Obiective inedite din Transilvania, promovate din fonduri europene

Obiective inedite din Transilvania, promovate din fonduri europene
person Horeca
access_time_filled

 

castrul roman

Peste 900.000 lei vor fi alocați, prin acest proiect, promovării celor 63 de obiective turistice inedite din nordul Transilvaniei, în decursul celor 16 luni cât se va desfășura proiectul. Acesta își propune să crească cu peste 15% numărul de rezervări în zona obiectivelor promovate, să crească notorietatea acestor obiective și să dezvolte turismul din regiune. Astfel se va constitui cadrul pentru atragerea unor investiții în infrastructura turistică din zonă, spun inițiatorii acestui proiect.

lacul-albastru-5

(Lacul albastru, Baia Sprie, județul Maramureș)

Traian Bădulescu, consultant în turism, a ridicat în cadrul conferinței o întrebare care ar trebui să fie pusă de toți cei care lucrează în turism: „Avem o Transilvanie. Ce rămâne de făcut? Acest proiect este o dovadă că sunt soluții. România se poate promova și prin societatea civilă, pentru că ONG-urile, așa cum este Asociația Infoturism, sunt până la urmă componente ale societății civile. Din păcate, la ora actuală, din totalul potențialului turistic al zonei de Nord-Vest nu este exploatat mai mult de 30%. Această zonă are mult mai multe de oferit, este o regiune plină de potențial și de recorduri turistice”.

narcise 2

(Poiana cu narcise, Muntele Saca, județul Bistrița-Năsăud)

Traian Bădulescu a mai declarat că turismul intern nu este destul de creativ, în sensul că românii sunt adepții turismului de masă: merg pe litoral, într-o stațiune balneară sau într-o stațiune montană. În acest sens, a declarat Traian Bădulescu, acest proiect reprezintă și un impuls de creativitate pentru agențiile de turism din România care fac turism intern, să introducă în circuitele lor și destinații din România mai puțin exploatate.

În acest sens cele 63 de obiective turistice alese în cadrul proiectului vor fi promovate către aproximativ 500 de agenții de turism la nivel național. De asemenea, va fi realizat un portal de informare turistică wwww.transilvania-magica.ro, care va fi operațional în aproximativ 4 luni și o bază de date cu informații în format text, audio și video, pentru fiecare resursă turistică promovată.

Tot în cadrul conferinței, Florin Nistor, critic de turism a subliniat foarte bine că „În România, suntem condiționați de efectuarea unor tururi clasice, tururi care sunt deja efectuate de toți operatorii de incoming din țară. Asta deoarece zona nu ne permite foarte mult, dezvoltarea zonei nefiind la nivelul aștepătrilor. Prin acest proiect cu siguranță zonele promovate se vor dezvolta și ne vor crea posibilitatea de a extinde aceste tururi. România nu e o țară pt relaxare ci pentru călătorii, pentru turismul activ”.

Care sunt obiectivele turistice de care vorbim? Rezervații naturale, peisaje (chei, văi și defile), lacuri și baraje, elemente geomorfologice (peșteri), monumente și situri arheologice, monumente și arhitectură istorice, monumente și ansambluri memoriale, obiective etnografice, dar și diverse evenimente de folclor și artă populară din zona Transilvaniei de Nord.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302