“Sunt Om înainte de a fi Chef”

“Sunt Om înainte de a fi Chef”
person Horeca
access_time_filled

THERME BUCUREȘTI ESTE CU SIGURANÈšĂ PROIECTUL ANULUI PE PIAÈšA DE SPA ȘI WELLNESS DIN ROMâNIA. INVESTIÈšIA DE 50 DE MILIOANE DE EURO îN CEL MAI MARE CENTRU DE WELLNESS, RELAXARE ȘI ENTERTAINMENT DIN EUROPA, îNFIGE BUCUREȘTIUL PE HARTA ORAȘELOR CU TRADIÈšIE îN UTILIZAREA APELOR TERMALE ȘI DĂ UN SUFLU NOU TURISMULUI DIN ZONĂ ȘI NU NUMAI.

Deși la prima vedere un domeniu frumos și la îndemâna tuturor, wellness-ul este un domeniu al detaliilor, care ascunde în spate enorm de multă muncă, un domeniu în care relația umană dintre personal și oaspeți este esențială pentru succes.

Succesul unui centru wellness depinde în mare parte de personal, unde este nevoie de un mix de calități umane, expertiză profesională, pasiune pentru o viață sănătoasă și dragoste de oameni.

Acest mix l-am întâlnit și la Handre Botha, Cheful de la Therme, care se ocupă de restaurantele din incinta complexului și are grijă ca mâncarea servită să fie la înălțimea investiției. Sud-africanul vorbește perfect limba română și coordonează o echipă de 26 de bucătari. Despre provocarea de a găti la Therme București și oferta de food a centrului, ne-a povestit într-un interviu oferit în exclusivitate.

Vă rog să ne spuneți câteva lucruri despre dumneavoastră. De unde sunteți și cum v-ați descoperit pasiunea pentru gătit?
Am crescut într-o fermă din Africa de Sud. De mic am realizat că am o pasiune intensă pentru mâncare și tot ce ține de industria ospitalității. Am decis să îmi urmez visul și să studiez la Christina Martin School of Food and Wine din Durban, Africa de Sud. De atunci, mi-am perfecționat continuu cunoștințele, fără să renunț o clipă la pasiunea care m-a împins în această lume minunată a aromelor, texturilor și a gustului. A fost cea mai bună alegere din viața mea.

Ca chef, îmi place să combin arome din toate locurile și să le combin astfel încât să depășesc așteptările oaspeților mei. îmi place să descriu stilul meu ca fiind modern minimalist. Stilul meu este afro-asiatic cu o influență puternică din partea bucătăriei mediteraneene și europene.

Cum ați ajuns la Therme București și ce v-a determinat să îmbrățișați această provocare?
Dorința mea în România a fost să ajung la o locație unde pot să mă exprim, unde să fac ce știu eu cel mai bine – să gătesc, și să ating un nou nivel în gastronomie. De aceea am căutat un loc ca Therme; am aflat de construcția centrului cu mult timp înainte de deschiderea lui, dar inițial nu am știut unde să-mi trimit aplicația. M-am interesat cum pot să trimit CV-ul, ceea ce am și făcut. Pe 1 ianuarie 2016 am început activitatea.

O deschidere de o asemenea anvergură a însemnat un efort semnificativ și din perspectiva bucătăriei. Perioada de pre-opening a fost extrem de solicitantă, a fost multă muncă și cuvântul de bază a fost “organizare”. Totul a trebuit pus la punct. Atunci când deschizi o nouă locație întotdeauna se ivesc diverse provocări, dar pentru asta suntem aici. Pentru cei care nu au multă experiență în bucătărie a fost mai “challenging” (provocator, n.r.), dar împreună am depășit cu bine toate provocările.

Ce atribuții aveți în noua poziție?
Mă ocup de restaurantele din incinta Therme, în ceea ce privește managementul personalului din bucătării, sunt implicat în zona de meniuri, lucrăm împreună cu firma de consultanță la acest capitol. Punem foarte mare accent pe meniuri și pe rețete, sunt rețete proprii, pe care le concepem noi. Mă ocup și de managementul de personal cum spuneam. Merg zilnic la toate locațiile din incinta Therme să mă asigur că operațiunea este pusă la punct, că bucătarii își fac treaba cum trebuie, suntem foarte atenți la igienizare, la procedurile corecte de gătit și instruim permanent personalul în acest sens.

