Brandul ibis Styles, la debut pe piața hotelieră din București

Brandul ibis Styles, la debut pe piața hotelieră din București
person Horeca
access_time_filled

ibisstyles3Primul hotel sub brandul ibis Styles din București s-a deschis în luna iulie 2018, în proximitatea cartierului de afaceri Pipera, și aduce un suflu proaspăt în segmentul hotelurilor de 3 stele din oraș, prin facilitățile puse la dispoziția oaspeților, oferta de servicii și designul îndrăzneț, care are ca laitmotiv lumea construcțiilor.

Hotelul este operat de Orbis Hotel Group, partener strategic al AccorHotels în Europa de Est și licențiator unic al tuturor mărcilor AccorHotels în regiune, împreună cu partenerul local și investitorul Construcții Erbașu S.A., în cadrul unui acord de management.

Care este filosofia brandului ibis Styles, ce facilități pune la dispoziția oaspeților hotelul ibis Styles Bucharest Erbas și cum se poziționează acesta pe piață hotelieră locală, ne spune Felicia Dincă (foto jos), Directorul General al hotelului.

Ibis Styles este un brand nou pe piața hotelieră bucureșteană. în ce constă filosofia acestui brand și ce aduce nou pe piață?

 MG 4081 ppibis Styles este un brand nestandardizat, relativ nou în cadrul grupului Accor (a fost lansat în 2011, n.r.), și se adresează în principal generației millenials. Fiecare hotel este unic prin tematică, prin design, iar generația millenials exact asta caută: ceva diferit, locuri ieșite din comun, care vin cu un plus față de ce au văzut ei până acum, și experiențe unice. Ibis Styles este un brand vesel, trendy, energic, iar acest lucru transpare inclusiv în culorile care se folosesc în toate hotelurile ibis Styles, care îți imprimă o anumită energie. Cred că Bucureștiul avea nevoie de un hotel care să vină cu ceva diferit pentru această categorie de clientelă.

Ce oferă în plus hotelurile ibis Styles față de alte hoteluri din aceeași categorie este conceptul, faptul că ele vin cu o poveste, care te urmărește peste tot în interacțiunea ta cu hotelul. Pe lângă conceptul de design, brandul mai vine și cu acel concept de ofertă all-inclusive, care nu este neapărat un standard pentru 3 stele; în tariful pe noapte intră camera, micul dejun și internet wifi necondiționat. Pe lângă asta, hotelul oferă mai multe extras-uri, faptul că are un bar unde poți petrece timp seara, un kids corner sau un business lounge, de exemplu.

Aceste facilități extra se mulează pe două direcții caracteristice brandului: pe de o parte, brandurile ibis Styles au în ADN-ul lor o prietenie și o deschidere față de familie – de aceea avem camere de familie și loc de joacă pentru copii – , iar, pe de altă parte, având în vedere poziționarea hotelului în zona de afaceri a orașului, avem toate facilitățile necesare pentru business: sală de conferințe, business lounge, internet broadband, ibis Styles Bucharest Erbas fiind un hotel croit (și) pentru business. Inclusiv camerele au o zonă de desk foarte clar diferențiată și croită ca omul să poată să lucreze de acolo.

camereibisstyles

Ce ne puteți spune despre ibis Styles Bucharest Erbas și procesul de renovare?

Orbis Hotel Group a semnat în 2017 un contract de management cu partenerul și investitorul local, Construcții Erbașu S.A., pentru un hotel ibis Styles în București. Astfel, fostul hotel Erbas a devenit ibis Styles Bucharest Erbas.

Clădirea hotelului a fost supusă unui proces de consolidare și reamenajare, schimbare a fațadelor și a volumetriei. A fost regândit cu totul, atât ca structură și mod de împărțire a camerelor, cât și ca aspect. Practic din vechiul hotel a rămas doar structura de rezistență, nu s-a păstrat nimic din vechiul hotel, nici măcar echipamentele. Totul este nou.

Hotel dispune acum de 80 de camere, dintre care 15 sunt apartamente; avem 10 apartamente și 5 camere de familie, 15 camere twin și 50 de camere standard. Avem un restaurant cu specific internațional și o sală de conferințe cu o capacitate de 30 de locuri în aranjament teatru, la care este anexat un business lounge, pe care îl vom folosi pentru coffee break-uri și pentru nevoile celor care vor închiria sala. De asemenea, avem și un kids corner la parter.

