AQUILA prezintă soluții complete pentru HoReCa la Foodservice & Hospitality Expo 2025
AQUILA (simbol bursier AQ), jucător din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, cu peste 30 de ani de experiență în această industrie, își consolidează poziția de partener de încredere pentru industria ospitalității printr-o prezență extinsă și experiențe dedicate la Foodservice & Hospitality Expo 2025, unul dintre cele mai proeminente evenimente dedicate industriei de foodservice și ospitalitate din Europa de Sud Est.
Evenimentul va avea loc în perioada 8–10 noiembrie 2025, la Hala Laminor, București. În acest an, compania extinde prezența expozițională și numărul de parteneri care se alătură standului AQUILA, în cadrul căruia vor fi prezentate soluții complete și inovatoare pentru restaurante, baruri și cafenele, alături de un portofoliu solid de branduri internaționale premium și produse exclusive.
„Participarea la Foodservice & Hospitality Expo 2025 reprezintă pentru AQUILA o oportunitate strategică de consolidare a relațiilor cu partenerii din HoReCa și de reafirmare a rolului nostru ca furnizor de soluții integrate. Extinderea standului ne oferă posibilitatea de a integra atât brandurile proprii, cât și portofoliul complex pe care îl oferim partenerilor noștri. Această prezență susține direcția noastră de creștere în segmentul HoReCa, unde am înregistrat o creștere de peste 20% în primul semestru din 2025 comparativ cu perioada similară din 2024, ca urmare a extinderii portofoliului și a parteneriatelor strategice. AQUILA își confirmă statutul de partener de încredere, oferind clienților o gamă largă de produse, inclusiv premium, inspirație și know-how prin soluții integrate”, spune Răzvan Bagherea, Director de Organizare și Resurse Umane.
Experiență completă pentru profesioniștii HoReCa
Standul AQUILA va fi structurat în patru zone de experiență, concepute pentru a răspunde nevoilor diverse din industria HoReCa:
•Restaurant Solutions – demonstrații culinare susținute de chefi de renume: Chef Cătălin Petrescu, Chef Nicolai Tand, Chef Cristian Frățieanu și Chef John Menumorut, ambasador al unor branduri internaționale de prestigiu si Corporate Chef AQUILA, prezent pe întreaga durată a târgului.
Noutatea acestui an este prezența lui Chef Paolo Gramaglia, chef de talie internațională, distins cu o Stea Michelin, care va aduce alături de brandul de paste La Molisana o „călătorie atemporală” prin creativitate și inovație gastronomică.
•Wine & Bar by Parmadrinks – degustări de vinuri internaționale prezentate de Eduard Jakab, Somelier Internațional ASI și Somelier Certificat CMS – The Court of Master Sommeliers USA. De asemenea, sesiuni de mixology și soluții personalizate pentru bar vor fi oferite de Adrian Sacotă, Brand Ambasador Imported Spirits&Mixers Parmadrinks, Bartender & Mixologist cu vastă experință în HoReCa.
•Coffee Bar by Lavazza – experiența unei cafele autentice italienești va fi oferită de Eduard-Adrian Oancea, Barista Trainer Lavazza România și câștigător al locului 1 la Barista Challenge 2024.
•Sweet Moments by Nutella – inspirație pentru deserturi creative și meniuri atractive în cafenele și restaurante, soluții de mic dejun.
Vizitatorii vor putea descoperi în stand un portofoliu diversificat, ce integrează brandurile proprii – Gradena, LaMasă, Yachtis, dar și branduri cu notoritate distribuite de AQUILA în România, Mutti, La Molisana, Hulala, Kikkoman, Tabasco, Nutella și alte mărci internaționale distribuite de asemenea în România.
De asemenea, prin intermediul brandului Mutti vom sponsoriza competiția Pizza Challenge, competiție tradițională în cadrul târgului, care reunește unii dintre cei mai talentați pizzaioli din România. Această implicare reflectă angajamentul companiei de a susține excelența culinară și de a rămâne un partener activ al comunității profesionale HoReCa.
FoodService & Hospitality Expo 2025 este singurul târg B2B care reunește profesioniști din domeniile mâncărurilor, băuturilor, Retail și HoReCa din România și Europa de Sud-Est. La ediția din 2024, AQUILA a fost prezentă cu un stand unde a expus branduri locale și internaționale și a organizat demonstrații culinare, sesiuni de degustare alături de chefi români și internaționali, experiențe de degustare pentru băuturi și deserturi, cu un peste 22.500 vizitatori în cele 3 zile de eveniment, care au apreciat diversitatea și adaptabilitatea portofoliului AQUILA la tendințele actuale din gastronomie.
Despre AQUILA
AQUILA este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuția, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum și activități de producție.
Cu o prezență extinsă în Republica Moldova și Ungaria, compania oferă soluții eficiente și personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanțului de aprovizionare. Prin infrastructura modernă și rețeaua extinsă în 3 țări, AQUILA asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiționale, rețele moderne de retail și platforme online. Portofoliul AQUILA, format din peste 15.000 de produse, include atât mărci proprii precum Gradena, LaMasă și JetXpert, cât și branduri globale de renume, precum Kinder, Lavazza, Whiskas și Mutti. Prin cele 4 achiziții recente, compania și-a consolidat poziția în piața regională, oferind clienților o gamă extinsă de produse, atât bunuri de larg consum, cât și soluții pentru întreținerea autoturismelor și echipamente de protecție a sănătății și a siguranței muncii. AQUILA operează prin 4 canale principale de distribuție, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar și sinergii cu companiile achiziționate și deține cea mai extinsă și performantă flotă de distribuție din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, AQUILA a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior, susținute de strategia de creștere bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori București (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul AQUILA fac parte 6 companii AQUILA Part Prod Com SA (compania-mamă) și filialele sale PRINTEX SA, Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL și KITAX Kft din Ungaria. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii MSCI Frontier şi MSCI România. În 2024, prețul acțiunii AQUILA a înregistrat o creștere de peste 25%, poziționând compania în top creșteri din indicele BET.
Cu peste 3.500 de angajați, inclusiv 5% străini, AQUILA susține o cultură organizațională bazată pe diversitate și incluziune. AQUILA este dedicată creării de valoare pe termen lung pentru investitori, angajați și comunități, integrând principiile ESG în strategia sa de afaceri. Prin inițiative durabile, transparență dovedită de scorul maxim VEKTOR by ARIR 10 și eficientizarea operațiunilor, compania promovează un mediu de lucru incluziv și un angajament ferm față de comunitățile în care activează. Pentru performanțele realizate în domeniul ESG compania a fost recompensată în anul 2024 cu medalia de bronz EcoVadis.