IMPORTANTA CONCEPTULUI de Service Design
in economiile moderne orientate catre servicii, furnizarea corecta a acestora duce la avantaje competitive. De exemplu, daca un potential client are de ales intre mai multe servicii asemanatoare sau de un nivel mai mic de calitate, service designul va face diferenta. Elementele cheie pe care le contine conceptul de service design sunt: operativitatea, utilitatea si eficacitatea.
Astfel, furnizorii de servicii trebuie sa se intrebe daca serviciile lor sunt utile, eficiente si de impact. Daca sunt indeplinite aceste criterii atunci serviciul este bine conceput. Din momentul in care un prestator de servicii stie ce are de facut, trebuie doar sa fie inovativ si sa urmeze pasii normali ai procesului de design. Furnizorii de servicii trebuie insa sa fie atenti si sa se asigure ca serviciile lor sunt unice, altfel potentialii clienti nu vor vedea avantajul de a apela la acestea.
Ce este, pana la urma, service designul? Este priceperea cu care sunt create serviciile pentru a fi utile, operationale si eficiente, astfel incat sa depaseasca asteptarile clientilor. Piata serviciilor a fost intotdeauna un mediu dinamic in care prestatorii au stiut ce le trebuie consumatorilor, inainte ca acestia sa stie ce vor sau de ce au nevoie.
Pana la urma, service designul este parte esentiala a valorii serviciilor furnizate clientilor. Designul unui serviciu nu este ceva ce trebuie facut la un moment dat in activitatea implementarii unui serviciu, ci are loc pe toata durata procesului de comunicare, livrare si feedbackul clientilor, adica service designul trebuie sa fie consistent in toate etapele dezvoltarii unui serviciu. De exemplu, este foarte greu sa-ti amintesti de serviciile excelente ale unei companii aeriene, daca aceasta iti pierde bagajele.
Designul poate imbunatatii pozitia in piata a unui produs sau serviciu si determina un avantaj competitiv. Design Council, din Marea Britanie, a publicat un raport in care sunt subliniate faptele si statisticile privind valoarea designului. O statistica interesanta este aceea ca firmele constiente de valoarea designului se pot astepta la un randament al investitiilor interne facute in design de 125%.
Evident este faptul ca orice produs sau serviciu cu un design de inalta calitate, nu trebuie sa mai concureze la pret cu ceilalti competitori din piata. Astfel, consumatorul se va bucura de ceea ce un furnizor are de oferit si va continua sa fie fidel brandului chiar daca pretul este mai mare decat cel al competitiei. Acest lucru se intampla pentru ca se ofera ceva unic si de calitate sau valoare mai inalta decat cea standard.
in plus, companiile care inregistreaza cresteri rapide sunt predispuse de sase ori mai mult sa considere designul ca parte integranta a afacerii lor, compartiv cu cele care raman statice. Acestea sunt doar cateva statistici despre motivele pentru care firmele trebuie sa investeasca in design, chiar daca de multe ori influenta designului este greu de observat.