Booking Engine, website + secretul rezervărilor directe

Booking Engine, website + secretul rezervărilor directe
person Marius Iancu, consultant digitalizare HoReCa, Pynbooking
access_time_filled

Un hotelier cu experienţă îmi spunea recent: „Booking a dat, Booking a luat, fie Booking.com binecuvântat”, referindu-se, evident, la comisioanele consistente pe care le plătea, periodic, acestui portal. Toți cunoscuții mei care activează în industria HoReCa doresc să reducă dependența de Booking.com, însă supremaţia acestei platforme este greu de contestat fără tehnologie (Booking Engine) şi efort de marketing. Pe de altă parte, chiar și turiștii care rezervă prin agenţii și platformele digitale ar face bucuroşi aceeași rezervare şi direct pe site-ul hotelului vizat, dacă ar avea aceleași facilități.

Comisioanele plătite către platformele de rezervări sunt mari şi apasă pe profitabilitatea afacerile din industria hotelieră. În mod evident, nimeni nu îşi permite să renunţe la rezervările de volum generate de parteneri ca Booking.com, Agoda sau chiar Travelminit, însă atingerea unui echilibru şi reducerea dependenței de aceste surse sunt obiective de dorit.
Este posibil un astfel de obiectiv? Categoric DA, iar multe hoteluri au deja 30-40% rezervări directe, pentru care nu trebuie să plătească niciun comision. Există și campioni la rezervări directe, precum complexul Zaga Zaga, unde procentul depăşeşte 90%.
Principala provocare ține de atragerea viitorilor oaspeți pe propriul site sau pagina de social media şi oferirea unei experienţe de căutare, rezervare şi plată similară cu cea a marilor platforme de rezervări online. (OTA – Online Travel Angency)


Important de ştiut:
•În România, 86% din populaţie are acces la Internet, sunt 9,9 milioane utilizatori de Facebook şi 5,4 milioane de Instagram;
•Tehnologia care permite rezervări pe propriul site se numeşte Booking Engine şi are astăzi un cost accesibil oricărei unităţi de cazare;
•Plăţile online sunt tot mai populare, numărul de tranzacţii a crescut cu 35% în anul 2022, iar valoarea medie a ajuns la 265 lei per tranzacție.


Integrați un Booking Engine pe site-ul hotelului
Booking Engine-ul (motor de rezervare) este o aplicație software care permite oaspeților să caute, să compare și să facă rezervări direct pe site-ul web al unui hotel sau pensiune. Această aplicație poate fi utilizată pentru gestionarea și procesarea rezervărilor de camere, precum și pentru a oferi informații despre disponibilitatea camerelor, prețuri, facilități și oferte speciale.
O condiție esențială este existența unui site atrăgător, care să spună o poveste frumoasă, cu multe elemente vizuale, detalii despre serviciile oferite și trimiteri către conturile de social media.
Prin implementarea unui Booking Engine pe site-ul lor, hotelurile oferă o experiență de rezervare mai simplă și mai eficientă pentru clienți, ceea ce poate crește conversia și veniturile. Totodată, Booking Engine-ul ajută la reducerea costurilor de intermediere, deoarece turiștii vor face rezervări direct pe site-ul hotelului, fără să mai folosească site-uri de rezervări terțe.


Deci, primul pas către reducerea comisioanelor este instalarea pe site-ul hotelului a unui motor de rezervări, care să permită afişarea camerelor, preţurilor şi disponibilității în timp real și rezervarea efectivă. În acest sens, modulul Booking Engine trebuie integrat cu PMS-ul hotelului (despre care am vorbit în articolul doi al acestei serii), unde vor fi centralizate şi sincronizate automat toate rezervările, indiferent de sursă: internet, telefon, email).
Aceasta înseamnă că un turist care ajunge pe site (în pagina Rezervări, spre exemplu) va avea în faţă disponibilitatea reală şi nu va fi nevoie să confirme telefonic sau pe email.
Cu un Booking Engine modern, site-ul hotelului/pensiunii va oferi o experienţă similară celei de pe marile platforme de rezervări. Oaspeții vor vizualiza oferta proprietăţii, cu numeroase imagini din camere, preţuri diferenţiate pe multiple criterii (perioadă, politica de anulare, servicii suplimentare incluse), au acces la Scor şi Review-uri etc. Mai mult, cu această tehnologie, puteți avea un buton „Rezervă acum” chiar și pe propria pagină de Facebook.


Care sunt caracteristicile cheie ale unui Booking Engine de bun simț:
•Efectuarea de rezervări directe din site-ul tău;
•Crearea și trimiterea de oferte sau pachete speciale;
•Posibilitatea vânzării unor servicii extra;
•Crearea de vouchere și discount-uri;
•Posibilitatea plăților mobile cu Google Pay sau Apple Pay.

Adăugați facilități de plată online
Rezervările online fără plată online reprezintă jumătate din drum. Conectarea site-ului cu un modul de plăţi online este esenţială pentru securizarea rezervărilor şi reducerea numărului de anulari şi neprezentări. Lista procreatorilor de plăți este lungă și include atât nume locale, cât şi internaţionale: Euplatesc, Netopia, PayU, Stripe Google Pay, Apple Pay etc. Astfel, oaspeţii pot garanta şi plăti rezervarea cu orice card bancar sau chiar cu tichete de vacanţă. Toate serviciile consumate de oaspeţi (cazare, masă, servicii SPA, închirieri) pot fi plătite uşor şi rapid, iar facturile sunt emise automat din PMS.
Integrarea cu procesatorii de plăţi a devenit astăzi un proces extrem de simplu, cu precădere în ceea ce privește experienţele din domeniul comerţului online. Mai mult, comisioanele către procesatori s-au redus constant, ajungând în mod curent şi sub 1%.

Nu uitaţi de marketing şi promovare
Utilizarea unui Booking Engine este necesară, dar nu suficientă. Oaspeţii trebuie să ajungă pe site-ul hotelului, iar marketingul are un rol important în acest proces. Pentru clienţii deja câștigați există instrumente de fidelizare, utile mai ales pentru unităţile care pot genera rezervări repetitive (hoteluri de business, proximitatea unui aeroport, existența unor facilităţi de tip SPA, stațiuni de schi etc). Carduri de fidelizare, newslettere, vouchere, oferte speciale, toate ajută, mai ales dacă există o experiență pozitivă.
Pentru atragerea de oaspeți noi, campaniile de tip Google Ads și Facebook Ads sunt esenţiale, precum şi integrarea cu Google Search Hotel. Crearea şi derularea permanentă a unor campanii de promovare cu oferte de sezon, weekend, sau pachete cu multiple servicii, nu ar trebui să lipsească din strategia de marketing. Complementar, pot fi organizate campanii cu diverse site-uri și influenceri din turism, care să crească nivelul de notorietate al locaţiei.
Având în vedere că milioane de oameni caută cazare cu precădere pe internet, pentru industria ospitalității, segmentele online şi digital trebuie să fie ca sarea şi piperul în bucătărie. Adică nelipsite.

Atragerea oaspeţilor pe site-ul propriu, creșterea rezervărilor directe și scăderea comisioanelor nu este un proces simplu. Dar este necesar și, mai ales, posibil, mulţumită tehnologiei și mediului digital.
Necesită puţin efort şi creativitate, însă rezultatele sunt pe deplin justificate. Succes!
 

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302