Drumul din HoReCa la wellness al familiei TACHE, afaceri clădite cu pasiune și respect
Cele mai importante principii pe baza cărora Denisa și Nick Tache și-au construit și își conduc business-urile sunt „pasiunea pentru ceea ce faci, respectul faţă de toţi colegii din companie şi un ochi întotdeauna pe cifre”. Avându-le ca deviză, au dat startul, în anul 2011, Pizzeriei Maestro, un business care astăzi numără 13 locații răspândite prin toată țara, dar și una în Castellon, Spania, toate deservite de o fabrică proprie, localizată în Târgoviște.
Pe aceleași principii a fost inaugurat de curând și The Elements Luxury Boutique Spa, un business care a apărut din pasiunea familiei Tache pentru spa-uri, pentru relaxare şi pentru încărcarea cu energie bună după perioadele aglomerate.
Cum aţi asamblat întregul concept al business-ului The Elements Luxury Boutique Spa?
Conceptul este creat din punctul de vedere a unor iubitori de spa, din vizitele nenumărate la fel de fel de spa-uri şi resorturi, unde am experimentat fel şi fel de terapii. Am acumulat toată informaţia unui client care a văzut lucruri ce pot fi îmbunătăţite şi am plecat la drum încercând să creăm un spa perfect, unde totul este frumos, atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere al serviciilor.
De multe ori explicăm cunoscuţilor că acest proiect nu a fost făcut de noi, ci ne-a ales pe noi să îl facem. Toate ideile şi fiecare părticică din acest spa au venit exact atunci când a fost nevoie.
Creat tematic, pe principiile elementelor vieţii, fiecare cameră de tratament este altfel decât celelalte, singurul lucru în comun fiind elementul de relaxare şi de „lăsare la uşă” a tuturor gândurilor negative.
Totul s-a legat în aşa fel încât The Elements a devenit, extrem de rapid, un „designer spa” ce reuşeşte să aducă împreună simţul estetic, atenţia la detalii şi magia terapiilor.

Care sunt facilităţile spa-ului?
Oaspeții noștri beneficiază de camere de terapie inspirate din cele patru elemente – Apă, Aer, Foc și Pământ, fiecare concepută pentru a induce un tip specific de echilibru și energie. Fiecare spațiu este echipat cu pături Gharieni de ultimă generație, considerate Rolls-Royce-ul industriei de wellness, pentru nivelul de confort, funcționalitate și inovație pe care îl oferă. Printre ele, se remarcă patul Gharieni Libra, cu dușuri Vichy integrate, lumină ambientală și sunet terapeutic, ideal pentru terapii multisenzoriale de detoxifiere, drenaj limfatic, echilibrare emoțională sau relaxare profundă.
Facilitățile spa includ două saune (umedă și uscată), un jacuzzi, duș emoţional, o zonă de lounge creată pentru relaxare profundă, precum și o piscină exterioară. Pentru un plus de confort, oferim și valet parking. În ceea ce privește ritualurile și terapiile, folosim exclusiv produse premium de la branduri internaționale consacrate: Valmont – expert elvețian în anti-aging și regenerare celulară, Aromatherapy Associates – blenduri terapeutice cu uleiuri esențiale și Subtle Energies – fuziune între aromaterapie clinică și ayurveda modernă. Întregul concept este coordonat de Simona Negrilă – multiplu campioană internațională la masaj, trainer recunoscut și membră în juriile celor mai prestigioase competiții de wellness din lume – care a creat pentru The Elements Luxury Boutique Spa o selecție de tratamente ce combină știința cu ritualul, corpul cu mintea, vindecarea cu estetica.

Ce opţiuni de food&beverage vor avea oaspeţii?
Pentru ca experiența de relaxare să fie cpmpletă, oaspeții noștri au la dispoziție o selecție rafinată de băuturi non-alcoolice și alcoolice, cafea de specialitate preparată cu grijă și o zonă de cold food atent curatoriată. Fiecare detaliu este gândit pentru a oferi confort deplin și un moment de răsfăț autentic, într-un cadru elegant, echilibrat și discret.
Care este profilul oaspetelui targetat?
Oaspetele nostru este un om care caută mai mult decât un simplu tratament – caută sens, echilibru și un spațiu unde mintea, corpul și emoțiile pot respira împreună. Este o persoană educată, exigentă, obișnuită cu servicii de înaltă calitate și atentă la detalii. Fie că vorbim despre antreprenori, manageri sau profesioniști activi din domenii creative sau executive, acești oaspeți aleg experiențe care le reflectă valorile: rafinament, intimitate, autenticitate.