Ce ne puteți spune despre locațiile food&beverage din incinta complexului?
Complexul Therme București este împărțit în 3 zone: Galaxy, The Palm și Elysium, iar oferta gastronomică a fost gândită pe fiecare zonă în parte, în funcție de publicul țintă.

în zona Galaxy, care este o zonă destinată familiilor, există în prezent un Snack Bar, unde oferim mâncare pentru familii: de la sandwich-uri, salate, cartofi, șnițele, până la somon, orez, legume și multe alternative sănătoase pentru copii, dar și mai multe feluri de înghețată, deserturi. Avem în vedere dorințele și nevoile familiilor.

în zona The Palm există o zonă de autoservire, tip free flow. Nu este o autoservire cum găsești peste tot. Avem mai multe zone, o zonă pentru pește, o zonă pentru curry-uri, avem și preparate din carne, preparate vegetariene. La fiecare zonă există un dulap cald sau rece, iar mâncarea este servită pe farfurie, aranjată, decorată și predată clienților. Clientul alege din vitrine și nu trebuie să stea la coadă, la fiecare zonă respectivă/vitrină avem o stație de marcat unde poți să plătești pentru ceea ce iei și apoi să pleci în zona de mâncat. Avem și diverse prăjituri, salate, o zonă de pregătit pastele, vrem să adăugăm și noodles în viitor la zona de paste. Tot aici avem și o zonă de life cooking, unde preparăm mâncarea în fața clientului, precum și un Fresh bar.

Zona Elysium este o zonă de elită, e ultima zonă în care poți ajunge la Therme și aici avem un restaurant a la carte, înspre care merg mare parte din eforturile mele.

Restaurantul are 60 până la 80 de locuri, iar în vară va fi și o terasă cu 250 de locuri. în restaurant nu se poate intra fără halat. Meniul este fusion, un amestec de mâncăruri de tip asiatic și mediteraneean, specialitatea mea. Ideea a fost să creăm un gust deosebit, ceva ce nu găsești pe piață, eu folosesc multe mirodenii, fac combinații neașteptate.

Ce criterii s-au luat în considerare în stabilirea meniului a la carte?
La interviu am fost informat despre concept, că vrem să mergem în direcția de fusion, iar acesta era deja stilul meu de gătit. Ne-am dorit o combinație de preparate inedite, dar care să fie pe gustul mai multor oameni. Am vrut să aducem mirodeniile în combinații, să fie ceva exotic, dar în același timp să nu fie exagerat. Nu este un meniu stufos, e important ca un meniu de restaurant să nu fie prea aglomerat, pentru a te asigura că ceea ce ai în meniu e foarte bine lucrat. Scopul nostru este să ajungem în topul celor mai bune restaurante, să atingem un nou nivel în gastronomie. România este pe un drum foarte bun în ceea ce privește gastronomia, iar noi vrem să setăm un nou standard.

Cum a influențat meniul poziționarea într-un centru wellness?
Există o legătură între meniu și poziționarea într-un centru wellness, avem preparate proaspete, o să mai avem și preparate direcționate spre wellness; toate preparatele pe care le avem acum în meniuri sunt bine echilibrate. Există multe opțiuni sănătoase, în fiecare din cele 3 zone. Gustul este important, dar vrem să demonstrăm că gustos nu înseamnă nesănătos; nu gătim cu baie de ulei, în zona Galaxy de exemplu șnitelele nu sunt făcute în friteuză, ci în cuptor cu convecție. Ne gândim la sănătatea clienților.

Care credeți că sunt factorii care duc la succesul unui restaurant?
Când intri într-un restaurant trebuie să te simți bine. Prima impresie e importantă. Interacțiunea cu personalul joacă un rol important, precum și modul de servire. Trebuie acordată atenție întregii experiențe, din momentul în care clientul intră pe ușă și până pleacă. Mâncarea trebuie să fie perfectă, iar farfuria să spună o poveste. Pentru mine e foarte important ca tot ceea ce pun în farfurie să fie legat, să fie un dish unitar.

Cum v-ați caracteriza ca chef?
Eu sunt un om cu foarte mult bun simț, cum mă vedeți acum, așa sunt și în bucătărie. Sunt o persoană calmă. în orice bucătărie sunt momente în care trebuie să lucrezi sub presiune, dar nu sunt un șef care țipă, aruncă cu tigăile. Sunt un om în primul rând, înainte să fiu Chef. Am multă răbdare, bineînțeles totul cu o limită. îmi place să lucrez cu oamenii, să-i învăț, am avut mulți bucătari care au lucrat cu mine și care în momentul de față conduc bucătării. îmi respect oamenii și ei mă respectă la rândul lor.

Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați?
Timpul. Nu e niciodată suficient timp, sunt aici de dimineață până seara târziu și mereu mai e ceva de făcut. Timpul este o provocare mare, dar pentru mine o provocare nu înseamnă o problemă.

Cât de importante sunt echipamentele pentru un bucătar?  
Este foarte important ca bucătăria să fie bine echipată. Bucătăria de aici a fost foarte bine gândită, bine dotată, este o mare plăcere să lucrezi în condițiile acestea. Dacă n-ai echipamente bune în bucătărie și tot ceea ce îți trebuie este greu să-ți faci meseria. Noi, ca și bucătari, avem nevoie de echipamente de calitate, ca să putem scoate preparate de calitate.

La ce noutăți să ne așteptăm în 2016?
Zona preferată a familiilor, Galaxy, va beneficia de o serie de extinderi ce vor fi date în folosință începând cu luna martie și până la finele lunii iunie, printre care și un restaurant cu o capacitate de 500 de locuri. în următoarele luni vom introduce preparate noi în toate zonele și vom îmbogăți oferta de food&beverage a complexului.

DESPRE PROIECT :
< Investiția în Therme București a fost realizată de A-HEAT GROUP AG, concern cu sediul la Viena. Lucrările de construcție a proiectului Therme București au început la finele anului 2013, fiind la fel de provocatoare ca și construirea unui aeroport, investiția totală ridicându-se la aproximativ 50 de milioane de euro.
< Proiectul a beneficiat de un ajutor de stat de 6,6 milioane euro (28,8 milioane de lei), în cadrul Programului multi-anual de ajutoare de stat pentru dezvoltare regională.
< Terenul este proprietatea investitorilor, iar pentru apa termală utilizată aceștia achită taxe de exploatare.
< Odată cu deschiderea Therme, Bucureștiul devine al doilea cel mai mare oraș termal din Europa, după prima și cea mai veche capitală termală atestată istoric, Roma.
< Therme București este cel mai mare complex de wellness și relaxare din Europa, construit greenfield. Suprafața totală a proiectului, inclusiv terenul aferent clădirii, ocupă un areal de peste 250.000 mp. Suprafața construcției este de peste 30.000 mp indoor, ceea ce reprezintă cea mai extinsă suprafață construită de la zero în Europa pentru un astfel de proiect. Therme București poate găzdui simultan 4.000 de vizitatori.
< Cel mai adânc foraj geotermal din ultimii 25 de ani. Apa geotermală utilizată la Therme este extrasă de la 3.100 m adâncime. Este cel mai adânc foraj de apă termală realizat după 1989 și folosește o tehnică revoluționară, care păstrează toate calitățile fizice și chimice ale apei, până la suprafață.
< Cel mai extins complex bazat pe ape termale. Apa termală este captată la o temperatură de peste 80 de grade Celsius. După tratare și răcire, temperatura apei utilizată la Therme este constantă, de 33 de grade.
< Cea mai extinsă suprafață înverzită din România pentru un complex de relaxare. Suprafața totală înverzită este de 180.000 mp. Plantele sunt aduse de pe patru continente și ocupă atât suprafața interioară, cât și grădinile exterioare.
< Cea mai mare grădină botanică din România. Cu cele peste 800.000 de plante, Therme București devine cea mai mare grădină botanică de interior și exterior din România.
< Cea mai întinsă plantație indoor de palmieri din Europa. Cei 500 de palmieri de la Therme București din interior formează cea mai mare plantație de palmieri de pe continentul european. Palmierii sunt aduși din 5 țări.
< Cel mai mare complex de saune din România. Noutatea absolută din zona Spa & Wellness este oferită de cele 6 saune tematice și o baie de aburi. Specificul diferit al fiecărei saune, precum și programul variat al procedurilor, oferă simultan unui număr de 300 de clienți posibilitatea să se bucure de experiența Aufguss.
< Cel mai modern sistem de purificare a apei din lume. Apa captată la Therme trece printr-un proces complex de tratare. Ultima etapă înainte de utilizare este tratamentul prin ozonificare (cel mai performant sistem de purificare a apei existent la ora actuală, la nivel mondial) care distruge bacteriile cunoscute.
< Cea mai mare piscină cu valuri din România.
< Cel mai mare sistem indoor de tobogane din Europa Centrală și de Sud-Est.
< Unica clădire din România care își produce singură energia de care are nevoie.

Diana SBâRCEA

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302