
Sciccheria lansează Vinea Stellata: prima cină cu un chef Michelin în Dealu Mare

La aproape trei ani de la deschiderea primului restaurant, Sciccheria își continuă parcursul de consolidare pe piața gastronomiei, marcând o nouă etapă în dezvoltare: prima cină organizată în afara localurilor proprii, alături de head chef Ionuț Vințeanu și chef Giuseppe Raciti – cel care a adus restaurantului Zash din Sicilia o stea Michelin.
Pe 16 mai, podgoria Gramofon Wine din Dealu Mare devine gazda Vinea Stellata – un eveniment ce marchează debutul seriei de cine itinerante Sciccheria, concepute pentru a pune în dialog terroir-ul românesc cu rafinamentul bucătăriei siciliene contemporane.
„Planurile noastre s-au dezvoltat organic, pe măsură ce partenerii ne-au invitat să ne implicăm în evenimentele lor. Ne dăm seama tot mai mult că experiența culinară nu mai este rezervată exclusiv spațiului convențional al unui restaurant. Participăm pentru al doilea an consecutiv ca partener de catering la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, cel mai prestigios eveniment de modă din România. În plus, primim tot mai multe solicitări care depășesc zona de catering – vorbim despre curatoriere de experiențe gastronomice, despre meniuri gândite în linie cu un concept creativ, cu o viziune. Ne dorim, astfel, să cultivăm o prezență curajoasă și flexibilă, oferind concepte adaptate fiecărui context – de la finger food elegant în lounge-uri misterioase, la cine pop-up în podgorii, crame, muzee sau alte spații neconvenționale. Există atâtea oportunități la intersecția dintre artă, artizanat, natură, arhitectură, design și gastronomie”, a spus Claudia Militello, cofondator Sciccheria.
Vinea Stellata este primul eveniment dintr-o serie amplă de cine-concept, prin care Sciccheria extinde programul Issima, lansat în 2023 împreună cu chef Giuseppe Raciti. Proiectul a reprezentat încă de la început o premieră în România: o colaborare de lungă durată între un brand HoReCa și un chef Michelin, care presupune nu doar consultanță culinară, ci și prezență activă în bucătărie, meniuri în continuă adaptare și implicare în evenimente corporate sau private.
„Pentru mine, Sciccheria este un partener care îmi permite să aduc Sicilia aproape de oameni – nu doar prin gusturi, ci și prin emoție, atmosferă și ritm. Cina din vie este o invitație de a ieși din rutină și de a te bucura, autentic, de fiecare detaliu. E o plăcere să fac parte din aceste proiecte creative și curajoase și mă bucur că publicul din România este deschis să ni se alăture”, a spus Giuseppe Raciti, chef Zash & consultant culinar Sciccheria.
Viziunea meniului Vinea Stellata este una care celebrează armonia dintre ingrediente nobile, tehnici rafinate și terroir-ul local, transpusă într-un parcurs culinar. Printre preparatele reprezentative se numără foie gras cu fistic de Bronte și Passito di Pantelleria, andivă caramelizată cu cremă de burrata și spumă de hrean, risotto cu obraji de vițel și reducție de vin roșu, file de calcan afumat la lemn de cireș, mușchi de vițel cu sos Béarnaise și Franciacorta, dar și o panna cotta de lămâie cu struguri roz, în note de oțet balsamic. Meniul este completat de asocieri de vinuri atent selecționate împreună cu Sergiu Nedelea – somelierul cramei Gramofon, formator și consultant cu peste 20 de ani de experiență, recunoscut pentru intuiția sa gustativă și echilibrul subtil al pairing-urilor propuse.

Extinderea Sciccheria dincolo de propriile restaurante este una dintre direcțiile strategice ale anului 2025
Prin Vinea Stellata, brandul își propune să devină un reper în gastronomie, direcția de dezvoltare rămânând concentrată pe organizarea de experiențe în locuri neconvenționale din România, cu focus prioritar pe litoral și zona montană.
În paralel, Sciccheria continuă să inoveze și în interiorul restaurantelor, prin lansarea unor concepte săptămânale de brunch tematic și live cooking, menite să încurajeze interacțiunea directă dintre oaspeți și bucătari.
Cu această viziune, brandul care a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri cumulată de aproape 2,2 milioane de euro din cele două locații – cea din zona metropolitană a Bucureștiului (deschisă în 2022) și cea din centrul Capitalei (deschisă în 2024) – preconizează pentru anul acesta o creștere de 15% a veniturilor.