Cum alegi canalele de distribuție online potrivite pentru hotelul tău

distributiehoteluriMultitudinea canalelor de distribuție online existente pun hotelierii în dificultate atunci când vine vorba de a alege cele mai potrivite canale pentru unitatea sa. Hotelierii trebuie să cunoască în primul rând CUI se adresează fiecare canal de distribuție, ce avantaje oferă fiecare canal în parte și să înțeleagă că nu există canale de distribuție perfecte, ci doar canale potrivite pentru hotelul său, au subliniat ieri specialiștii la seminarul Hotel Distribution din cadrul eTravelConference – primul eveniment național de comerț și promovare online dedicat exclusiv industriei de turism din România.

“Nu e ușor pentru hotelieri, au foarte multe opțiuni în zilele noastre și trebuie să aleagă bine. Trebuie să spun că nu există o regulă general valabilă pentru toate hotelurile. Nu există canale de distribuție online eficiente pentru toate hotelurile, există doar canale de distribuție potrivite pentru hotelul tău. Nu putem compara un hotel cu 20 de camere cu unul de 300 de camere”, a precizat în deschiderea seminarului Iulian Beiu, reprezentantul Hotelbeds, care a adăugat că este important asigurarea unui pricing corect pentru fiecare canal distribuție.

Principalele canale de distribuție online în industria hotelieră sunt: website propriu, portaluri de rezervări online, sisteme globale de distribuție, agenții online de turism (OTAs), tur operatori (wholesalers) și rețele de socializare și dispozitive mobile.

Bogdan Stanciu de la Bit Soft a subliniat că atunci când vă alegeți canalele de distribuție online trebuie să aveți în vedere turiștii pe care doriți să îi atrageți. “De exemplu, în Europa, cea mai populară platformă este Booking.com, dar dacă doriți să vă atrageți turiști din America, cu siguranță Booking.com nu e cea mai bună variantă de promovare”, a precizat acesta. Bogdan Stanciu a vorbit și despre importanța unui website de calitate în industria hotelieră subliniind că website-ul propriu este unul dintre cele mai ieftine canale de distribuție online pentru hotelieri și că este important ca un site de hotel să aibă un sistem de rezervare propriu.

Iulian Beiu de la Hotelbeds a vorbit despre avantajele colaborării cu wholesaleri și a subliniat că Hotelbeds are în prezent în România 250 de hoteluri, de la 5 hoteluri cât avea în 2005 și că cele mai bine vândute hoteluri din țara noastră sunt cele de 4 și 5 stele, subliniind că marea problemă a României este lipsa hotelurilor de 2 și 3 stele de calitate. Potrivit acestuia 90% din prezența wholesaler-ilor în România se poziționează în București.  De altfel, majoritatea hotelierilor din provincie prezenți la seminar nu lucrau cu wholesalerii. “Hotelul Alpin are un grad de ocupare bun, nu avem nevoie de wholesaler”, a declarat reprezentantul hotelului. Pe de altă parte hotelierii din București prezenți au subliniat că în București, fiind o destinație preponderant de business, situația este diferită, iar colaborarea cu un wholesaler aduce o serie de avantaje.

Am reținut câteva idei de la seminarul de ieri pe care le voi enumera mai jos, iar un articol mai amplu pe tema Hotel Distribution și despre subiectele dezbătute la eTravel Conference veți citi în ediția mai - iunie a revistei Horeca România:

  •  Ttipsrebuie să știm cui se adresează fiecare canal de distribuție și să luăm în considerare ce primim în schimbul a ceea ce dăm. Canalele de distribuție trebuie alese în funcție nevoi
  •  Doar când veți cunoaște avantajele fiecărui canal de distribuție online veți vinde mai bine
  •  E important asigurarea unui pricing corect pentru fiecare canal de distribuție
  •   Mulți hotelieri au o problemă în a-și stabili politica de preț. Multe hoteluri au tarife mai mari ca cele de pe Booking!
  •  Foarte puține hoteluri marjează pe programe de fidelizare a clienților, deși 77% din oamenii de afaceri caută hoteluri cu programe de fidelizare
  • Website-ul propriu este unul dintre cele mai ieftine canale de distribuție online pentru hotelieri. Investiți în el. Se impune un sistem de rezervare propriu.

1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok