Au început înscrierile pentru microgranturile acordate din fonduri externe nerambursabile

Luni, 12 octombrie, au fost deschise înscrierile în cadrul Măsurii 1- microgranturi din cadrul ajutoarelor de stat din fonduri europene și de la buget, pentru redresare din criza COVID-19, ce oferă microgranturi în valoare de 2000 euro.

Bugetul total al Măsurii 1 este de 100 de milioane de euro, din care pot fi finanțați 50.000 de beneficiari de microgranturi, formularul de înscriere rămânând activ până vineri, 16 octombrie 2020, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Economiei.

La acordarea microgranturilor se aplică principiul „primul venit- primul servit”.

inscrierepentrumicrogranturi

Virgil Popescu, ministrul economiei, energiei și mediului de afaceri a declarat luni, pentru DIGI24, că, în ritmul în care au decurs lucrurile în prima zi de înscrieri, este posibil ca până vineri să fie epuizate cele 50.000 de locuri, companii care se pot înscrie. “Totalul bugetului alocat este de 100 de milioane de euro. Dacă sunt 2.000 de euro pentru fiecare companie, înseamnă că maxim 50.000 de companii pot beneficia. Cele mai multe s-au înscris (în prima zi, n.r.) din Bucureşti - peste 1.400, apoi Cluj, Iaşi, Prahova, Timiş”, a precizat acesta.

Am primit foarte multe mesaje de felicitare adresate modului în care s-a putut aplica pentru măsura microgranturilor de 2000 de euro, felicitări pe care le adresăm Ministerului Economiei și, în mod special, angajaților din acest minister. Sunt 10.700 de aplicații până în acest moment, aplicarea se face online, durează foarte puțin ca timp și este foarte simplu de realizat de către orice mic întreprinzător. Subliniez faptul că pentru această măsură NU SUNT NECESARE CERTIFICATELE DE STARE DE URGENȚĂ, așa încât îi încurajez pe antreprenori să continue să aplice proiecte până la epuizarea bugetului programului. De asemenea, un fapt demn de remarcat este acela că pentru prima oară, cu ajutorul STS, statul își ia singur informațiile din toate bazele de date disponibile (ANAF, ONRC, etc), întreprinzătorul nefiind pus pe drumuri pentru informații pe care statul deja le deținea. Acesta trebuie să fie un model de bună practică și un deziderat spre simplificare și normalizare.”, spune Florin Jianu, președinte CNIPMMR.