Cum ne mai motivăm angajaţii în viitor?

Cum ne mai motivăm angajaţii în viitor?
person Aida Chivu, consultant HR
access_time_filled

Piaţa HoReCa s-a transformat mult în ultimii ani şi continuă să meargă într-o direcţie a schimbării. Continuă să evolueze în privința comportamentelor, viziunilor, direcţiilor, atât în rândul angajaţilor, cât şi în rândul angajatorilor. În atare condiții, cum devine azi o companie atrăgătoare pentru oamenii ei?

Care este modalitatea în care un business în ospitalitate poate să fie mai mult decât un loc de muncă pentru o perioadă scurtă sau până angajatul găseşte ceva mai bine plătit? Ce îi motivează pe oameni şi ce îşi doresc pentru ca o companie să devină un angajator pe care să şi-l dorească pe termen lung?
Banii nu mai sunt singurul factor care îi determină pe oameni să păstreze un loc de muncă, am mai discutat pe marginea acestui subiect. Odată cu trecerea către alte generaţii care au intrat în piaţa muncii, s-au schimbat şi valorile după care acestea se ghidează.
Siguranța psihologică devine un factor important. Alături de apartenență, confortul psihologic pe care îl asigură o companie este esenţial pentru oamenii ei. O comunicare deschisă, limbajul potrivit și un comportament echilibrat în momente de tensiune sunt apreciate și devin, de multe ori, un factor determinant pentru a rămâne pe termen lung. Pentru că, de fapt, oamenii aleg să rămână lângă oameni, nu se atașază nimeni de activitatea în sine. Astăzi, mulţi aleg să stea într-un loc dacă este un mediu în care se munceşte râzând, colegii se ajută între ei, managerii le sunt alături şi îi înţeleg şi au parte de o abordare prietenoasă din partea acestora.


De asemenea, autenticitatea şi asumarea lucrului împreună a celor care decid sau a celor cu vechime, a celor care lucrează de mai mult timp, este un reper pentru cei noi sau pentru cei care trebuie să ia o decizie cu privire la acceptarea sau nu a unui job. Când o organizație este autentică, ea este departe de a spune că este perfectă. Prin autenticitate îți asumi imperfecțiunea. Şi nu numai a managerului, ci şi a companiei. Îţi asumi că faci parte dintr-un loc unde sunt şi bune şi rele, unde nimeni nu le ştie pe toate şi nimeni nu se consideră mai bun sau mai slab. Să ne comportăm normal devine un criteriu de alegere al unui angajator şi în HoReCa.
Beneficiile pe care o companie le oferă oamenilor este indicat să fie orientate către nevoile lor reale, către ceea ce au ei trebuință şi angajatorul poate să ofere. Acestea sunt gândite şi oferite în limitele normalului sau treptat, în etape bine stabilite şi comunicate. De ce? Pentru că arăți că eşti conștient de vremuri și că, în loc să oferi azi totul, iar mâine să fii nevoit să tai din ceea ce ai oferit, alegi varianta realistă, treptat. Aici comunicarea joacă un rol foarte important deoarece, cu o comunicare bună şi transparentă, oamenii pot aprecia ceea ce organizaţia are să le ofere, repectiv perspectivele pe termen mediu și lung oferite de stabilitatea companiei, dar şi de obiectivele acesteaia în timp. Azi oamenii vor să ştie dacă planurile unui business sunt mai mari decât ceea ce văd ei în prezent. În funcţie de asta, vor da curs unor discuţii în care li se prezintă un plan de dezvoltare în carieră. Sau, altfel spus, așa cum avem nevoie să știm unde suntem azi, la fel vrem să știm ce putem deveni. Feedback-ul constructiv oferit periodic ajută membrii unei organizații să evolueze, să continue ceea ce fac foarte bine, dar și să îndrepte sau să îmbunătățească ceea ce nu funcţionează așa cum ar trebui.


Într-o lume a ospitalităţii care a început să migreze spre digital în căutarea de soluţii pentru viitor şi în care oamenii sunt cheia unei organizaţii, este important să ne aşezăm cu toţii la aceeaşi masă din poziţia win-win. Şi să înţelegem că schimbarea vine oricum. Fie alegem noi să începem să lucrăm la ea, fie atunci când va veni ne va forţa să facem lucruri rapid, cu un preţ mult mai mare. Cred că este mai sănătos pentru o companie să se gândească la oamenii ei în timp real şi să facă lucruri pentru ei, în funcţie de ceea ce poate susţine, decât să fie nevoită să o facă atunci când va vedea că nu mai are cu cine lucra.
Motivarea vine din interior, dar vine şi de la cei care dau direcţia la locul de muncă. Motivarea nu înseamnă bani mai mulţi şi atât, ci mai degrabă găsirea unui echilibru între înţelegere, comunicare, atmosfera de lucru, perspectiva de viitor şi da, confort financiar.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302