Top tendințe care se vor menține și în 2022

Cristiana 1Pandemia a schimbat foarte mult industria HoReCa și felul în care restaurantele își gestionează activitățile interne și externe, creând o serie de tendințe noi. În articolul de față, expun câteva dintre acestea.
Chiar dacă lucrurile ar putea arăta mai bine în 2022, în ceea ce privește numărul de noi cazuri de îmbolnăvire, complexitatea lor și restricțiile generale, există, cu siguranță, o serie de trenduri care vor trece cu noi, în noul an.

 

Restaurantele vor continua să se tehnologizeze
În anii 2020 și 2021, operatorii de restaurante au fost nevoiți să adopte soluții noi și să își susțină echipele în dezvoltarea noilor abilități.
Astfel, au fost introduse sistemele de comenzi online, cele de plăți touchless, dispenserele fără contact și multe altele. Indiferent de cum vor evolua lucrurile, localurile nu doar că nu vor renunța la aceste tehnologii, ci, mai mult, vor identifica noi modalități de a-și eficientiza munca și de a încuraja noi surse de venit.
Mă aștept, deci, ca pe viitor, să avem tot mai multe dispozitive interconectate, cuptoare inteligente, printere de cafea etc., care să scadă costurile de operare și să crească gradul de satisfacție al clienților.

 

Cristiana 2Media de vârstă a industriei rămâne în scădere
Având în vedere inconsecvența și lipsa de încredere în HoReCa, profesioniștii cu experiență au ales să își reconsidere carierele și să se reprofileze. Astfel, multe dintre persoanele care au rămas în restaurante și hoteluri sunt tinere, flexibile, deschise să învețe.
Acest lucru vine, bineînțeles, cu provocări și cu beneficii. Într-adevăr, pe de o parte, există restaurante care au înregistrat scăderi dramatice în ceea ce privește calitatea serviciilor și produselor, pentru că au pierdut angajați buni. Pe de alta, însă, beneficiem de un val de oameni tineri, pe care îi putem modela conform noilor cerințe ale industriei, făcându-i mai pregătiți pentru acest “nou normal”.
Foarte curând, diferența dintre restaurante va fi făcută de felul în care operatorii s-au raportat la acest moment-cheie și cum și-au abordat echipele.

 

Standardele de igienă vor deveni tot mai stricte
Consumatorii acordă o atenție tot mai mare standardelor de curățenie din restaurante și caută să își restabilească încrederea în HoReCa. De aceea, apreciază tot mai mult modelele de localuri cu bucătării deschise, care le permit să vadă, în timp real, cum li se prepară mâncarea.
Stațiile de dezinfectare vor continua și ele să fie populare în 2022, însă vor veni în noi forme, mai compacte, mai digitalizate, cu un mai bun control al dispersării substanței.

 

Cristiana 4Mâncarea livrată va continua să revoluționeze scena gastronomică
Închiderea restaurantelor și creșterea popularității preparatelor livrate sau to-go au motivat mulți chefi să se orienteze spre gastronomie fină, să dezvolte concepte noi, de slow food la pachet. Acest lucru a făcut ca diversitatea și calitatea acestei arii HoReCa să se dezvolte foarte mult și să ducă la apariția de noi branduri și modele de bune practici.

Preconizez că și în anul care va urma vom vedea o creștere a modelelor de business casual, axate pe preparate de calitate, gastronomice, dedicate celor care vor o experiență gourmet zi de zi, la un preț avantajos. Aceste concepte se vor traduce în restaurante mici, informale sau în food truckuri și alte soluții pentru evenimentele ținute la exterior.

 

Cristiana 5Restaurantele vor continua să comunice informal, constant
Pandemia a schimbat relația consumator - restaurant, în sensul că a făcut-o mai puțin formală, mai caldă și a crescut frecvența comunicării. Localurile folosesc acum canalele de social media, SMS-urile, aplicația WhatsApp, pentru a-și anunța oaspeții referitor la produsele sezoniere aflate în meniu, la ofertele și campaniile pe care le desfășoară. Din nevoia de a-și reduce stocurile și a lucra cu preparate proaspete, pe care le achiziționează în cantități limitate, există localuri care își postează zilnic meniurile pe canalele de Facebook, aceasta fiind cea mai rapidă metodă de comunicare.
Relația aceasta bidirecțională, de dialog, dintre restaurante și oaspeți se va menține și în 2022, indiferent de ce întâmplă cu pandemia.

 

 

Un articol scris de Cristiana Panait, Consultant HoReCa, pentru revista Horeca România.