Promovează-te …sau pregătește lacătul!

Promovează-te …sau pregătește lacătul!
person Horeca
access_time_filled

Pe zi ce trece, concurența devine tot mai acerbă în acest sector de activitate, iar o strategie de promovare care să ia în calcul atât o sănătoasă promovare offline, cât și toate oportunitățile oferite de canalele media a devenit un “MUST”. Deși sună dur, pe principiul “înoată sau mori”, așa și în industria ospitalității se aplică perfect sintagma “Promovează-te sau pune lacătul”.

Toți cei implicați în buna funcționare a unui restaurant știu câtă muncă presupune menținerea “ușilor deschise” și de câte eforturi e nevoie pentru a-l face să funcționeze la capacitatea sa maximă. Dacă vi se pare anevoios drumul de la idee până la deschiderea unui local …Ehei! aflați că adevărata muncă începe abia după momentul inaugurării; în pofida unei locații perfecte, în ciuda meniului excepțional ori a serviciilor de calitate, un restaurant nepromovat este sortit uitării, își va trage obloanele în mod prematur, mult înainte de a-și împlini scopul. 

Știm cu toții că abilitatea de a atrage clienți (și ulterior de a-i păstra!) este esențială pentru succesul unui restaurant (am ales generic noțiunea de „restaurant”, deși ceea ce spunem se aplică oricărui stabiliment din industria ospitalității).

Pe zi ce trece, concurența devine tot mai acerbă în acest sector de activitate, iar o strategie de promovare care să ia în calcul atât o sănătoasă promovare offline, cât și toate oportunitățile oferite de canalele media a devenit un “MUST”. Deși sună dur, pe principiul “înoată sau mori”, așa și în industria ospitalității se aplică perfect sintagma “Promovează-te sau pune lacătul”.

Toți cei implicați în buna funcționare a unui restaurant știu câtă muncă presupune menținerea “ușilor deschise” și de câte eforturi e nevoie pentru a-l face să funcționeze la capacitatea sa maximă. Dacă vi se pare anevoios drumul de la idee până la deschiderea unui local …Ehei! aflați că adevărata muncă începe abia după momentul inaugurării; în pofida unei locații perfecte, în ciuda meniului excepțional ori a serviciilor de calitate, un restaurant nepromovat este sortit uitării, își va trage obloanele în mod prematur, mult înainte de a-și împlini scopul.

Horeca_72Din multitudinea de locații, foarte puține au astăzi o strategie de promovare care să implice toate metodele de comunicare disponibile. Aproape toate stabilimentele se bazează, în principal, pe WOM (The Word of Mouth), adică recomandarea de la un consumator care le-a trecut pragul la altul. Nu spunem că nu este o modalitate eficientă, ba din contră, dar în zilele noastre pentru a avea succes trebuie să profiți de toate canalele de promovare pe care noile tehnologii ți le oferă. Nu sunteți familiarizați cu acestea? Nu-i nimic, apelați la consultanți de specialitate. Important este să constientizați NECESITATEA.

Iată ce ne-a împărtășit nouă Bogdan Dumitrache, administrator al agenției de marketing digital Prime Net Solution din București: „Mediul online românesc a evoluat foarte mult în ultimii ani. S-a creat o discrepanță uriașă între restaurantele cu o prezență online solidă și cele „conservatoare” pentru care comunicarea offline a rămas singura modalitate de popularizare, în sensul că primele se bucură de brand acknowledgement, iar cele din urmă sunt blocate într-o mentalitate învechită, în care clienții, puțini și mereu aceeași, sunt motivați mai mult (sau doar) de factorul proximității. Piața online este deja foarte generoasă: în prezent, Google înregistrează aproximativ 90.000 de interogări lunare în legătură cu domeniul restaurantelor. Mai mult de 90% dintre aceste întrebări vor găsi un răspuns pe prima pagină. Restaurantele care nu vor să fie pe prima pagină în Google, care nu investesc timp în consolidarea prezenței și a reputației lor online, refuză, practic, niște clienți siguri pe care să-i poată, mai târziu, fideliza. în fapt, e ca și cum omul se află la ușa ta și te roagă să-ți dea bani, iar tu îi închizi ușa în față”.

Bogdan mai spune că: „secretele unei prezențe online solide și benefice sunt simple: pe lângă un website îngrijit, complet și ușor de accesat, orice restaurant care se respectă trebuie să aibă o prezență activă și bine conturată pe toate canalele de media sociale (Facebook și Google+ sunt esențiale în această categorie, însă, în epoca în care e la modă să ne fotografiem mâncarea în orice circumstanță, o prezență pe un site de partajare a imaginilor, cum este Instagram, este benefică și chiar indicată). De asemenea, reorientarea utilizatorilor de internet către dispozitivele mobile deschide fiecărui restaurant o cale sigură și directă de comunicare atât cu potențialii clienți, cât și cu cei existenți. Se pot concepe aplicații pentru dispozitivele portabile care să permită derularea unor campanii de promovare eficiente, la costuri reduse, precum și numeroase metode de fidelizare pentru clienții existenți.”

De reținut totuși că, singur, online-ul nu face minuni. Promovarea în mediul virtual trebuie să reflecte imaginea fidelă a ceea ce se întâmplă în locație, trebuie să arate întocmai calitatea și serviciul impecabil de care se vor bucura clienții. Imaginea online trebuie să fie o oglindă a valorilor offline la care aderă stabilimentul pe care îl conduceți, altfel, mai devreme sau mai târziu, totul se va nărui.

PS: O scurtă exemplificare despre cum înțeleg unii dintre noi importanța promovării: în cadrul revistei avem o rubrică specială dedicată restaurantelor – “Business Profile”. în fiecare ediție scriem despre restaurante din București și din țară și, mai nou, a devenit o adevărată provocare să-i convingem pe reprezentanții acestora să ne acorde un interviu (deși, atenție, nu se percepe nicio taxă pentru apariția lor în revistă!). Ce răspunsuri primim? “Nu avem timp de așa ceva”, “Nu ne interesează”, sau, mai rău, nici măcar nu ne răspund la email/telefon…

Acum, să nu ne înțelegeți greșit! Nu ne plângem (nouă ne este bine!), iar vorba aceea “dragoste cu sila…”, dar rămâne o întrebare: de rușine sau pentru că sunt extrem de “pricepuți” (adică nu mai au nevoie de nimic J) acești decidenți sunt atât de…RETICENÈšI ?

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302