Grupul hotelier Orbis a avut venituri de 335,7 milioane euro în 2018

Grupul hotelier Orbis a avut venituri de 335,7 milioane euro în 2018
person Horeca
access_time_filled

2018 a fost un alt an record în ceea ce privește toate obiectivele strategice ale Orbis: performanța financiară, dezvoltarea portofoliului și implicarea talentelor.

Pentru al cincilea an consecutiv, Orbis a obținut rezultate robuste la nivel operațional, cu o creștere de +3,8% RevPAR până la 44,6 EUR pentru întregul grup. Acest rezultat ridicat a fost realizat datorită creșterii semnificative a tarifului mediu per cameră (+ 5,1%), care a fost vizibilă în toate țările din regiune.

Rezultatele operaționale solide s-au reflectat în creșterea veniturilor (+ 4,1%) până la 335,7 milioane EUR și o creștere remarcabilă a EBITDA de + 7,8% (până la 111,9 milioane EUR).

De la transformarea din 2015, când Orbis a devenit liderul regiunii Europei de Est, compania își întărește în fiecare an poziția și atinge noi cote maxime. De atunci, Grupul aproape și-a dublat numărul de hoteluri, numărul de oaspeți și veniturile„, a declarat Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis.

rezultateorbis2018

în ceea ce privește portofoliul, grupul Orbis a reușit să deschidă trei hoteluri proprii, cum ar fi ibis Vilnius Center (161 camere), ibis Styles Warsaw Center (179 camere) și ibis PoznaÅ„ Centrum după renovare (190 de camere). în plus, 9 hoteluri cu peste 1.000 de camere au fost deschise în baza acordurilor de management și de franciză și compania a semnat, de asemenea, alte 20 de contracte noi (peste 2.700 de camere) din regiunea Europei de Est.

în prezent, Orbis a dezvoltat un portofoliu semnificativ de 133 de hoteluri (21.600 de camere) și cel mai puternic plan de expansiune pe care compania l-a avut vreodată, format din 47 de hoteluri noi (aproape 6.400 de camere).

Grupul este mai diversificat din punct de vedere geografic și echilibrat, acordurile de management și de francize reprezentând acum aproape jumătate din punct de vedere al numărului de hoteluri. Având 87% din planul de dezvoltare orientat către active de tip light (acorduri de management și de franciză) Orbis urmărește, în mod firesc, strategia de a face grupul să devină mai eficient și mai agil.

Privind în perspectivă, sunt încrezător că Grupul Orbis este puternic și bine pregătit să facă față provocărilor competitive, precum și schimbărilor structurale, rezultate din implicarea mai mare a Accor*. Prioritatea noastră este să continuăm să ne facem clienții să se simtă bineveniți,”Feel Welcome”, talentele noastre să se simtă apreciate, „Feel Valued”, și să construim o relație de lungă durată cu partenerii noștri de afaceri. Această abordare va consolida creșterea viitoare a grupului în domenii cheie de interes.”, a rezumat Gilles Clavie.

Orbis în România

Cu 11 hoteluri în prezent și alte 19 în curs de dezvoltare, România este o piață-cheie pentru Orbis și pentru Accor, subliniază reprezentanții Orbis.

Emeline Sykora WintrebertRomânia este una dintre cele mai dinamice piețe din Europa Centrală și de Est, are una dintre economiile cu cea mai rapidă ascensiune din Europa și o piață internă mare, cu o putere de cumpărare în creștere. în plus, România oferă noi destinații interesante atât pentru oaspeții de tip corporativ, cât și pentru turiștii din întreaga lume. Aveți un patrimoniu istoric foarte bogat, o natură frumoasă și o cultură uimitoare în jurul gastronomiei și a vinurilor, care fac din România una dintre destinațiile cu cea mai rapidă creștere. Cu 11 hoteluri în prezent și alte 19 în curs de dezvoltare, România este o piață-cheie pentru Orbis și pentru Accor. Ca investitor, am reafirmat că România se află pe harta noastră prin cumpărarea Mercure Bucharest Unirii pentru 11 milioane EUR în iulie 2018 și derulăm în prezent un proces de renovare, pentru a  moderniza această adresă. în calitate de operator, deschiderea ibis Styles Bucharest Erbas în 2018 și viitoarele deschideri din 2019 ale ibis Styles Bucharest Airport, Mercure Sibiu Airport și Mercure Timișoara întăresc poziția noastră de lider în România. Performanța hotelurilor din portofoliul mărcilor Accor este solidă și vedem o perspectivă pozitivă pentru această piață.„, adaugă Emeline Sýkora-Wintrebert, Area General Manager, Orbis & Accor South-Eastern Europe.

*La sfârșitul anului 2018, Accor a anunțat o ofertă de achiziție pentru acțiunile Orbis, al cărei obiectiv este replicarea strategiei de gestionare dinamică a activelor implementată de Accor de mai mulți ani. în cele din urmă, Accor și-a consolidat poziția în acțiunile companiei până la 85,8%.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302