Agenţiile de turism îşi eficientizează activitatea pe litoral

Agenţiile de turism îşi eficientizează activitatea pe litoral
person Horeca
access_time_filled

512 de agenții de turism românești au eliminat touroperatorii din lanțul de cumpărare a sejururilor pe litoral, aducând turiștilor lor sejururi mai ieftine în acest sezon estival, potrivit unui studiu realizat de www.mamaia360.ro, care analizează eficiența agențiilor de turism care au făcut rezervări online pe litoral în 2012.

Studiul măsoară randamentul și numărul agențiilor de turism care cumpără sejururi pe litoral, direct online și direct de la hotel, fără intermedierea touroperatorilor. Noul proces de vânzare direct între hotel și agenție, prin internet, scade tariful final achitat de turist. În procesul vechi de vânzare, touroperatorii cumpărau de la hoteluri, apoi revindeau la agențiile de turism mai mari, cele mai mari revindeau apoi la cele mai mici, iar tariful putea ajunge astfel și la o majorare cu 50% față de recepția hotelului.

sejur

Odată cu liberalizarea vânzării pe litoral adusă de www.mamaia360.ro, orice agenție de turism, mare sau mică, are acces acum în timp real la disponibilitățile de camere în hoteluri, blochează camerele la hotel în timp real, are acces la tariful nemijlocit al hotelului… totul online!

Concluzia majoră a studiului este că, după 22 de ani, turismul pe litoral își schimbă radical procesul de vânzare. 512 agenții de turism românești au făcut în acest sezon estival rezervări online pentru turiștii lor pe www.mamaia360.ro, website-ul stațiunii Mamaia, sau direct pe website-urile hotelurilor din Mamaia care au sistem de rezervări IPIX. Creșterea este una uriașă, având în vedere faptul că anul trecut numai 107 agenții făceau astfel de rezervări online. Unele dintre aceste agenții de turism sunt membre ANAT, altele nu. Mărimea agențiilor care activează în sistemul de rezervări online este de la foarte mică la medie și mare.

Trendul de creștere, de 405%, este determinat de faptul că prin achiziționarea de sejururi direct de pe www.mamaia360.ro sau de pe website-urile hotelurilor care au sistem IPIX, agențiile de turism mici pot oferi acum și ele tarife reduse clienților lor. Asta pentru că acum cumpără direct de la hotel, la prima mână, fără niciun alt intermediar. „Agenția de turism Mistral Tours, de exemplu, deținută de președintele ANAT, Corina Martin, a intrat și ea pe acest trend în acest an. Mistral Tours a făcut rezervări online direct la hotel, prin sistemul de rezervări online IPIX, eliminând comisioanele touroperatorilor și reducând astfel tarifele pentru turiștii săi”, se arată într-un comunicat de presă.

booking

„Când cumpără de la touroperator, agenția de turism are comision de cca 7%. Când cumpără direct de la hotel, prin www.mamaia360.ro, agenția câștigă comision de până la 20%. Ce agenție de turism nu-și dorește, oare, să câștige mai mult pentru exact aceeași muncă?!”, a declarat Gabriel Turicianu, Managing Director la IPIX România, furnizorul platformei software pentru rezervările online pe litoral.

Studiul mai relevă faptul că rețeta de succes a hotelierilor din Mamaia, cu www.mamaia360.ro, este urmată rapid de către hotelurile de pe întreg litoralul. Astfel, agențiile fac deja rezervări online și la hoteluri din Venus, Neptun, Jupiter, Olimp, Eforie – deocamdată tot pe www.mamaia360.ro. Ofertele pentru celelale stațiuni vor fi publicate pe www.litoral360.ro începând cu sezonul 2013, un website nou dedicat întregului litoral.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302