Presedintele ANAT, despre ce inseamna sa fii membru ECTAA
Pe 26 si 27 mai la Praga a avut loc Adunarea Generala Bianuala a ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE). Cu aceasta ocazie, Corina Martin, presedintele ANAT, a fost aleasa in Comisia de touroperatori, iar Antonio Nitu, vicepresedinte ANAT, in Comisia de Air Matters. Mandatele membrilor ECTAA dureaza doi ani si reprezinta decizia unanima a tuturor tarilor membre. “Criteriile de alegere a membrilor unei Comisii se bazeaza in principiu pe experienta si profesionalismul candidatilor, pe CV-ul cu care se prezinta, pe implicarea tarii pe care o reprezinta in activitatea ECTAA, precum si pe dinamica activitatii asociatiilor pe care acestia le reprezintaâ€. “Participarea ANAT cu doi membri in cele mai importante Comisii ale ECTAA inseamna avantajul major al implicarii membrilor ANAT in procesul decizional ce priveste activitatea touroperatorilor. Pe langa accesul la informatie, membrii acestor comisii au ocazia de a inainta propuneri si de a influenta deciziile la nivelul Comisiilor specializate pe turism la nivelul Uniunii Europene. Amintim ca ECTAA face actiuni de lobby in favoarea agentiilor de turism din spatiul UEâ€, ne-a comunicat Corina Martin.


in privinta colaborarii dintre Romania si Bulgaria, aceasta din urma detinand in prezent presedintia ECTAA, Corina Martin ne-a spus ca“Romania va dezvolta parteneriate cu Bulgaria, in acest sens incercam sa sudam relatiile dintre cele doua tari, tocmai pentru a preveni evenimente neplacute (referire la incidentul petrecut in Bulgaria in care elevii romani au fost goniti de la hotelul dupa ce li s-au luat si banii). Pe de alta parte, vor putea fi realizate actiuni comune, iar cele doua tari vor putea impune anumite propuneri care sa sprijine activitatea specifica a agentiilor de turism din regiunea Europei Centrale si de Est si turismul din regiune. Am reusit infiintarea unei Asociatii de promovare comune, care se numeste “Turism la Marea Neagraâ€, tinand cont de faptul ca intreaga regiune a Marii Negre are nevoie de mai multa promovare comparativ cu alte regiuni ale Europei. in plus, chiar in aceste zile derulam, intre cele doua patronate (ANAT si ABBTA) o serie de infotrip-uri cu agenti de turism din Romania in Bulgaria, si preconizam un parteneriat de durata, cu actiuni concrete, pentru ca agentii de turism din cele doua tari sa promoveze si sa vanda mai bine destinatiile turistice ale celeilalte tariâ€.