în ceea ce privește designul, motivul principal îl constituie lumea construcțiilor. Având în vedere că familia Erbașu activează în domeniul construcțiilor a venit această idee inovativă pe care mulți o considerau greu de pus în practică.

Hotelul este clasificat la 3 stele, legislația din România nu permite 3 stele plus, dar prin natura serviciilor și prin facilitățile pe care le oferim oaspeților în camere ne apropiem foarte mult de hotelurile de 4 stele din București.

restaurantibisstyles

Cum vedeți segmentul hotelurilor de 3 stele din București?

Eu cred că mai este loc pentru hoteluri de 3 stele în București și că o să vedem noi proiecte de acest fel în perioada următoare. Nu toți își permit să meargă la 4 și 5 stele și mulți nu doresc să meargă la o stea sau la două stele. Un brand de 3 stele cum este ibis Styles poate să fie o alegere foarte bună pentru cineva care are un buget și dorește să se încadreze în el și care caută totodată un standard internațional.

Cum vedeți avantajele afilierii unui hotel independent la un brand internațional?

Hotelul are mari șanse de a fi cunoscut imediat pe piață. Clienții cunosc brandul și știu la ce să se aștepte, știu că atunci când fac rezervare la un hotel din grupul Accor, care este atât de renumit în lume, vor găsi acolo un anumit standard de calitate a serviciilor. Există o rețea dezvoltată în grupul Accor care ajută la promovarea hotelurilor nou apărute pe piață și cred că acesta este un avantaj destul de mare pentru că rețeaua Accor este foarte extinsă la nivel mondial și acest lucru s-a văzut din momentul în care noi am deschis.

Ce ne puteți spune despre echipa ibis Styles Bucharest Erbas?

Eu m-am implicat personal în tot ce înseamnă zona de recrutare. Am avut un avantaj substanțial că am lucrat 10 ani în zona de resurse umane la Novotel și acest lucru mi-a fost de ajutor acum. Am căutat la oamenii din echipa mea o atitudine pozitivă, deschisă, oameni care își doresc să participe la un proiect de genul acesta, să trăiască experiența aceasta de viață. O deschidere de hotel este o experiență de viață, cu care nu te întâlnești toată ziua. Eu zic că în mare am reușit, avem un nucleu bine închegat, persoane cărora le place ceea ce fac și care își doresc o carieră în hotelărie.

evenimenteibisstyles

Cum ați perceput trecerea la zona de management hotelier?

Eu lucrez în cadrul grupului Accor din anul 2002, am lucrat în mai multe departamente: financiar, resurse umane, apoi operațional. La conducerea hotelului ibis Styles Bucharest Erbas am venit în decembrie 2017 și am fost foarte implicate în tot ceea ce înseamnă set-up-ul hotelului, de la A la Z. Pregătirea unui hotel pentru deschidere este o provocare majoră și o experiență de viață unică, iar pentru cariera mea a fost un plus major. M-a ajutat desigur experiența anterioară, precum și cursul de formare profesională “International Hospitality Managament Program” pe care l-am urmat anul trecut la Paris, un program specific pentru pregătirea viitorilor directori de hotel organizat de grupul Accor în colaborare cu Essec Business School.

Ce obiective v-ați propus în calitate de director al hotelului?

Având în vedere că acesta este primul hotel ibis Styles din București vrem ca lumea să vină să ne descopere, să ne cunoască, în primă fază. Ne-am stabilit un obiectiv în ceea ce privește calitatea serviciilor și a ceea ce găsește clientul când vine aici. Ca General Manager, unul din obiectivele mele este ca angajații hotelului să lucreze cu plăcere aici, pentru că dacă ei se simt bine la locul de muncă vor transmite lucrul acesta și prin serviciul pe care îl oferă oaspeților. Avem un produs bun, dar angajații sunt cei care îl vor pune în valoare. Pe de altă parte, mă interesează ca investitorul să fie mulțumit și să obțin rezultatele pe care grupul le-a promis acestuia prin contractul de management.

Interviu realizat de Diana SBâRCEA, pentru ediția 89 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302