Cum să alegi indicatorii pentru monitorizarea strategiei de marketing online

Cum să alegi indicatorii pentru monitorizarea strategiei de marketing online
person Horeca
access_time_filled

Bogdan decembrie 2Strategiile de marketing încep cu obiective clare, iar urmărirea progreselor înregistrate în atingerea obiectivelor necesită selectarea unor indicatori care să te ajute în monitorizarea campaniilor de marketing online, făcute inhouse sau cu ajutorul partenerilor externi.

Stabilirea obiectivelor și selecția indicatorilor merg mână în mână. Dacă obiectivele sunt destinația strategiei dumneavoastră, atunci indicatorii sunt ca niște puncte de ghidare. Analiza indicatorilor (metrici) vă ajută să vedeți dacă sunteți pe drumul cel bun și dacă progresați spre obiectivele propuse. Pe de altă parte, indicatorii pot ilustra, de asemenea, unde lucrurile merg prost, astfel încât să vă puteți întoarce pe drumul cel bun.
Cu toate acestea, există o mulțime de indicatori diferiți pe care îi puteți urmări. Este important să știți care dintre ei sunt necesari pentru campaniile dumneavoastră.

Ce sunt indicatorii în marketingul online?
Un indicator este o variabilă cuantificabilă, care poate fi măsurată pentru a urmări performanța.
De ce sunt importanți indicatorii pentru strategia dumneavoastră de marketing online?
Sunt importanți pentru a vă putea măsura prezența afacerii dumneavoastră în mediul online. Fără ei, este imposibil să știți exact ce impact au campaniile asupra prezenței bussinesului în online.
Acum, ca să vă familiarizați cu acești indicatori de marketing, mai jos regăsiți câteva exemple.
Trebuie să știți că sunt o mulțime de indicatori pe care i-ați putea urmări, însă nu este necesar să îi folosiți pe toți. Pentru a facilita sortarea listei, am împărțit-o în categorii. în funcție de tipul și obiectivele campaniei, puteți să folosiți ce considerați că este important pentru dumneavoastră.

Bogdan decembrie 1Indicatori generali

Brand Awareness: Măsoară nivelul de familiaritate, pe care publicul țintă îl are în legătură cu marca sau produsul dumneavoastră;
Customer Lifetime Value: Câte venituri va genera pentru afacerea dumneavoastră, fiecare client nou, pe o anumită perioadă de timp;
Customer Acquisition Cost: Costul activităților necesare pentru a câștiga un client nou;
Conversion Rate: Reprezintă procentul de vizite din care a rezultat o acțiune dorită, pe site-ul dumneavoastră;
Leads Generate: Reprezintă numărul brut de contacte sau de vânzări aduse de campania de marketing.

Indicatori pentru site și bloguri

Referral Traffic: Traficul direcționat către site-ul dumneavoastră printr-o altă sursă (motor de căutare, e-mail, social media etc.);
Organic Traffic: Trafic neplătit adus pe site-ul dumneavoastră prin intermediul motoarelor de căutare;
Total Visits: Numărul total de vizite într-o anumită perioadă de timp pe site;
Traffic Sources: Sursele care trimit trafic către site-ul sau blogul dvs;
Click-Through Rate (CTR): Procentul de interogări ale motoarelor de căutare, din care au ca rezultat o accesare pe site;
Time on Page: Timpul mediu pe care vizitatorii îl petrec pe o pagină web, înainte de a ieși de pe site-ul dvs.;
Bounce Rate: Urmărește vizitatorii care vizualizează doar o singură pagină de pe site, înainte de a ieși;
Pageviews Per Session: Numărul de pagini pe care un vizitator le vizualizează pe site, înainte de a pleca;
Unique Visitors: Numărul de utilizatori individuali, care ajung pe site;
Sessions by Device Type: Numărul de vizite pe care le primește un site, defalcat în funcție de tipul de dispozitiv pe care oamenii l-au folosit pentru a-l accesa (ex.: Mac, PC cu Windows, iPhone etc.).
Pageviews: Numărul total de pagini care au fost vizualizate pe un site.

Indicatori în campaniile de SEO

Keyword Rankings: Cât de sus se clasează o pagină din site-ul dvs. în motoarele de căutare, pentru un anumit cuvânt cheie;
SERP Visibility: Vizibilitatea site-ului pe un anumit interes de căutare în motoarele de căutare;
Total Backlinks: Numărul de linkuri de pe alte site-uri care fac trimitere către o pagină web din site-ul dumneavoastră;
Domain Authority: Măsoară gradul de autoritate pe care îl are domeniul dvs. web în online;
Page Authority: Măsoară gradul de autoritate pe care o pagină web din site-ul dvs. îl are în online;
Page Load Speed: Arată cât de repede se încarcă un site web (ceea ce poate avea un impact asupra clasamentului în motoarelor de căutare);
Organic Click Through Rate: Cât de des dau click pe o anumită pagină atunci când aceasta apare în rezultatele motoarelor de căutare, după o interogare făcută de utilizatori.