Care credeţi că vor fi cele mai provocatoare aspecte în poziţionarea acestui business pe piaţă?
The Elements Luxury Boutique Spa se adresează unui public-țintă rafinat, exigent, atent la calitate și detalii, un public de nișă, care caută experiențe complete, nu doar servicii punctuale. Tocmai din acest motiv, una dintre provocările principale este adresabilitatea: nu ne dorim volum, ci relevanță. Asta înseamnă că nu putem comunica pe canale tradiționale în sens larg, ci trebuie să ne concentrăm pe medii curate, atent selectate, care să reflecte valorile noastre.
Ne orientăm către platforme din zona de business, comunități exclusive, evenimente cu audiență targetată, colaborări editoriale premium și campanii construite pe recomandare, în medii în care reputația contează. În același timp, încercăm să păstrăm deschisă comunicarea, suficient cât să nu ne izolăm, dar suficient de controlat încât să protejăm caracterul intim, exclusivist al spațiului.
Poziționarea corectă presupune un echilibru între vizibilitate și selecție, între a fi văzuți de cine trebuie și a rămâne un loc descoperit cu intenție, nu prin întâmplare.

Ce aşteptări aveţi pe termen scurt şi lung?
Ne sunt îndeplinite așteptările cu fiecare oaspete care ne trece pragul, pentru că odată ce experiența The Elements Luxury Boutique Spa este trăită, ea devine ușor de iubit și greu de uitat. Avem o rată foarte mare de revenire, iar acest lucru ne confirmă că direcția aleasă este una sănătoasă, sustenabilă și cu sens.
Cei de la Valmont, un brand prezent doar în hoteluri şi resorturi de lux din toată lumea, precum The Dorchester şi Ritz, ne-au spus încă de la faza de randari, când proiectul era încă un şantier fără capăt, că nu au văzut un asemenea spa în Europa şi că este, de departe, cel mai frumos loc de acest gen.
Cei de la Subtle Energies, cu o prezență în Mandarin Oriental, Six Senses şi The Peninsula, neavând niciun partener în Europe de Est, au admirat şi ei extrem de mult proiectul şi suntem singurii parteneri din lume cărora le-au acordat dreptul de a vinde produsele lor şi online.
Toate acestea ne fac să credem că locul nostru pe piaţa este asigurat de locaţie, produse şi, mai ales, de calitatea tratamentelor şi serviciilor oferite.
Pe termen scurt, ne dorim să consolidăm vizibilitatea spațiului în comunități relevante, business, wellbeing, antreprenoriat și stil de viață, și să construim relații solide, bazate pe recomandare.
Pe termen lung, ambiția noastră este să devenim un reper pe piața de wellness din România, un etalon în materie de experiență, calitate și rafinament, și un brand care inspiră, nu doar tratează. Şi, bineînţeles, spa-ul numărul 1 din Europa în doi – trei ani de acum încolo.
În ceea ce privește business-ul Pizzeria Maestro, care a fost evoluția acestuia?
Maestro a apărut pe piaţa din România în anul 2011, în oraşul Târgovişte. Conceptul a fost de la început unul de grab&go, cu ideea de a avea produse la nivel de restaurant, dar care pot fi servite pe stradă, în mers. Pizza Sandwich, un produs înregistrat de Maestro la OSIM, a fost creat special în acest sens, reprezentând singura pizza stradală care nu curge şi nu se destramă atunci când este consumată în mişcare. În timp, Maestro s-a dezvoltat şi şi-a îmbunătăţit serviciile ajungând să fie un reper pentru mâncare rapidă şi de calitate în mai multe oraşe din România, reuşind să servească într-un ritm accelerat (25 de secunde per client în Târgovişte) mii de clienţi în fiecare zi.
Împreună cu deschiderea de noi locaţii au apărut şi noi produse. Spre exemplu, chifla specială cu pui Maestro a fost lansată pe piață o dată cu deschiderea locaţiei din Piteşti şi a devenit în scurt timp produsul cel mai vândut din lanţul Maestro.
În acest moment, Maestro numără 13 locaţii răspândite în orașe din România şi una în Castellon, Spania.
Care sunt punctele forte ale produselor comercializate de Pizzeria Maestro?
Produsele Maestro sunt recunoscute pentru gustul inegalabil. Ca şi slogan, brand-ul are „Gustul Perfect”, ceea ce spune totul despre cât de savuroase ne sunt produsele. Iar acest gust se obţine cu ingrediente premium, cu reţete proprii pentru sosuri şi condimente, cu un aluat dospit lent în minimum 48 de ore pentru a evita durerile de stomac şi cu o servire caldă a produsului (produsele scoase din cuptor au anumiţi timpi de vânzare pentru ca acel client care a ales să cheltuie banii la Maestro să primească un produs perfect).
Majoritatea ingredientelor Maestro provin din laboratorul propriu. Totul este refrigerat şi nu folosim niciun produs congelat.
Produsele noastre sunt preparate artizanal, bucătăriile din locaţiile noastre sunt la vedere şi fiecare client poate observa întreaga procedură de producţie. Folosim pui neinjectat, ouă cu cifra 1 de la găini fericite, nu avem conservanţi şi nu folosim e-uri în preparatele proprii. Practic, am putea spune că suntem cel mai sănătos fast food din categoria noastră, fără să exagerăm!

