Misiunea proprietarului Paralela 45 pentru turismul românesc

Misiunea proprietarului Paralela 45 pentru turismul românesc
person Horeca
access_time_filled

LAST_MINUTE_PASTE_2012Despre Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, s ar putea spune multe lucruri, numai că e un corporatist nu. Râde mult, vorbește mult, gesticulează mult. Are blog personal, iar agenția al cărei proprietar este din 1990 are un site pentru turismul de leisure, un site pentru turismul de afaceri, plus pagină pe Facebook. Alin Burcea însuși apare în ultimele reclame pe care oricine le poate vedea pe Internet, promovând circuitele organizate de agenție în Japonia sau vacanțele de familie în Antalya.

”Ceea ce mi am dorit întotdeauna, iar asta ține și de personalitatea mea, este să fim mereu altfel”, spune Burcea, mărturisind că el crede în puterea online ului, în marketing și brand personal. Și în egală măsură în faptul că „trăim într o lume stresată, așa că oamenii trebuie să se distreze”. De aceea încearcă să facă lucruri serioase într o manieră amuzantă.

paralela45_tntaprilie2007
Burcea se ferește să i critice pe cei care au ocupat funcții importante în ministerul de resort în ultimii ani. Spune însă, uitându se la cifre, ca un om învățat să se uite în primul rând la asta, că la un buget sensibil mai mare ” 216 milioane lei în 2010 față de doar 30 milioane lei în 2008 ” turismul românesc contribuie cu doar 1,9% la PIB. Pentru comparație, turismul din Grecia a contribuit în 2010 cu 15,3% în PIB, conform datelor Association of Greek Tourism Enterprises. Dacă ne uităm doar la situația din industria turistică, grecii par să nu aibă în vocabular cuvântul „criză”. Conform datelor aceleiași asociații, 258.000 de români și au petrecut vacanța în Grecia în 2010. În plus, spune Burcea, ultimii doi ani au adus o scădere de 28% a numărului de turiști în România și concomitent o creștere a numărului de turiști români în Austria sau Bulgaria. Austria, de altfel, și a fixat ca obiectiv atingerea unui număr de un milion de turiști români pentru următorii ani și investește corespunzător. „Anul acesta, o asociație a nouă regiuni austriece a investit în promovare în România peste 250.000 de euro.” Cifra spune ceva despre planurile serioase ale austriecilor, dar și despre potențialul pe care îl are turismul de iarnă pe o piață ca a României. Cei 276.000 de români care au călătorit anul trecut în Austria ” în creștere cu 5,5%, potrivit Oficiului Național de Turism al Austriei ” au cheltuit în medie 750 de euro, România fiind pe locul 14 în topul celor mai importante piețe pentru Austria. Pentru comparație, alți 250.000 de români și au petrecut vacanța în Bulgaria.

family_paralela45
Cine iubește România?
„România nu există ca brand turistic în mințile românilor”, spune supărat Alin Burcea, care susține că bugetele de promovare au fost folosite discreționar și clientelar, fără rezultate și ratând constant atragerea turiștilor autohtoni. „Lipsesc măsurile de stimulare a industriei turistice, iar legea turismului încă își așteaptă promulgarea. Programul pentru turism al noului guvern îmi pare confuz”, crede Burcea. Omul de afaceri propune revitalizarea turismului prin „creșterea de zece ori a taxelor și impozitelor pentru structurile hoteliere privatizate și nemodernizate. Astfel, cei care le au cumparat și le au lăsat în paragină vor fi obligați fie să investească în ele, fie să le vândă”. Plajele trebuie la rândul lor concesionate hotelurilor, nu unor terți care le subcontractează. Alin Burcea mai susține că în ultimii trei ani, datele statistice și creșterile raportate de MDRT nu au avut nici o legătură cu realitatea din teren. „Ministerul anunță creșteri, dar noi, în hoteluri și la agenții, avem scăderi. Iar când cifrele nu sunt confimate, este invocată evaziunea fiscală de 40%”, spune omul de afaceri. „Cel mai important lucru pentru noi este aducerea de turiști străini. Incoming ul este ținta numărul unu în viziunea noastră pentru guvernarea ce va veni, pentru că sunt bani noi care intră în economie. Incoming ul este cea mai curată formă de export ” exportăm aer, soare, mâncare, băutură, distracție”, crede omul de afaceri. Ce mai propune Burcea? Să existe stimulente și sprijin pentru agențiile care aduc turiști străini în România, să existe un buget și un program de promovare a României pentru turiștii autohtoni, să se rezolve problema transportului către litoral, să se închirieze plajele către hotelieri. La acestea se adaugă scutirea de impozit pe profit, pe o perioadă de cinci ani, a investițiilor noi în turismul balnear și pentru o perioadă de trei ani în ceea ce privește infrastructura de agrement, completează Burcea. Tarife speciale ale Tarom pentru cursele pe litoralul românesc sunt o altă țintă a sa, pentru că acum „e mai ieftin pentru un clujean să ia avionul până la Mallorca decât până la Năvodari.
Sursa si continuare: http://moneyexpress.money.ro/

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302