Un brand românesc de succes

Un brand românesc de succes
person Horeca
access_time_filled

Andrei Bartesch, Marketing Manager la Trenta Pizza a răspuns întrebărilor noastre și am aflat etapele pe care compania le-a parcurs pentru a crea o afacere solidă și profitabilă.

Horeca: Care este istoria Trenta Pizza? Cum a început această afacere?
Andrei Bartesch: înaintea lansării brandului Trenta Pizza, timp de un an, am realizat studii de piață, atât cantitative, cât și calitative, pentru a vedea dacă este oportună sau nu lansarea acestei afaceri. Astfel s-a studiat dacă piața „accepta” un brand de talie mare și modalitatea prin care poate să ajungă un brand cunoscut și consumat. La vremea respectivă existau multe afaceri mici cu livrare de pizza la domiciliu și doar una mare: Jerry’s Pizza. în 2005 piața de home delivery parcurgea o etapă de creștere și, conform studiului, s-a luat decizia lansării. Organizarea companiei, modalitatea de adresare către consumatori, lansarea brandului, produsele din meniu, website-ul și alte detalii au ținut cont de rezultatele studiului. După ce s-a realizat studiul de piață am știut cui și cum să ne adresăm.
Trenta_Pizza1
Horeca: Cum era cererea pentru home delivery pe piața bucureșteană la momentul lansării?
A.B.: Când brandul Trenta Pizza a fost lansat, cererea pe segmentul de home delivery, categoria pizza, avea un trend ascendent. Bucureștenii începeau să folosească serviciul de livrare din ce în ce mai des, numărul consumatorilor era în creștere, iar aceștia începeau să devină fideli unui brand/companie de livrări pe gustul lor. Trendul ascendent a continuat până în acest an când piața a ajuns la maturitate. Numărul consumatorilor este, totuși, într-o ușoară creștere.

Horeca: Cum vedeți competiția cu lanțurile internaționale prezente în România?
A.B.: Concurența este benefică, atât pentru companii, cât și pentru consumatori. Astfel, consumatorii beneficiază de produse și servicii de livrare mai bune. Avantajele companiilor: creșterea numărului de clienți, educarea acestora și creșterea frecvenței de a comanda. PHD, Domino’s Pizza sau Jerry’s Pizza sunt concurenții Trenta Pizza pe segmentul de livrări pizza la domiciliu și take away, dar există diferențe de concept, deoarece Trenta Pizza comercializează pizza concept italian, iar ceilalți pizza concept american. 

COMPANIILE CARE OFERĂ SERVICIUL DE LIVRARE LA DOMICILIU, DAR CARE COMERCIALIZEAZĂ PRODUSE DE NIȘĂ VOR AVEA LOC îN PIAÅ¢Ă ORICâND.

Horeca: Luați în considerare și varianta extinderii în provincie?
A.B.: Afacerea noastră a fost gândită încă de la început să fie extinsă la nivel național. Primul pas a fost “cucerirea Bucureștiului”, unde am urcat pe un loc fruntaș. Următorul pas este extinderea afacerii în regim de franciză la nivel național. Datorită crizei, planurile de extindere în teritoriu ne-au fost afectate și le-am amânat pentru a doua parte a anului 2012. Atât în București, cât și în țară, dorim să implementăm ambele concepte: home delivery și take away.
Horeca: Pe ce poziție în piața de profil se situează Trenta Pizza?
A.B.: Până în prezent nu s-a realizat un studiu concret din care să rezulte un clasament al companiilor cu activitate de livrare pizza la domiciliu. Din datele pe care le avem din piață, Trenta Pizza se află pe unul din primele două locuri.
Horeca: Conceptul de take away reprezintă o evoluție firească a brandului Trenta Pizza?
A.B.: Implementarea conceptului de take away a fost un pas pe care Trenta Pizza trebuia să îl realizeze pentru consolidarea poziției în București. Acest concept este necesar pentru con?tientizare și a aduce un plus de vânzare. De asemenea, consumatorii de pizza pot astfel să aibă legătură directă cu Trenta Pizza și își pot forma o opinie mai clară despre companie.

Horeca: Cum se poziționează Trenta Pizza în raport cu alte firme românești de profil (Wu Xing)?
A.B.: Trenta Pizza și Wu Xing sunt companii concurente pe segmentul delivery, dar dacă analizăm din punct de vedere al produselor servite, ele sunt doar companii care oferă același serviciu, nu și același tip de mâncare. Sunt complementare. Această concurență este benefică, deoarece creează obișnuința în rândul consumatorilor de a apela la companii de home delivery.