Dacă și cum adaptați meniul în funcţie de regiunea în care se află locaţia?
Meniul nostru este, în principiu, la fel peste tot. Am avut ceva încercări regionale cu produse care păreau apetisante într-o anumită parte de ţară, dar fără prea mult succes. După deschiderea locaţiei din Sibiu, clienţii de acolo au început să ne întrebe dacă avem produse cu varză. Şi după câteva săptămâni am decis să facem ceva super gustos, cu varză murată. Nouă ne-a plăcut, clienţilor se pare că nu. În câteva luni am scos produsul de la vânzare.
Am mai avut o poveste frumoasă cu un produs în care am crezut mult, chifla cu mici. Deşi era extrem de gustoasă, clienţii au spus că ei nu vin la Maestro să mănânce mici, aşa că au preferat chiflele clasice, deja existente în meniu.
În Castellon chifla cu mici rămâne în top 5 cele mai vândute produse, iar noi ne bucurăm de ea de fiecare dacă când vizităm locaţia, întrebându-ne în continuare de ce nu a mers produsul şi pe piaţa autohtonă.
Care sunt provocările pregnante în momentul de față, din punctul dvs. de vedere? Cum le depășiți?
În general nesiguranţa legislativă şi schimbările majore din ultimii doi ani au dus la transformarea pieţei HoReCa într-una tot mai grea şi anevoioasă.
Spre exemplu, măririle salariale din ultimii doi ani au dus la creşteri de preţ substanţiale ce au impactat vânzările noastre în general. Fiecare scumpire vine cu o micşorare a numărului de clienţi. Fiecare pierdere de client înseamnă o diminuare a afacerii în sine, dar şi a pieţei.
Apoi, pentru o afacere ca a noastră, cu volum mare, cifră de afaceri mare şi profit mic, de sub 10%, o majorare substanțială a TVA ar însemna, pur şi simplu, prăbuşire.
O altă provocare este forţa de muncă. Există studii care spun că România are cea mai mare rată de şomaj din Europa (20%) la tinerii între 16 şi 25 de ani. Şi vedem asta zi de zi la interviurile de angajare unde unii dintre ei vin şi pleacă mai repede decât am apuca să le spunem despre ce au de făcut.
Şi o ultimă problemă la care ne putem gândi acum este una a percepţiei oamenilor. Locaţiile noastre sunt frumoase, curate, bine luminate, toţi colegii noştri au uniforme aranjate şi călcate, bonete şi tot echipamentul pare dintr-un film bine pus la punct. Iar pentru asta suntem percepuţi ca fiind scumpi. Alţii ne compară cu alte covrigării sau patiserii şi chiar se supără când văd că produsele noastre sunt un pic mai scumpe decât în alte locuri, crezând că noi vrem să ne îmbogăţim mai repede, neînţelegând costurile din spatele unor produse calitative.
De asemenea, este interesant și atunci când ne luăm „hate” pe social media pentru purtatul sau nepurtatul de mănuşi, aşa că profităm de această ocazie pentru a menţiona că mănuşile, în unităţile noastre, se poartă doar de către acei angajaţi care ating produsul finit, adică ieşit din cuptor pentru servire. Pizzerul sau covrigarul nu trebuie şi nici nu este indicat să lucreze cu mănuşi. Orice contact cu suprafeţele fierbinţi ale cuptoarelor ar putea topi mănuşile şi provoca răni teribile.
Iar referitor la siguranţa alimentară, promitem că un cuptor ce depăşeşte 240 de grade în cazul covrigilor şi 300 de grade la pizza, va arde orice :).

Pentru că înțeleg că aveți cereri de francizare, în ce ar consta franciza Pizzeria Maestro?
Da, am primit de-a lungul anilor probabil câteva mii de cereri de franciză. Nu am fost niciodată fanii unei astfel de dezvoltări, dar începe să ne surâdă din ce în ce mai mult pentru că, în acest moment, cea mai mare problemă în dezvoltare o reprezintă factorul uman, sau, mai bine spus, lipsa lui.
Vedem că, având locaţii împrăştiate prin toată ţara, este destul de greu să ajungem prin toate atât de des pe cât ne-am dori. Ideea de a avea un francizat care să se ocupe de o zonă întreagă şi care să facă partea de management începe să aibă sens.
Maestro operează două tipuri de locaţii în acest moment: Maestro Express, unde avem un număr limitat de produse şi nu avem cuptorul mare de pizza (acest tip de local se întâlneşte în oraşe mici sau cartiere) și Maestro normal sau mare, cum îl numim noi, care are toate sortimentele de produse, adică sandwich-uri, covrigi şi pizza.
O locaţie mică poate funcţiona cu 8 – 10 angajaţi, iar una mare are nevoie de un minimum de 16 oameni. Ca şi costuri de investiţie, o locație Maestro Express ajunge la o sumă de 160.000 – 180.000 de Euro, iar o locaţie mare depăşeşte 220.000 de Euro, aceste sume incluzând toată aparatura, cuptoarele, filtrele care curăţă fumul şi mirosurile, frigidere şi accesorii, fiind o locaţie „la cheie”.