimite un mail la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..