Studiu: Românii sunt dispuși să adopte obiceiuri sustenabile

Studiu: Românii sunt dispuși să adopte obiceiuri sustenabile
person Horeca
access_time_filled

Asociația CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc și Analiză – a lansat un nou raport de cercetare realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research, cu scopul de a obține informații relevante legate de conceptul de sustenabilitate și impactul pe care acest domeniu îl are asupra calității vieții românilor.

Din studiu se desprind următoarele concluzii referitoare la calitatea vieții și comportamentul românilor cu privire la sustenabilitate:
• Sustenabilitatea este considerată de către 67% dintre respondenți ca având un impact benefic asupra calității vieții, 34% declarând că aceasta o influențează în foarte mare măsură.
• 61% dintre participanți cred că economisirea resurselor are un impact pozitiv asupra calității vieții, seniorii și pensionarii acordând o atenție sporită acestui subiect (76%).
• Colectarea separată a deșeurilor este susținută de 60% dintre participanți și percepută ca având un impact semnificativ asupra calității vieții. Cele mai generoase procente cu privire la acest aspect s-au înregistrat în rândul seniorilor și pensionarilor (80%).
• Alimentația joacă un rol esențial în ceea ce privește calitatea vieții, 50% dintre respondenți adoptând în ultimele 6 luni o dietă mai sănătoasă.


Același studiu arată că dimensiunea ecologică a sustenabilității primează în percepțiile românilor, într-o măsură semnificativ mai mare decât implicațiile sociale sau cele economice. Principalele acțiuni sustenabile care reies în urma chestionarului sunt: economisirea resurselor de apă, electricitate și gaz (61%), colectarea separată a deșeurilor (60%), educația ecologică a copiilor (50%) și achiziționarea de produse eco/bio sau cu ambalaje reciclabile (49%).

Acest nou studiu are la bază o tendință globală, benefică tuturor categoriilor de vârstă și considerată o promisiune pentru un viitor sănătos: sustenabilitatea. Deoarece calitatea vieții este direct influențată de mediul în care trăim, de calitatea produselor consumate, de obiceiurile și comportamentele noastre și ale celor din jur, orice modificare pozitivă sau negativă cu privire la aceste aspecte poate avea un impact direct asupra noastră. Acest studiu scoate în evidență 3 piloni ai sustenabilității: mediul înconjurător, reducerea risipei și sănătatea, iar rezultatele demonstrează faptul că grijile legate de ecologie și de mediul în care trăim primează, fiind asociate într-un procent mai mare cu ideea de sustenabilitate. Suntem plăcut surprinși să descoperim în urma analizei că 59% dintre români sunt deschiși să facă schimbări în stilul de alimentație în vederea adoptării de obiceiuri sustenabile, iar mai mult de jumătate consideră că-și pot schimba comportamentele pentru a obține un echilibru între viața personală și cea personală“, declară Constantin Bratu, Președinte CIPRA.

Obiceiuri noi pentru un stil de viață sustenabil

Conform studiului CIPRA realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research, cele mai importante aspecte ce vizează schimbarea stilului de viață pentru a crea comportamente sustenabile sunt:
• 36% dintre respondenți sunt dispuși să includă mai multă activitate sportivă în rutina lor, acest interes fiind mai pregnant în rândul Generației Z (49%) și mai scăzut în rândul seniorilor și pensionarilor (28%);
• o treime dintre respondenți sunt deschiși să facă schimbări în ceea ce privește obiceiurile legate de somn;
• reprezentanții Generației Z manifestă un interes mai puțin pronunțat în ceea ce privește obținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională;
• 64% dintre maturii fără partener și 67% dintre seniori și pensionari sunt deschiși să facă schimbări în stilul lor de alimentație pentru a îmbrățișa obiceiuri sustenabile cu impact pozitiv asupra calității vieții, în timp ce doar 47% dintre tinerii profesioniști sunt dispuși să aibă această abordare;
• 32% dintre cei intervievați alocă lunar între 0-100 lei pentru achiziții de care nu au realmente nevoie, cu o tendință accentuată în rândul bărbaților (37%), în timp ce această tendință este și mai accentuată în rândul reprezentanților Generației Z, care alocă între 200-300 lei acestui tip de achiziții.


Realizat pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul s-a desfăşurat în perioada 08-14.08.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. Rezultatele studiului sunt disponibile integral pe site-ul CIPRA, secțiunea Studii.

Despre CIPRA
Cei trei membri fondatori au dezvoltat CIPRA cu misiunea de a contribui la îmbunătățirea calității vieții românilor prin informare corectă, validată de către experți. Calitatea vieții românilor este afectată de lipsa de informare, care poate conduce la alegeri greșite de consum. Astfel, CIPRA pune la dispoziția consumatorilor o platformă informativă care să îi ajute în luarea unor decizii în privința obiceiurilor zilnice, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calității vieții lor să fie diminuate. Pentru a se adapta permanent nevoilor curente de informare ale românilor, CIPRA va stabili un dialog permanent cu consumatori, companii și autorități.

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302