Tendințe în industria ospitalității care se mențin și în 2018

tendinteospitalitate2018Avântul luat de Airbnb, apariția de noi tehnologii, schimbările din comportamentul călătorilor,  focusul pe turismul experiențial, dar și îngrijorările legate de mediu sau de securitatea turiștilor sunt aspecte care vor influența și în 2018 modul în care hotelierii își gândesc ofertele. Într-o industrie care este în continuă evoluție cum este cea a ospitalității, sunt multe trenduri efemere, care vin și trec, dar sunt și trenduri care se mențin pe o durată îndelungată și care influențează semnificativ dezvoltarea industriei.

Vă prezentăm câteva tendințe din industria ospitalității, de natură diferită, care se așteaptă să se mențină și în 2018. 

Home sharing-ul continuă să transforme industria ospitalității 

Airbnb a remodelat industria ospitalității și industria tehnologiei pentru totdeauna. Pe măsură ce Airbnb câștigă tot mult teren, lanțuri hoteliere precum Accor, Hyatt și Wyndham încep să investească în companii de home sharing. Astfel, ele speră să ofere mai multe opțiuni de cazare oaspeților, dar și să se adreseze unei audiențe mai largi.

Turismul experiențial e rege

Călătorii din zilele noastre sunt în permanentă căutare de noi experiențe și acest trend cu siguranță va continua și în anii următori. Pe lângă serviciile tradiționale oferite, se așteaptă ca hotelierii să adauge mai multe elemente experiențiale în ofertele lor, în 2018, cum ar fi clase de gătit pentru oaspeți sau tururi de fotografie în natură. Un loc de cinste îl ocupă experiențele locale, prin care oaspeții pot “gusta” din cultura locală. Provocarea hotelierilor este de a fi creativi și a veni cu ceva unic și autentic; o idee bună este colaborarea cu furnizori de experiențe locale.

Focus în creștere pe rezervările directe

Proprietățile hoteliere vor urmări să-și crească profitabilitatea focusându-se în continuare pe rezervările directe. Acesta nu este un trend nou, dar este important de menționat că hotelurile vor investi mai mult timp și efort în această direcție. A crede însă că pot elimina OTA-urile din matricea de business este o greșeală - ele rămân critice pentru business-urile hoteliere!

Chatbot-urile schimbă modul în care companiile interacționează cu audiențele lor

Chatbot-urile reprezintă o modalitate pentru operatorii hotelieri de a interacționa ușor cu audiențele lor, prin conversații care nu implică oameni reali. În schimb, asistenții virtuali/roboții sunt setați să răspundă la întrebări adresate frecvent de clienți și să interacționeze cu audiențe ca și cum ar fi controlați de oameni reali. Facebook conduce în această zonă cu Messenger, dar nici Google și Amazon nu sunt cu mult în urmă.

O mai mare eficiență în utilizarea datelor

Proprietarii de afaceri sunt asaltați cu tot felul de date în zilele noastre. Acestea sunt absolut necesare pentru a susține decizii de business inteligente, dar la fel de important este ca acestea să fie gestionate eficient. Soluțiile care ajută hotelierii să-și gestioneze eficient datele nu vor mai fi un lux, ci o cerință obligatorie pentru succesul afacerilor hoteliere.

O continuă comutare a focusului către ‘mobile’

Acest trend va continua în 2018 și se va accentua în anii următori, iar platformele mobile (inclusiv un site mobile performant) vor fi cheia pentru creșterea veniturilor și a profitului. Utilizarea tehnologiei mobile se extinde dincolo de achiziția eficientă a oaspeților, oferind o experiență excelentă clienților. De exemplu, intrarea în camerele de hotel fără clasicele chei, check-in-ul prin aplicația mobilă, o mai bună utilizare a tehnologiei NFC (Near Field Communication) pentru a oferi oaspeților mai multe informații în locație, o personalizare mai mare folosind datele adunate prin intermediul dispozitivelor mobile ș.a.

mobilekey

Imaginile sunt istorie. Investește în video!

Imaginile au fost, sunt și vor fi foarte importante, dar video-ul este noul trend. Se estimează că, până în 2019, 80% din traficul de pe internet la nivel global va fi video. Este momentul să te pui în spatele camerei și să începi să filmezi. Obiectivul final este acela de a vă face publicul să se vizualizeze în acel video. Arătați-le experiențele de care vor avea parte dacă vor veni la dumneavoastră și veți spori șansele ca aceștia să facă o rezervare.  

Camere mici, spații publice mari

Camerele mici de hotel și spațiile publice ademenitoare sunt în trend și în anul următor. Oaspeții valorizează din ce în ce mai mult spațiile comune de muncă și socializare din hoteluri. 

Focus pe sănătate și wellness

Multe hoteluri investesc în parteneriate și în achiziția de branduri de fitness pentru a oferi oaspeților posibilitatea de a-și menține stilul de viață activ pe durata șederii lor. Hyatt Hotels&Resorts a achiziționat resortul de wellness și compania de spa Miraval Group, precum și compania de spa și fitness Exhale Spa. Potrivit reprezentanților Hyatt, intrarea pe segmentul wellness are la bază un interes crescut în această direcție din partea oaspeților Hyatt. 

Creșterea nivelului de securitate din hoteluri
Evenimentele tragice care s-au întâmplat în ultimii ani în lume au determinat operatorii hotelieri să crească nivelul de securitate, iar provocarea cea mai mare este de a face acest lucru fără a compromite experiența oaspeților.

hotelsecurity

Mai multe food hall-uri în hoteluri

Hotelurile caută noi modalități de a-și crește veniturile iar în perioada următoare food hall-urile în hoteluri vor deveni mai frecvente.

Grab-n-go

O dată cu eliminarea room service-ului din multe hoteluri, faptul de a dispune non-stop de mâncare în lobby devine standard.

Tot mai mulți oameni servesc singuri masa la restaurant

Restaurantele din întreaga lume primesc din ce în ce mai mulți consumatori care mănâncă singuri și încearcă să vină în întâmpinarea nevoilor acestora. A servi masa singur la restaurant devine o practică obișnuită în rândul consumatorilor din zilele noastre, iar atitudinea la nivel de societate referitoare la cei care iau masa singuri în oraș s-a schimbat. A lua masa singur în oraș este privită astăzi de mulți ca o experiență eliberatoare, mai degrabă decât o experiență singuratică.

Creșterea numărului de vegani, vegetarieni și flexitarieni

Realitatea ultimilor ani ne arată o creștere a numărului de vegani, vegetarieni și flexitarieni, datorită preocupărilor legate de bunăstarea animalelor, de mediu și de propria sănătate. Operatorii horeca ar putea face mai mult pentru a satisface acești consumatori, având în vedere că gama de opțiuni din meniurile restaurantelor este destul de limitată pentru aceștia.

Surse folosite pentru acest articol: blog.staah.com, www.travelmarketreport.com, www.arffinancial.com, www.hgem.com.

Articol scris de Diana Sbârcea, pentru ediția 85 a revistei Horeca România.


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok