Comunicarea… la putere (?)

Comunicarea… la putere (?)
person Horeca
access_time_filled

La începutul lunii februarie am participat la Horeca Expo Grecia, una dintre cele mai mari expoziții internaționale pentru industria ospitalității din Europa. Nu vrem să minimalizăm importanța organizării de târguri de profil în România și nici să bagatelizăm eforturile organizatorilor acestor târguri, dar după ce am fost la greci putem spune că ale lor (târgurile) sunt mai impresionante decât ale noastre și puteți citi despre experiența noastră în paginile acestei ediții.
ComunicareUn eveniment inedit în ospitalitatea românească, la care am participat în calitate de partener și membru al juriului a fost Gala BLOGourmet 2011. De ce spunem inedit? Pentru că un restaurant din Capitală a organizat și premiat cu ajutorul sponsorilor, bloggerii culinari, adică oamenii pasionați de gătit, nu profesioniștii. Și tot la început de an, despre târgurile și expozițiile noastre, așteptăm cu interes a treia ediție a METRO Expo, care se anunță de mare anvergură. De asemenea deja recunoscutul târg de vinuri GoodWine își va deschide porțile la sfârșitul lunii martie, dar și Vinvest, un alt târg de vinuri și la fel de apreciat. Să nu uităm nici de Târgul de Turism al României, un eveniment care primăvara prezintă publicului cele mai atractive oferte de vacanță.

De fapt ce ne-am dori de la târgurile și expozițiile de profil? Am fi absurzi să spunem că ar trebui să semene cu cele din afară, dar putem spune că organizatorii ar trebui să se străduiască un pic mai mult, pentru că industria ospitalității românești nu duce lipsă de expozanți, ci doar de dezinteresul acestora de a mai participa și de a da banii, când văd că târgurile de la noi sunt organizate defectuos și cu niște costuri logistice greu de suportat.
Am mai fost în Franța și Germania, dar nu vrem să intrăm în detalii, că ne apucă enervarea (avem poze)… Mai știm că cel mai important târg din provincie HoResCa Brașov a fost amânat ” din cauza vremii?! ” iar potențialul lui concurent, Horexpo Brașov, în aceeași perioadă… nu s-a mai făcut.
Concluzia, pentru a face legătura cu titlul editorialului, dar și pentru că NOI FACEM COMUNICARE, este următoarea: în perioada de boom economic, pentru că toată lumea voia expunere, organizatorilor de târguri/expoziții le mergea bine oricum; iar acum, în criză, producătorii/distribuitorii din industria ospitalității în general, au ajuns la concluzia că nu pot genera un eventual profit decât prin comunicare, deci organizatorilor de târguri/expoziții le merge iarăși bine, oricum…

P.S. CONCLUZIE LA CONCLUZIE?
Știm cu toții că – la război ca la război, unii mor, alții se nasc ” dar când vor înțelege toate entitățile „comunicatoare” că a specula oportunitățile/necazurile clienților nu este o soluție de business creatoare de valoare?

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302