Gândeşte global, profită local!

Gândeşte global, profită local!
person Horeca
access_time_filled

Aceste site-uri se comportă ca niște agenții, promotori ai serviciilor tale, oferind vizitatorilor interesați, de exemplu, de restaurante în zona/orașul/țara ta. Este ca atunci când îți cauți o stațiune de vacanță și încerci să iei o decizie pe baza fotografiilor, părerilor celor care au mai fost acolo etc., numai că acum situația este exact invers, tu ești cel analizat, clientul vrea să ia o decizie și tu vrei să faci profit.

CUM SĂ ATRAGI CLIENÅ¢I DIN TOATE COLÅ¢URILE LUMII PRIN BOOKING-ONLINE CÂND EXISTĂ  2 MILIARDE DE UTILIZATORI DE INTERNET ACTIVI ÎNREGISTRAÅ¢I ÎN ACEST AN? CLIENÅ¢II TĂI SE AFLĂ PRINTRE EI.

 

Primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să-ți pui la punct un site (fapt despre care am vorbit în numerele trecute). Nu poți pretinde să ai clienți care să te caute pe internet, dacă nu ai un „statut” clar în mediul online.
Al doilea lucru este să te orientezi către înscrierea afacerii tale în portaluri online de specialitate respectabile precum hotel.com, booking.com, tablejungle.com, orbitz.com. Fiecare dintre aceste portaluri are sute de mii de vizitatori zilnic, interesați să cheltuiască banii pe servicii de ospitalitate în diferite țări (fie ale lor, fie străine). Un mic procent din acești potențiali clienți trebuie să intre la tine în restaurant, hotel, pensiune etc și să-ți cumpere serviciile.

Toate acestea sunt posibile doar dacă tu ai o imagine consolidată, unitară în mediul online. Acest lucru se face foarte facil, în 99% din cazuri va trebui să-ți faci un cont pe site-urile despre care ți-am spus mai sus. Majoritatea acestor agenții de booking percep un mic comision la fiecare rezervare așa că ai grijă cum îți realizezi proiecțiile financiare cu clienții care îți sosesc de aici. Decizia îți aparține, așa că fie mărești costurile (clienți puțini), fie le micșorezi, dar te axezi pe volum (cât mai mulți clienți).
Pasul următor este să-ți prezinți ofertele în pagina de companie creată în portal. Poți să ajungi la un acord interesant cu proprietarii portalurilor, prin care ofertele tale nu numai că sunt vizibile în pagina personală, ci sunt afișate și în alte categorii din site, astfel încât traficul pe profilul tău să crească!
Unul dintre efectele de care trebuie să ții cont este faptul că pe aceste portaluri utilizatorii sunt stăpânii. Cu alte cuvinte, clienții care ți-au călcat pragul, pot comenta, oferi note și calificative afacerii tale, fără ca tu să poți controla acest lucru. Deci, stimate antreprenor ai grijă și ține ștacheta sus, respectă-ți clienții ca și până acum, oferă-le aceleași servicii ireproșabile și vei avea numai de câștigat!

tablePortalurile web au un rol crucial în lumea business modernă. Există, de exemplu, agenții de turism, hoteluri și pensiuni care trăiesc integral de pe urma clienților sosiți din portalurile web. Nu spun că trebuie să îți orientezi strategia de business integral pe un singur canal generator de clienți, ci doar că din cele două miliarde de utilizatori de internet ai șanse mari să-ți atragi clienți mulțumiți utilizând unelte aproape gratuite, într-un mod inteligent, social, transparent.

Cu siguranță, o abodare integrată, unitară, ar aduce mai multe beneficii și profit. De exemplu te poți gândi, prin intermediul unui portal web, să creezi o rețea de afiliați care să te promoveze în schimbul unor acțiuni de prezentare din partea ta pentru ei. Să zicem că administrezi o pensiune deosebită în partea de nord a României și targetul tău îl reprezintă cetățenii germani care își caută un loc pentru vacanță în 2011, în Europa de Est, într-o localitate rustică. Apare temerea „cât costă?”. De aceea, un parteneriat cu un operator aerian low-cost și un serviciu de „airport pick-up express” este unul dintre primele lucruri la care te poți gândi. Desigur, în site-ul tău și, eventual, în profilul tău de pe portalul web, vor apărea și reclamele partenerilor tăi. Toată lumea câștigă, nu?

Portalurile web oferă astfel de facilități (Orbitz, de exemplu, practică această metodă de ani buni). Beneficiile sunt pentru ambii parteneri: pe de-o parte, companiile care se aliază prin afiliere își mențin profitul operațional la un nivel dezirabil, iar clienții sunt mulțumiți beneficiind de pachete integrale de servicii de ospitalitate, asigurate de servicii terțiare excepționale. Mai mult decât atât, părerile altor clienți marcate clar pe pagina ta din portalurile web, îi vor convinge să cheltuiască cu tine și nu cu concurența ta.

Concurența, da. Pe un portal nu mai ești doar tu și site-ul tău web. Sunt toți concurenții tăi, fremătând în așteptarea clienților. Portalul le oferă acestora din urmă posibilitatea căutării de oferte de ospitalitate după o sumedenie de criterii (preț, localizare, dimensiune, capacitate, număr de păreri pozitive ale altor clienți, servicii terțe – precum transportul – etc.). Vei ieși din mulțime doar cu o prezentare unică, o abordare inteligentă de marketing bazată pe parteneriate, dar și cu o imagine onestă, pozitivă, susținută de recomandările clienților din trecut.

Toate acestea pot fi obținute ușor, rapid printr-o căutare simplă pe un portal web. Nu aștepta 2012! Este momentul să te orientezi către o nouă piață unde 2 miliarde de clienți abia așteaptă să cunoască mai multe despre ceea ce vinzi. Profită!

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302