ESTIMĂM CĂ VOM AJUNGE PâNĂ LA 3 MILIOANE DE PIZZA VâNDUTE îN URMĂTORUL AN, CâND VOM SĂRBĂTORI 7 ANI DE ACTIVITATE.

Horeca: Sunt restaurantele competitorii Trenta Pizza?
A.B.: în urmă cu câțiva ani au început și restaurantele să facă livrări la domiciliu. Totuși, acestea nu reprezintă competitori importanți pentru segmentul de home delivery. în general, consumatorii preferă să meargă la restaurant în loc să comande acasă mâncărurile de la localul respectiv.

Horeca: Care este cel mai bine vândut produs?
A.B.: Pizza este produsul cel mai bine vândut din meniul Trenta Pizza. în meniu se regăsesc și salate, paste, aripioare de pui rumenite la cuptor, meniuri cu aripioare de pui și desert. Avem și un top al celor mai comandate 3 sortimente de pizza: Trenta (pizza casei), Diavola și Prosciutto e Funghi.

Horeca: Cum vă promovați și păstrați imaginea pozitivă în piață?
A.B.: în sectorul restaurației, și în special pe segmentul home delivery, cea mai bună promovare o face clientul mulțumit prin metoda “din gură în gură”. Pentru a beneficia de acest tip de promovare Trenta Pizza oferă produse de o calitate superioară, livrate într-un timp cât mai scurt. La începutul lunii iunie Trenta Pizza a atins pragul de 2,5 milioane de pizza livrate de când activează în Capitală. Reducerea timpului mediu de livrare pizza de la 55 de minute în 2010, la 40 de minute în prezent și păstrarea calității produselor oferite sunt dovezi ale poziției firmei noastre în piața de profil.

Horeca: în ce măsură ați resimțit criza economică din perioada 2008-2010?
A.B.: în 2009 s-a resimțit criza și în domeniul livrărilor de pizza la domiciliu, astfel încât a scăzut numărul comenzilor, iar frecvența lor a devenit negativă de la comenzi realizate o dată la 14 zile, la comenzi realizate o dată la 21 de zile în medie de fiecare client. Pentru a face față crizei, Trenta Pizza a lansat mai multe promoții cu beneficii concrete pentru clienți. în acest fel am menținut vânzările și încasările la nivelul anilor precedenți, iar în 2010 am înregistrat o creștere. în primele cinci luni ale lui 2011 am avut vânzări în creștere cu 12% față de cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

Horeca: Care este motto-ul după care se ghidează brandul Trenta Pizza?
A.B.: Motto-ul Trenta Pizza este de fapt sloganul nostru „Buona de te lingi pe degete”. Credem că o pizza de calitate bună îți garantează succesul. Evident livrarea trebuie făcută într-un timp destul de scurt. Poți livra repede o pizza, dar dacă aceasta nu este bună serviciul de livrare nu își mai are rostul. Orice comandă este importantă. De fapt, comanda clientului reprezintă întreaga activitate Trenta Pizza, de la preluarea comenzii în call center, achiziția celor mai bune și proaspete ingrediente pentru pizza, prepararea efectivă a produselor până la livrarea rapidă.

CLIENTUL DOREȘTE SĂ AIBĂ MAI MULTE POSIBILITĂÅ¢I DE A ALEGE, DAR îN FINAL TOT PRODUSELE CLASICE SUNT COMANDATE.

în martie 2005 Trenta Pizza a început să livreze pizza la domiciliu în București din 3 puncte de lucru cu aproximativ 50 de angajați. Zona de livrare —oriunde în București. în acest moment compania are 7 puncte de lucru, dintre care doar la două a fost implementat conceptul de take away, unul în zona Lujerului, cartierul Militari, iar celălalt în zona Ghencea, cartierul Drumul Taberei. Deschiderea magazinului de la intersecția Bulevardului Uverturii cu Șoseaua Virtuții, a presupus o investiție de aproximativ 100.000 euro în amenajarea și utilarea spațiului, precum și crearea a 20 de locuri de muncă. Magazinul din B-dul Ghencea nr. 26 a presupus o investiție de aproximativ 75.000 euro în reamenajare și utilare. Ambele magazine au suprafe?e de peste 100mp.

 

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302