Tips & Tricks pentru cei care vor să dezvolte o afacere în franciză

tips p38Franciza a devenit o modalitate de dezvoltare a afacerilor din ce în ce mai folosită și mulți antreprenori se gândesc să folosească această modalitate pentru a se dezvolta pe piață, însă nu știu dacă sunt pregătiți pentru acest pas. Radu Lupaș, Co-fondator Salad Box - una dintre cele mai de succes francize românești -, a dezvăluit în cadrul evenimentului “The Workshops”, organizat în data de 10 octombrie de HORA, câteva sfaturi pentru cei care vor să-și dezvolte afacerea în sistem de franciză și aspectele pe care aceștia trebuie să le aibă în vedere înainte de a se aventura pe acest drum.

COMPANIA TREBUIE SĂ FIE STABILĂ FINANCIAR
“Este foarte important ca firma noastră să fie stabilă financiar; dacă noi nu avem continuitate financiară, dacă noi nu vindem, nu putem să mergem să-i mințim pe oameni: știi, mie nu-mi funcționează, dar ție o să-ți funcționeze (...). Potențialul francizat trebuie să aibă încredere că tu ești stabil financiar și că el face un pas într-o direcție bună (…) Atunci când te duci în sistem de franciză ai nevoie de rezerve financiare, care, atunci când ești scalat, îți vor susține dezvoltarea. Dacă o companie nu e puternică financiar și nu are rezerve nu va putea să-și îndeplinească planul de extindere în regim de franciză” a declarat Radu Lupaș.

POZIȚIA TA ÎN PIAȚĂ
“În România e plin de restaurante, dacă tu astăzi în piață nu ai atins o nișă, dacă nu ai un produs diferit pe piață, o procedură secretă, îți va fi foarte greu să pornești pasul spre extindere, pentru că te vei lovi când vei vrea să vinzi franciza de alții care și ei vând francize sau de locații deja existente care fac același lucru ca și tine. Și e foarte greu să-i dovedești în momentul acela clientului de ce să te cumpere pe tine, de ce să nu-și deschidă el singur o afacere sau să nu cumpere de la altul o franciză”, - Radu Lupaș

PROTECȚIA
“În momentul în care te decizi să extinzi business-ul tău în regim de franciză înseamnă că vei genera expunere tot mai mare și vei da idei (...) Ce se întâmplă dacă apare mâine un concurent cu un nume similar? Cum îți protejezi business-ul și te asiguri că întotdeauna ești în fața lui? În primul rând, nu ai ce căuta în planul de expansiune dacă nu ți-ai înregistrat marca la OSIM. Asta e cea mai mare și clasică greșeală”, mai spune Radu Lupaș.

PROCEDURILE
“Trebuie să te asiguri că procedurile tale sunt construite atât de puternic și diferit față de alte proceduri încât să-ți ofere un avantaj pe piață. Nu poți să înregistrezi procedurile la OSIM, dar trebuie să ai întotdeauna un atu în mânecă pe operațional, pe care alții nu îl au. Acest atu ar putea însemna o rețetă, un mod de a tăia anumite produse, o ordine în care pui ingredientele în produse, o anumită organizare în bucătărie, setări operaționale ș.a.”.


SIMULĂRI FINANCIARE
“E foarte important să-ți faci simulările financiare înainte, să calculezi ce taxă de franciză, ce taxă de redevență și ce taxă de marketing trebuie să iei”.

KNOW-HOW CONSTANT
“Nu poți să vinzi cuiva o franciză și să-i spui ăsta e meniul pe 5 ani. Trebuie să aduci îmbunătățiri constante în meniu, soft de operare, proceduri. Francizatul trebuie să simtă că are un concept sau brand protejat pe piață, că eu nu numai îi iau bani lunar, dar îi dau ceva înapoi”.

Alte sfaturi oferite de co-fondatorul Salad Box:
• “Sfatul meu e să nu-ți dorești să te îmbogățești din taxa de franciză. Tu nu trebuie să faci bani din taxa de francize, tu trebuie să faci bani din taxa de redevență. E o mentalitate diferită. Nu mă interesează taxa de franciză dacă nu pot să fac locația să meargă în următorii 5 ani”.
• “Resursa umană/omul e cel mai valoros lucru și nu dezvoltăm un concept sau o locație nouă până nu am găsit omul”.   

Diana Sbârcea


Adauga comentariu


Security code
Refresh

Cele mai citite articole

Prev Next