10 ponturi pentru barmani

10 ponturi pentru barmani
person Horeca
access_time_filled

îÈšI TREBUIE O ANUMITĂ PRICEPERE ȘI CARISMĂ, PE LâNGĂ CUNOȘTINÈšE SOLIDE DESPRE BĂUTURI, PENTRU A FI UN BARMAN DE SUCCES. MESERIA DE BARMAN ESTE UNA DIN ACELE MESERII îN CARE SUCCESUL ATâRNĂ îNTR-O FOARTE MARE MĂSURĂ DE PERSONALITATEA CELUI CARE O PRACTICĂ. CUSTOMER SERVICE-UL E CHEIA îN ACEASTĂ MESERIE ȘI EXISTĂ CâTEVA ASPECTE PE CARE ORICE BARMAN TREBUIE SĂ LE AIBĂ îN VEDERE, POTRIVIT LUI COLEEN GRAHAM, COCKTAILS EXPERT.

1. O ATITUDINE POZITIVĂ
Despre asta e vorba în industria ospitalității și fiecare barman trebuie să-și amintească acest lucru. Pentru a avea succes în această meserie trebuie să ai o atitudine pozitivă, indiferent cât de proastă a fost ziua ta și să tratezi fiecare client la fel. Lucrurile simple, precum un zâmbet sau un salut atunci când un client se așează la bar sau un simplu mulțumesc atunci când acesta pleacă, pot face impresie bună.

2. PĂSTREAZĂ BARUL CURAT
Nimic nu spune mai mult despre un barman neprofesionist decât un bar murdar. Folosește prosoape de bar curate pentru a șterge tejgheaua de fiecare dată când vezi apă sau lichide vărsate. Èšine barul ordonat, punând sticlele de unde le-ai luat, imediat după folosire. înlătură paharele goale, ambalajele, șervețelele și alte gunoaie, imediat ce le vedeți. Aceste lucruri, aparent minore, fac o impresie bună.

3. OFERĂ RECOMANDĂRI
Acest lucru le arată clienților că îți pasă de experiența lor. Dacă vezi o doamnă care studiază meniul de cocktailuri de 5 minute, oferă-i o recomandare. Dacă un cuplu este indecis cu privire la ce să comande, sugerează-i ceva. Dacă ai un client fidel care comandă același lucru de fiecare dată, încearcă să-i sugerezi ceva similar sau oferă-i și noua băutură pe care o ai în stoc. în 8 din 10 cazuri clientul îți va urma sfatul și îți va arăta recunoștința.

4. MEMORIE
O memorie bună este una din cheile succesului, care te ajută să menții sub control un bar aglomerat. Trebuie să reții comenzi multiple de băuturi, să îți amintești numele (și eventual alte detalii personale) clienților fideli, precum și băuturile lor preferate. De asemenea, trebuie să ai o memorie excelentă în ceea ce privește băuturile.

5. ANTICIPEAZĂ
Ca barman, trebuie să fii conștient de tot ce se întâmplă în bar și să fii pregătit pentru orice situație. Cum stai cu stocul de lămâi și lime? Ai nevoie de pahare curate sau de o reaprovizionare cu bere? Este pe terminate gheața? Dacă vezi că băutura unui client e pe sfârșite, întreabă-l dacă dorește alta. Dacă anticipezi nevoile barului, totul va decurge normal.

6. FII CORECT
Este în natura umană să oferim tratament preferențial anumitor persoane, dar un barman trebuie să renunțe la acest obicei. Acordă aceeași grijă și atenție tuturor de la bar, vechi prieteni sau nou veniți. Evită să intri în conversații profunde cu un client și să nu “scanezi” restul barului. Dacă ignori un client, neglijența se va reflecta în tips.

7. FII SINCER
Cel mai rău lucru pe care îl poți face este să înșeli încrederea clienților. Să torni mai puțină băutură decât trebuie sau să vinzi la suprapreț îți vor aduce rapid o reputație proastă, care te-ar putea costa jobul și chiar viitoarele perspective în domeniu.

8. NU FIXA BACȘIȘ
Este adevărat, tipsurile reprezintă majoritatea veniturilor unui barman. Totuși, dacă ești obsedat de asta, se va vedea. Acceptă bacșișul care ți se oferă, dă tot ce ai mai bun de fiecare dată și banii vor veni. Unii oameni sunt pur și simplu zgârciți și nu poți schimba asta. De asemenea, nu cere tips, este de prost gust.

9. BULETIN
Este responsabilitatea ta să te asiguri că toți cei care consumă alcool în barul tău au vârsta legală pentru a face acest lucru. Dacă ai cea mai mică îndoială, solicită buletinul. Este o întrebare simplă, care te va scuti de multe complicații. Consecințele pentru servirea unui minor sunt severe.

10. MAI PRESUS DE TOATE, FII PROFESIONIST
Toate sfaturile fac aluzie la acest punct. Este important să proiectezi o atitudine și un aspect profesional. Clienții vor avea încredere în tine și se vor întoarce. Păstrând conversația prietenoasă, purtând haine curate, adecvate locației, și menținând o atitudine profesională vei crea un mediu pe care atât clienții, cât și managementul îl vor aprecia.

Bartendingul este o profesie și chiar dacă o folosești ca pe un job temporar, trebuie să o tratezi ca pe o profesie. Mai presus de toate, bucură-te de experiență, pentru că asta se va vedea!

Diana SBâRCEA

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302