Bogdan decembrie 3Indicatori pentru campaniile de social media

Like: Numărul de clicuri pe butoanele de Like ale postărilor;
Comments: Numărul de comentarii la postările dumneavoastră;
Share: Numărul de partajări la o postare. Se mai numește și retweets pe Twitter sau Repins pe Pinterest;
Engagement Rate: Măsoară nivelul de interacțiune, care are loc între un profil de social media și publicul său;
Follower Growth Rate: Cât de repede câștigă un profil noi urmăritori;
New Followers: Numărul de noi fani sau urmăritori câștigați într-o anumită perioadă de timp.
Social Media Traffic: Traficul site-ului web sau al blogului atras din platformele de socializare.

Indicatori pentru campaniile prin e-mail

Newsletter Signups: Numărul de persoane care au optat să se înscrie în lista dvs. de newsletter;
Subscribers: Numărul de persoane care sunt abonate la lista dvs. de newsletter;
Opens: Numărul de persoane care au deschis e-mailul dumneavoastră;
Clicks: Numărul de persoane care au făcut clic pe un link dintr-un e-mail;
Bounce Rate: Numărul de e-mailuri care nu au putut fi livrate;
Forwards: De câte ori un e-mail a fost redirecționat către un alt utilizator.

Indicatori pentru campaniile Google Ads (PPC)

Cost per click (CPC): Costul obținerii unui clic dintr-un anunț plătit;
Click-Through Rate (CTR): Măsoară numărul de persoane care dau click pe un anunț, în funcție de câte ori apare;
Quality Score: Utilizat pentru a determina relevanța unui anunț pe baza cuvintelor cheie, a intenției de căutare și a calității paginii de destinație;
Impression Share: Numărul de afișări pe care le primesc anunțurile, măsurat în raport cu numărul total de afișări, pe care anunțurile au fost eligibile să le primească;
Total Conversion Value: Valoarea totală a tuturor tranzacțiilor de pe site, pe o perioadă de timp;
Return on Ad Spend (ROAS): Valoarea veniturilor generate, măsurată în raport cu suma cheltuită;
Call Tracking: Numărul de apeluri efectuate după ce se dă click pe un anunț.

Acum, pentru că v-ați familiarizat cu câțiva indicatori de performanță folosiți în marketingul online, este important să îi prioritizați în funcție de obiectivele campaniilor dumneavoastră, pentru a monitoriza în mod direct progresul obiectivelor stabilite.
Deși puteți urmări mai mulți parametri, ar trebui să aveți un număr mic de indicatori, foarte bine orientați.
Afacerea dumneavoastră este unică, așa că și indicatorii dvs. ar trebui să fie la fel. Deși este ușor să te uiți la ceea ce alte companii consideră important în industria ta, cel mai bine este să măsori ceea ce are cel mai mult sens pentru obiectivele propuse.
în plus, indicatorii se pot schimba în timp. Când sunteți la început, este posibil să aveți indicatori axați mai întâi pe construirea unei audiențe, înainte de a încerca să monetizați un produs sau serviciu.

întorcându-ne la obiectivele dumneavoastră, puneți-vă aceste întrebări:
Care este cel mai important indicator pe care îl putem monitoriza în acest moment?
Care sunt cei mai importanți parametri pe care îi putem monitoriza în procesul de achiziție al unui utilizator?
Cum s-ar putea schimba unul din indicatorii noștri în viitor, pe măsură ce afacerea noastră se maturizează în online?

Exemple de indicatori pentru companiile noi:
Monitorizarea Page-views
Monitorizarea Social media followers
Monitorizarea E-mail list subscribers
Monitorizarea Brand awareness

Exemple de indicatori pentru companiile afacerilor mature:
Monitorizarea numărului lead-urilor generate
Monitorizarea numărului de conversii
Monitorizare Revenu

Acestea sunt doar sugestii, în cele din urmă, nimeni nu vă cunoaște afacerea sau situația mai bine decât dumneavoastră.
Alegeți indicatori care contează cel mai mult pentru dumneavoastră în acest moment!

Un articol scris de Bogdan Dumitrache, General Manager, SEO Factory, pentru revista Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302