Dragoș Petrescu, președinte HORA: “Avem clienți, dar nu avem cu cine să-i servim”

angajatirestauranteOperatorii HoReCa se confruntă cu o situație paradoxală în zilele noastre, au concepte bune, design fenomenal, au din ce în ce mai mulți clienți, care au mai mulți bani în buzunare, dar nu au cu cine să îi servească, a declarat Dragoș Petrescu, Președintele HORA - Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, în deschiderea celui mai mare eveniment dedicat educației din domeniul HoReCa, care a avut loc în data de 10 octombrie la București.

Dragoș Petrescu a precizat că forța de muncă, alături de predictibilitatea afacerii, reprezintă cele mai importante probleme cu care se confruntă antreprenorii horeca, subliniind că niciodată nu a fost mai important ca în zilele noastre să existe o unitate în rândul operatorilor horeca.

Știu că vă bat la cap cu această unitate, dar cred că poate niciodată nu a fost mai important decât astăzi să ne strângem laolaltă și nu mă refer aici doar la restaurante sau cafenele ci la tot ce înseamnă ospitalitate; avem business-uri foarte diferite, dar foarte legate. Foarte important este ca alături de noi operatorii să vină și furnizorii - de materii prime, servicii, tehnologie ș.a.- pentru că doar împreună putem să fim mai puternici, putem să învățăm unii de la alții (...) Trebuie să înțelegem că e mai bine să fim uniți pentru a putea să depășim greutățile pe care le întâmpinăm și avem ceva greutăți. Astăzi vom discuta de cele mai importante și anume forța de muncă și predictibilitatea afacerii. Cred că fiecare dintre voi aveți colegi plecați prin Franța, Italia, care muncesc pe bani mult mai mulți și pe timp mult mai puțin și noi ne trezim într-o situație paradoxală: avem un concept bun, am adus și un arhitect bun, avem design fenomenal, avem și clienți, care au bani acum, stau la coadă, și nu avem cu cine să îi servim. E o chestie nouă. Al doilea lucru dificil cu care ne confruntăm este predictibilitatea afacerii noastre (...)  Ne așteaptă provocări noi însă trebuie să fim optimiști și de aceea suntem aici, de aceea trebuie să fim împreună, să învățăm unii de la alții și să știm cum este mai bine să mergem înainte”, a declarat Președintele HORA în deschiderea evenimentului.

Acesta a vorbit și despre tendințele din industrie, precum apariția conceptelor noi, mâncare mai puțină dar mai gustoasă, creșterea segmentului delivery sau digitalizarea și a precizat că există schimbări profunde la nivelul comportamentului consumatorilor, care sunt mai educați și mai dispuși să primească conceptele noi.

Avem clienți cu mai mulți bani în buzunare, avem clienți mult mai educați, avem clienți dispuși să primească concepte noi și slavă Domnului că și noi avem idei geniale. Discutam acum cu Radu (Radu Lupaș, n.r.) de la Salad Box, care deschide astăzi (10 octombrie, n.r.) un restaurant în Praga și acum 2 zile (pe 8 octombrie, n.r.) a deschis un restaurant în Paris. Iată un concept românesc care deschide într-o săptămână două restaurante, unul la Praga și unul la Paris. E Wow.”, a declarat Dragoș Petrescu.

Președintele HORA a mai afirmat că unul din obiectivele HORA este acela de a crea o piață mai corectă. “Cred că a fi corect pe piață, atât cu angajații noștri, cât și cu încasările noastre, este un avantaj nu un dezavantaj și noi la HORA facem în așa fel încât piața să aibă o concurență loială; cred foarte tare în acest principiu de a fi onești și corecți față de noi și față de industrie”.

În încheiere, Dragoș Petrescu a subliniat că HORA se bazează pe voluntariat și poate fi puternică doar dacă are cât mai mulți membri din industrie, în contextul în care urmează noi discuții cu autoritățile, unul din principalele obiective ale HORA fiind reglementarea tipsului pe card.

Cu cât aducem mai mulți membri în HORA, cu cât vom reprezenta o voce mai puternică, cu atât putem influența mai bine mediul în care activăm”, a declarat acesta.

The Workshops, evenimentul organizat de HORA pe 10 octombrie, dedicat educației din HoReCa,  a integrat nu mai puțin de 10 seminarii distincte despre aspecte importante pentru operarea unui business, precum resurse umane, business planning, operațional, comunicare și dezvoltare.

În ediția viitoare a revistei Horeca România (care este și ediție aniversară: revista împlinește 15 ani de activitate redacțională continuă în slujba profesioniștilor din industria HoReca), puteți citi despre un subiect actual dezbătut în cadrul evenimentului, și anume dezvoltarea prin francize, cu sfaturi concrete oferite de Radu Lupaș, co-fondatorul Salad Box.


Comentarii  

#1 mihail 2017-11-12 21:55
PROBLEMA ESTE CA VOI NU RESPECTATI OAMENII CU CARE VA LAUDATI CA VRETI SA FACETI ECHIPA DAR NOI ANGAJATII SUNTEM TRATATI CA NISTE SCLAVI
Quote

Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next