15 lucruri pe care le fac managerii de hotel remarcabili

managerihotelcalitatiManagerii cu adevărat buni sunt ușor de recunoscut, dar greu de găsit. În cazul managerilor de hotel, abilitatea de a comunica cu oamenii este indicată ca fiind una dintre cele mai importante abilități, de multe ori la fel de importantă sau poate chiar mai importantă decât cunoștințele profesionale. Care sunt mai exact acele aspecte care fac un manager de hotel să fie excepțional?

Rupesh Patel, hotelier și fondatorul SmartGuests.com, a făcut un sondaj în rândul mai multor manageri generali de succes și experți din industrie și a descoperit care sunt principalele calități ce caracterizează un manager de hotel excepțional.

“Luați-le ca pe niște sfaturi de la un prieten”, le recomandă hotelierilor Rupesh Patel, care subliniază că aceste calități îi vor ajuta să fie mai eficienți în poziția lor. 

1. Ascultă-ți personalul
Unul din indiciile că faci o treabă bună ca manager general al unui hotel este acela dacă personalul tău simte că face parte cu adevărat din hotelul pe care tu îl conduci. Una dintre greșelile multor manageri de hoteluri sau a celor care dețin o poziție de conducere într-un hotel, este tendința de a nu ține cont de opinia angajaților. Ascultă-i, deoarece aceștia îți pot oferi o perspectivă care te poate ajuta pe tine să-ți conduci mai bine proprietatea. 

2. Împărtășiți-vă cunoștințele
A-i instrui pe alții este parte a jobului tău de manager general. Împărtășind cu angajații tăi ceea ce știi, nu doar că va favoriza un sentiment de împuternicire în hotelul tău, dar îți va ușura și munca, deoarece îți înzestrezi angajații cu cunoștințe și abilități pe care ei le pot folosi pentru a performa în pozițiile lor, fără o asistență constantă din partea ta.

3. Colaborează
Mai multe capete sunt mai bune decât unul, nu-i așa? Ședințele regulate cu angajații tăi îți pot oferi o grămadă de idei despre cum îți poți îmbunătăți hotelul și chiar despre modul în care poți genera mai multe rezervări și crește satisfacția clienților.  

4. Dedică-ți 30 de minute pe zi pentru a citi noutățile din industrie
Mereu ar trebui să fi la curent cu trendurile recente și noutățile care ar putea să-ți afecteze hotelul. Știm că sunteți ocupat, dar alocați-vă măcar 30 de minute pe zi pentru a citi despre noutățile și trendurile din industria în care activați. 

5. Nu îți fie teamă să ceri ajutor
A fi directorul general al unul hotel este unul dintre cele mai stresante joburi din lume și unul din motive este că majoritatea managerilor le este rușine să ceară ajutor. Deși se așteaptă de la tine să fii capabil să faci față tuturor problemelor care se ivesc, fiecare persoană are o limită. Atunci când atingi această limită, să nu îți fie frică să ceri ajutor de la subordonații tăi.

6. Nu pretinde că știi totul
Atunci când cineva din echipa ta te întreabă ceva și tu nu știi răspunsul, să nu îți fie rușine să o recunoști. Doar spune că nu cunoști răspunsul și că vei reveni cu un răspuns de îndată ce vei avea informația solicitată.

7. Motivează-ți oamenii
Tu ești (trebuie să fii) cel mai entuziasmat suporter al angajaților tăi. Încurajează-i când sunt epuizați și fă-i să înțeleagă că fac parte din ceva mai mare și că ei sunt esențiali în atingerea unei cauze nobile.

8. Primește și valorifică criticile
Nimeni nu e perfect, chiar și un manager de hotel face greșeli, chiar dacă ești conștient de asta sau nu. În loc să fii defensiv, acceptă criticile ca pe un aspect esențial în procesul de a deveni mai bun în ceea ce faci.

9. Cunoaște-ți angajații la un nivel mai personal
Desigur, tot va trebui să menții o anumită distanță între tine și angajați, dar e important să vă interesați cu adevărat de ei ca și persoane. Studiile arată că acele companii care își tratează angajații ca pe membrii unei familii au o productivitate mai ridicată și un moral mai ridicat la locul de muncă.

10. Recunoaște și laudă meritele angajaților  
Sunt unii directori generali care își asumă toate succesele hotelului. Angajații hotelului urâsc “vănătorii de lauri”, mai ales dacă e vorba despre managerul general. Recunoaște reușitele angajaților tăi și apreciază eforturile acestora.

11. Nu sufoca angajații, supraveghiindu-i excesiv
Nimănui nu îi place ca managerul să îi sufle în ceafă în fiecare moment. Dă direcții angajaților, dar nu îi supraveghea excesiv!

12. Întotdeauna să ai interesul hotelului în minte
Fiecare angajat din hotelul tău are propriile sale interese. Pentru a rămâne imparțial, amintește-ți mereu că prima ta responsabilitate este de a proteja interesul hotelului pentru care lucrezi.

13. Proiectează o atitudine orientată spre servicii
La sfârșitul zilei, în industria ospitalității este vorba despre a oferi servicii excepționale călătorilor. Stilul dumneavoastră de management ar trebui să oglindească o atitudine orientată spre servicii. 

14. Niciodată să nu îți fie teamă de schimbare
Industria ospitalității evoluează în fiecare zi. În hotelul tău s-ar putea să intervină schimbări de politici, personal sau de tehnologii. Îmbrățișează-le. Dacă angajații tăi văd că tu îmbrățișezi schimbarea, mai degrabă decât să îi reziști, îți vor urma exemplul. 

15. Fii un comunicator excelent
Personalul tău trebuie să știe încotro vrei să se îndrepte hotelul tău. Trebuie să fii clar în ceea ce privește viziunea ta, astfel încât să-i poți încuraja pe fiecare în parte pentru a se îndrepta înspre aceeași țintă/direcție. Imaginează-ți o echipă de canotaj. Crezi că poate câștiga o cursă dacă cel care oferă instrucțiunile de vâslit nu este un bun comunicator? Fii clar și persuasiv!

Faptul că poți face o diferență în viețile altor oameni este unul dintre motivele pentru care probabil ai ales industria ospitalității. Felul în care interacționezi cu angajații, cu oaspeții și cu cei care te înconjoară va contribui cel mai mult la abilitatea ta de a fi un manager bun sau unul excepțional. 

Articol scris de Diana Sbârcea în ediția 71 a revistei Horeca România.

Sursă foto: www.coursetakers.ae


1 Nordic Food albastru

banner aprilie

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok