Concluziile Forumului Naţional de Turism 2012

Concluziile Forumului Naţional de Turism 2012
person Horeca
access_time_filled

La sfârșitul lunii ianuarie 2012, patronatele din turismul românesc s-au întâlnit cu reprezentanți ai Ministerului turismului, cu autorități locale dar și cu hotelieri și proprietari de pensiuni turistice, la Forumul Național de Turism, pentru a dezbate prioritățile pentru anul 2012. Forumul a fost organizat la Moieciu de Sus de Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) și Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România. Vă prezentăm câteva dintre concluziile Forumului :

1.  Monitorizarea funcționării sistemului de înregistrare evidență turiști propus prin HG de către MDRT, aflat în consultare, în vederea eliminării aspectelor ce pot conduce la încălcarea prevederilor legislative legate de confidențialitatea datelor personale;

2.   Menținerea tarifelor speciale din campania „Vacanță în țara mea” și pentru turiștii din Republica Moldova, prin agențiile de turism membre ANAT Moldova, în urma încheierii parteneriatului între ANAT România și ANAT Moldova;

„Vacanță în țara mea” este o Campanie națională ce include o succesiune de programe speciale care se desfășoară în cascadă, pe întreg parcursul sezonului, și care a fost lansat de către ANAT cu 3 ani în urmă vacantacu scopul de a stimula vânzările de vacanțe în România, pentru turiștii români. Programele incluse în campania Vacanță în țara mea sunt: Înscrieri timpurii, Zile gratuite de vacanță, Supliment la masă, Hai la băi, Vacanțe speciale de evenimente și nu în ultimul rând, Mini prețuri de vacanță prin programele: Litoralul pentru toți, O săptămână la munte, Decada balneară și o Săptămâna de refacere);

3.   Asociațiile regionale de promovare și dezvoltare a turismului membre FAPT vor organiza infotripuri cu agenți de turism din agențiile ANAT România și Moldova, pentru cunoașterea destinațiilor turistice românești dar și dedicate membrilor ANAT;

4.  Lansarea de programe speciale noi, în parteneriat cu ANAT, gen „Seniori în România”, etc. și promovarea unui circuit turistic marca FAPT cu sprijinul ANAT în vederea promovării destinației Transilvania și a Bisericilor fortificate;

5. Demararea campaniei „O 9 atitudine în turism” în toate regiunile românești, cu implicarea asociațiilor de promovare membre FAPT, conform parteneriatului cu ANPCPPSR și deschiderea unor centre de informare pentru turiști ca proiect pilot în câteva agenții de turism membre ANAT;

6.  Lansarea conceptului de Hotel recomandat de Asociația de promovare regională, după modelul „Hotel/Pensiune recomandat(ă) de Asociația Bucovina”;

7.   fonduriUES-a creionat un schimb de experiență în vederea atragerii fondurilor europene, asociațiile regionale subliniind însă dificultățile întâmpinate ca urmare a diminuării considerabile a sumelor acordate ca prefinanțare pentru poiectele depuse; anumite organizații au fost, astfel nevoite să renunțe la proiecte aflate în implementare;

8.    Necesitatea atragerii de investiții importante în zona balneo care a încheiat anul cu o creștere de 16%;

9.   Esențial pentru dezvoltarea turismului românesc: necesitatea susținerii investițiilor prin facilități fiscale, atât de necesare în contextul economic prezent, facilități solicitate de către Patronate în propunerile legislative, dar care nu au fost preluate în Legea Turismului;

10. Dezvoltarea parteneriatelor cu consiliile locale și judetene în toate regiunile turistice din România, pe modelul parteneriat public-privat pe care funcționează și sunt constituite Asociațiile regionale de dezvoltare și promovare a Turismului.

Corina Martin, președintele FAPT a declarat la Forumul Național de Turism că „Parteneriatul public-privat este soluția rapidă și durabilă pentru dezvoltarea și promovarea turismului românesc. Asociațiile regionale membre FAPT reprezintă modelul de dezvoltare de care avem nevoie pentru a genera o nouă atitudine în turismul românesc – trecerea de la gândirea și soluțiile centralizate, generate de autoritatea centrală în turism, la cele locale și regionale. Fiecare Asociație regională de dezvoltare și promovare a turismului trebuie să-și definească strategia regională de dezvoltare a turismului, și toate aceste strategii trebuie să fie coordonate de un parteneriat public-privat la nivel național, Organizația Natională de Turism. Forumul Național de Turism de la Moieciu a însemnat, din acest punct de vedere, un model de parteneriat între actorii privați din turism și autoritățile locale și centrale în acest sens”.

Forumul National de Turism se va organiza, anual, în fiecare regiune turistică majoră din România, în găzduirea fiecărei asociații regionale membre a Federației Asociațiilor de Promovare a Turismului din România ( FAPT).
La Forumul Național de Turism de anul acesta au participat reprezentanții Ministerului Turismului, primarii din Moieciu și Râșnov, președintele Consiliului Județean Brașov, reprezentanți ai agențiilor de turism membre ANAT România și Moldova, hotelieri și proprietari de pensiuni turistice, operatori de servicii de agrement turistic, asociațiile de promovare a turismului din Brașov, Râșnov, Litoral-Delta Dunării, Bucovina, Sibiu, Prahova, (membri Federației F.A.P.T), membri ANTREC și OPTBR, reprezentanți ai turismului din Iran și Slovenia.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302